رشد 40 درصدی ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات

به گزارش مجله پیامکی، وزارت ارتباطات در گزارشی با تاکید بر تحقق افزایش سرعت و کیفیت دسترسی به شبکه پهن باند خاطرنشان کرد: شمار اپلیکیشن های ایرانی با رشد 2.3 برابری و ظرفیت شبکه ملی با رشد 40 درصدی همراه بوده است.

رشد 40 درصدی ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات

وزارت ارتباطات در گزارشی با موضوع تحقق شعار ایران هوشمند، بیان کرد که مطابق با هدف گذاری برنامه ششم توسعه، ظرفیت پهن باند و هم ظرفیت شبکه انتقال به نحو چشم گیری افزایش یافته است و این اقدام در راستای بهبود دسترسی کاربران به شبکه پهن باند و تحقق افزایش سرعت و کیفیت دسترسی به این شبکه اجرا شده است.

در این گزارش آمده است: همه چیز در گرو توسعه زیرساخت است؛ در سال 98 با وجود همه دشواری ها تعداد اپلیکیشن های ایرانی نسبت به سال قبل با رشد 2.3 برابری به 345 هزار اپلیکیشن رسید. توسعه زیرساخت های این بخش به گونه ای بوده است که متخصصان داخلی توانستند وارد میدان شوند و با هم رقابت نمایند.

بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به توسعه زیرساخت های شبکه پهن باند کشور با هدف افزایش سرعت و کیفیت پهن باند کشور شده که این مهم اکنون با اقدامات صورت گرفته و توسعه زیرساخت شبکه پهن باند کشور، محقق شده است.

به همین منظور فارغ از اجرای 14 هزار کیلومتر فیبرنوری جدید به عنوان شاهرگ های اصلی شبکه پهن باند، در گام نخست ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از 17.3 به بیش از 24 ترابیت بر ثانیه افزایش پیدا نموده که این به معنای رشد 40 درصدی ظرفیت است. در ادامه، ظرفیت شبکه انتقال نیز از 4 هزار و 111 به بیش از 28 هزار و 411 گیگابایت افزایش یافته است، به بیان دیگر ظرفیت شبکه انتقال ظرف سال های اخیر رشدی 7 برابری داشته است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1361

به "رشد 40 درصدی ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 40 درصدی ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید