ادعای بلومبرگ؛ پیشنهاد ایران به ریاض برای بازگشایی کنسولگری ها در مشهد و جده

به گزارش مجله پیامکی، پایگاه خبری آمریکایی بلومبرگ مدعی شد که ایران در مذاکرات با ریاض درخواست داده که به نشانه حسن نیت و قبل از هر توافق کنسولگری های دو کشور در مشهد و جده گگردده گردد.

ادعای بلومبرگ؛ پیشنهاد ایران به ریاض برای بازگشایی کنسولگری ها در مشهد و جده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع مطلع از مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی مدعی شد، ایران از عربستان سعودی خواسته است به عنوان تمهیدی برای سرانجام دادن به جنگ یمن، کنسولگری ایران در جده و کنسولگری عربستان سعودی در مشهد گگردده گردد.

بلومبرگ به نقل از دو منبع مطلع خود آورده است: ایران پیشنهاد بازگشایی کنسولگری ها در مشهد و جده را به نشانه حسن نیت داده است و یکی از این دو منبع هم گفته است که مذاکرات به طور کلی پیشرفت نموده است، اما پای جزئیات که به میان می آید، مذاکرات پیچیده و سخت می گردد.

به گفته این منابع، در شرایطی که قدرت های جهانی درصدد مذاکره برای احیای توافق هسته ای ایران هستند، جمهوری اسلامی ایران بی سر و صدا چهار دور مذاکره را با هدف کاستن از سال ها تنش با عربستان سعودی برگزار نموده که تمرکز این مذاکرات بر موضوع یمن بوده است.

تازه ترین دور از مذاکرات میان عربستان سعودی و ایران در 21 سپتامبر گذشته برگزار گردید و انتظار می رود که دور تازه آن هم به زودی برگزار گردد.

به نوشته بلومبرگ، عربستان سعودی که از سال 2015 در جنگ با حوثی های مورد حمایت ایران هستند، درصدد سرانجام دادن به این درگیری است که تاسیسات نفتی آن را در معرض حملات پهپادها و موشک های حوثی ها قرار داده است.

بلومبرگ اضافه کرد:عربستان سعودی می خواهد که گام نخست به سوی ایجاد روابط دیپلماتیک آن با تهران که از سال 2016 قطع شده است، دستیابی به توافقی بر سر یمن باشد؛ اما ایران اصرار دارد که نخست روابطش با ریاض به وسیله گگردده شدن کنسولگری های دو طرف در جده و مشهد عادی گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1807

به "ادعای بلومبرگ؛ پیشنهاد ایران به ریاض برای بازگشایی کنسولگری ها در مشهد و جده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای بلومبرگ؛ پیشنهاد ایران به ریاض برای بازگشایی کنسولگری ها در مشهد و جده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید