خبرنگاران علمک گندزدایی در سردشت راه اندازی شد

به گزارش مجله پیامکی، مهاباد - خبرنگاران - شهردار سردشت گفت: علمک گندزدایی خودروها جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در پلیس راه این شهر نصب شد.

خبرنگاران علمک گندزدایی در سردشت راه اندازی شد

کامل رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: این دستگاه در چهار روز و با سفارش شهرداری شهر سردشت توسط فنی کارهایی از پیرانشهر ساخته شده است.

وی بیان نمود: این دستگاه دارای سنسور و واتر جِت بوده و به محض نزدیک شدن خودروها از سه جهت اقدام به ضد عفونی خودروهای سبک و سنگین عبوری می کند که به علت محلول 15 درصد آب ژاول سبب ضربه به رنگ خودروها نمی شود.

وی افزود: برای ساخت این دستگاه 150 میلیون ریال هزینه شده که امیدوارم در قطع کامل شیوع ویروس کرونا در نخستین شهر قربانی سلاح های شیمیایی جهان اثرگزار باشد.

وی با بیان اینکه به صورت مرتب و مستمر شهر سردشت با محلول های مورد تایید ضدعفونی می شود، گفت: امیدواریم که خیران در تامین محلول ضدعفونی همیار این شهرداری باشند تا این فرایند ادامه یابد.

شهردار سردشت گفت: رسانه ها و فعالان فضای مجازی در این روزها که ویروس کرونا در حال شیوع است، با اطلاع رسانی و آگاه سازی هایی که انجام دادە اند شهفرایندان زیادی را از مخاطرات احتمالی برحذر داشته و آنها را به در منزل ماندن تشویق کردند.

وی ضمن اشاره به احتمال افزایش تعداد بیماران مشکوک مبتلا به کرونا، از شهفرایندان درخواست کرد تا با پیوستن به پویش 2914 و ماندن در منزل تا 14 فروردین ماه، در زمینه قطع زنجیره این بیماری واگیر مشارکت جدی داشته باشند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده از جمله ماندن خانه می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 833

به "خبرنگاران علمک گندزدایی در سردشت راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علمک گندزدایی در سردشت راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید