درمان بی خوابی به یاری غذا

اگر شما باید صبح زود بیدار شوید و قبراق و سرحال باشید احتیاج دارید که شب را خوب خوابیده باشید. موقعی که صحبت از خوابیدن می گردد اکثرا راجع به درمان خروپف به مصاحبه می پردازند اما چیزی که مهم تر از آن است و بیشتر باید مورد آنالیز قرار بگیرد درمان بی خوابی است. درمان بی خوابی یاری می نماید تا نه تنها عملکرد بهتری در طول روز داشته باشید بلکه باعث می گردد تا روی وزنتان هم کنترل و دقت بیشتری به خرج دهید. خواب کافی و مناسب برای حفظ رژیم غذایی و کاهش وزن مهم است.

درمان بی خوابی به یاری غذا

ارتباط درمان بی خوابی و رژیم غذایی

متاسفانه زمانی که شما به میزان کافی خواب دریافت نمی کنید بدن شما مجبور می گردد آن را با غذا تامین می نماید. برای مثال وقتی شما با هواپیما سفر می کنید و نمی توانید به راحتی بخوابید مدام در حال خوردن غذا هستید زیرا به نخوابیدن عادت ندارید و بدن شما به خواب احتیاج دارد. مسئله ای که هنگام بی خوابی یا کم خوابی برای شما به وجود می آید این است که متابولیسم بدنتان تغییر می نماید. اگر دچار مسائل خواب مانند خر و پف هستید یا اضافه وزن دارید رژیم غذایی به کاهش شاخص چربی بدنتان یاری می نماید.

رژیم های غذایی سریع را فراموش کنید

هیچکدام از رژیم های غذایی سریع که در آن ورزشی انجام نمی دهید درست کار نمی نمایند و علاوه بر این اجازه نمی دهند که شما درست به خواب بروید. بهتر است بدانید با خوردن چه غذاهایی می توانید خواب بهتری داشته باشید و به سراغ همان غذاها بروید. اگر ریفلاکس اسید دارید شب ها غذاهایی بخورید که آن را تشدید نکند یا هنگام غروب غذا بخورید تا با خوابتان تداخل پیدا نکند. سعی کنید با روش های طبیعی معده تان را درمان کنید و به فکر درمان بی خوابی تان باشید.

زمان غذا خوردن و خوابتان را منظم کنید

هیچ غذای منحصر به فردی وجود ندارد که روی بهتر خوابیدن همه افراد تاثیر بگذارد. خوردن یک لیوان شیر قبل از خواب به خیلی از افراد یاری می نماید تا شب خواب بهتر و راحت تری داشته باشند. اما برای کسانی که بدنشان با لاکتوز سازگاری ندارد برعکس این اتفاق رخ می دهد و تمام شب بیدار خواهند بود. بهترین کار این است که در طول روز با افزایش تعداد وعده های غذایی خود و در عین حال استفاده از یک رژیم غذایی سالم و به میزان کم، روی کم خوابی خودتان هم کنترل بهتری پیدا کنید. کسانی که شب ها غذا نمی خورند و در طول روز مواد غذایی رژیمی مصرف می نمایند شب ها در زمان خواب کالری کافی ندارند و نیمه شب به سراغ یخچال می روند. قانون دیگری که باید رعایت کنید این است که هر روز فقط یک بار بخوابید و یک بار بیدار شوید. در واقع بهتر است خواب ظهر را فراموش کنید.

با شکم پر به رختخواب نروید

کسانی که برای ساعت های طولانی کار می نمایند با این مشکل روبرو هستند و شب ها با شکم پر به رختخواب می روند زیرا آن ها دیروقت به خانه برمی گردند و دیر غذا می خورند و بلافاصله بعد از خوردن غذا سعی می نمایند که بخوابند. اینطور مواقع بدن شما مانند زمانی که ساعت 7 بعد از ظهر غذا خورده باشید رفتار می نماید زیرا فقط تمام مواد غذایی را درون آن قرار داده اید و عمل هضم روی آن انجام نگرفته است. یکی از محققان توصیه می نماید از ماست کم چرب یا بدون چربی برای قبل از خواب بهره ببرید و آن را حداقل 2 ساعت قبل از خواب بخورید.

با شکم خالی نیز به رختخواب نروید

اگر بین ساعت 5 تا 7 شام بخورید ساعت 10 یا 11 که به تختخواب بروید حتما احساس گرسنگی خواهید داشت. چیزی را انتخاب کنید که معده تان را تحریک نکند برای مثال می توانید قبل از اینکه به خواب روید یک عدد کراکر با یک لایه نازک پنیر میل کنید. قبل از رفتن به تختخواب غذای جدید امتحان نکنید برای مثال اگر غذای جدیدی در یخچال دیدید که قبلا هرگز آن را امتحان نکردید این کار را قبل از خواب انجام ندهید زیرا شکم شما واکنش نشان خواهد داد.

منبع: کتاب کاله

به "درمان بی خوابی به یاری غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با درمان بی خوابی به یاری غذا

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید