روسیه ارسال سری دوم سامانه اس400 به ترکیه را از سرگرفت

به گزارش مجله پیامکی، ایرنا نوشت:شبکه تلویزیونی روسیه 24 خاطرنشان کرد که این کشور از امروز سه شنبه ارسال سری دوم سامانه پدافند موشکی اس400 به ترکیه را از سرگرفته است.

روسیه ارسال سری دوم سامانه اس400 به ترکیه را از سرگرفت

در این گزارش گفته شده است که هواپیمای حامل بخش های گردان دوم پدافند موشکی اس400 با یک هواپیمای روسی به ترکیه ارسال شد. این هواپیما بخش های سامانه اس400 را در پایگاه هوایی مرتد ترکیه به این کشور تحویل داد.

بر اساس برنامه زمانی تحویل اس400 به ترکیه، روسیه از امروز تحویل بخش های این سامانه برای گردان دوم موشکی را شروع می نماید و هر روز دو هواپیما حامل این محموله به ترکیه ارسال خواهد شد.

روسیه مرحله نخست تحویل اس400 را یک ماه پیش به انتها رسانده بود.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، تحویل سامانه های پدافند موشکی اس400 به ترکیه در سه مرحله صورت می گیرد و بخش اول این سامانه ها با هواپیما به ترکیه آورده شده و بخش دوم نیز با همین روش تحویل خواهد شد.

بخش سوم هم که شامل بیش از 120 موشک خواهد بود، به وسیله دریا به ترکیه ارسال خواهد شد.

حدود 80 کارشناس نظامی ترکیه درباره استفاده از سامانه اس-400 در روسیه آموزش می بینند.قرارداد فروش سامانه موشکی اس400 به ترکیه سال 2017 میان دو کشور امضا شد و به سرعت با انتقاد شدید آمریکا روبرو شد.

واشنگتن آنکارا را تهدید کرد که در صورت خرید این سامانه در فهرست سیاه این کشور قرار خواهد گرفت و تحریم می گردد.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز تهدید نموده بودند که در صورت ادامه اصرار آنکارا برای خرید این سامانه ها، فناوری فراوری جنگنده های اف35 را از این کشور خارج خواهند کرد؛ تحویل این جنگنده ها به ترکیه نیز متوقف شده و فراوریکنندگان ترکیه ای از برنامه فراوری مشترک این جنگنده ها حذف خواهند شد.

یادآور می گردد که مجموعه های پدافند موشکی اس400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای -21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیماها را تا برد 400 کیلومتری هدف قرار می دهد و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری دارد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 309

به "روسیه ارسال سری دوم سامانه اس400 به ترکیه را از سرگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه ارسال سری دوم سامانه اس400 به ترکیه را از سرگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید