ریاض کشته شدن دو شهروند عربستانی به دست نیروهای امنیتی را تأیید کرد

به گزارش مجله پیامکی، سازمان امنیت ملی سعودی کشته شدن دو شهروند عربستانی در شرق این کشور را در روز چهارشنبه گذشته، تأیید کرد.

ریاض کشته شدن دو شهروند عربستانی به دست نیروهای امنیتی را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی سازمان امنیت ملی سعودی امروز (یکشنبه) در بیان جزئیات درگیری روز چهارشنبه هفته گذشته در الدمام در شرق این کشور، کشته شدن دو شهروند شیعه عربستانی را تأیید کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) سخنگوی سازمان امنیت ملی سعودی در بیانیه ای ادعا کرد که در صبح روز چهارشنبه، اطلاعاتی مبنی بر احتمال انجام عملیات تروریستی از طریق خودروی حامل مواد منفجره به این سازمان رسید و پس از آنالیز و رصد این خودرو (از نوع فورد)، نیروهای امنیتی این خودرو را در خیابان ملک سعود شهر الدمام به دام انداختند.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی سعودی از سرنشینان خودرو که دو نفر بودند خواستند تا خود را تسلیم نمایند اما آن ها آغاز به تیراندازی نموده و با مأمورین درگیری شده و در پی تیراندازی کشته شدند.

فیلم منتشر شده از درگیری روز چهارشنبه

سازمان امنیت ملی سعودی نام این دو فرد را احمد عبدالله سعید سوید و عبدالله حسین سعید آل نمر معرفی نموده است. یک فرد نیز بدون افشای نامش دستگیر شده است.

دولت سعودی در ادامه این افراد را وابسته به طرف های خارجی معرفی کرد.

از زمان تصویب قانون مبارزه با تروریسم در 25 آذر سال 93 به این سو، بسیاری از مخالفان دولت سعودی به بهانه مبارزه با تروریسم کشته یا دستگیر شده اند. تا به امروز سازمان های حقوق بشری بین المللی مثل عفو بین الملل بارها از عربستان سعودی خواسته اند با پوشش قانون مبارزه با تروریسم، معارضان سیاسی و اجتماعی را سرکوب نکند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 667

به "ریاض کشته شدن دو شهروند عربستانی به دست نیروهای امنیتی را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض کشته شدن دو شهروند عربستانی به دست نیروهای امنیتی را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید