زمان بازگشایی سفارت عربستان در ایران ؛ علت تاخیر چیست؟ ، اتفاقی که دور از انتظار نیست ، گروه دوستی پارلمانی میان دو کشور تشکیل می گردد؟

به گزارش مجله پیامکی، ابراهیم عزیزی گفت: گروه های دوستی پارلمانی بین کشورها می توانند با برقراری ارتباطات موانعی که سد راه دولت ها هستند را برای برقراری ارتباطات دیپلماتیک رفع نمایند.

زمان بازگشایی سفارت عربستان در ایران ؛ علت تاخیر چیست؟ ، اتفاقی که دور از انتظار نیست ، گروه دوستی پارلمانی میان دو کشور تشکیل می گردد؟

خبرنگاران - گروه سیاسی: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس همیشه کوشش نموده است که در مسیر دیپلماسی کشور همراه و پشتیبان باشد. از این رو با تصویب قوانین و با بهره گیری از ظرفیت های گروه های دوستی مجلسی، از دولت حمایت می نماید.

ابراهیم عزیزی اضافه نمود: وقتی امکان ارتباط دیپلماسی دولت و وزارت امور خارجه فعال و موانعی که بین دو کشور بوده است برطرف گردد، مجلس کشور و مجلس شورای اسلامی تقویت نماینده این ارتباط دیپلماسی خواهد بود. وقتی در مسیر توسعه دیپلماسی این را یک ضرورت و احتیاج بدانیم، نسبت به ارتباطات مجلسی ایران اسلامی و کشورهای همسایه اقدام خواهیم کرد.

او اضافه نمود: کما اینکه در طول سال های اخیر نیز کوشش نموده ایم که مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون امنیت ملی ارتباطات مجلسی خود را به ویژه با کشورهای همسایه حفظ کند و توسعه و عمق دهد. بنابراین این اتفاق دور از انتظار نیست اما باید در آینده با ارزیابی که در ارتباطات دولت صورت می گیرد، نسبت به این امر مهم معین تکلیف گردد و تصمیم نهایی گرفته گردد. اما در کل مجلس شورای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همیشه از ارتباط با همسایگان استقبال نموده و این را به عنوان راهبرد دنبال نموده است.

عزیزی درباره تشکیل گروه دوستی مجلسی میان ایران و عربستان هم گفت: طبیعتا این امکان هم فراهم است که گروه های دوستی ارتباطات خود را فراهم نمایند و موانعی که ممکن است سد راه دولت ها باشد، به وسیله گروه های دوستی و مجلسی برطرف گردد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بازگشایی سفارت عربستان در ایران گفت: بنا بر گزارشی که آقای امیرعبدالهیان در این باره داده است، مقدمات لازم فراهم و تبادل سفرا اجرا شده است. مانعی برای بازگشایی سفارتخانه دو کشور وجود ندارد، اما سفارت عربستان برای آماده سازی و برطرف احتیاجهای اداری، پشتیبانی و تاسیساتی قدری بیشتر زمان احتیاج دارد. بعد از انجام این مراحل بازگشایی عربستان در ایران هم صورت خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیا ظرف 2 تا 3 ماه آینده سفارت عربستان در ایران بازگشایی خواهد شد یا خیر، گفت: شاید هم زودتر از 3 ماه آینده این اقدام صورت گیرد و سفارت عربستان در ایران بازگشایی گردد.

اماکن دیپلماتیک ایران در جده عصر امروز بازگشایی می گردد

تصاویر تازه لحظه بازگشایی سفارت ایران در عربستان | ورودی سفارت ایران را ببینید

ببینید | لحظه افتتاح سفارت ایران در عربستان با حضور مقامات دو کشور

عکس | سفارت ایران در عربستان رسما بازگشایی شد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2220

به "زمان بازگشایی سفارت عربستان در ایران ؛ علت تاخیر چیست؟ ، اتفاقی که دور از انتظار نیست ، گروه دوستی پارلمانی میان دو کشور تشکیل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان بازگشایی سفارت عربستان در ایران ؛ علت تاخیر چیست؟ ، اتفاقی که دور از انتظار نیست ، گروه دوستی پارلمانی میان دو کشور تشکیل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید