خبرنگاران رانش زمین و شکستگی خط انتقال آب شیرین دره به بجنورد

به گزارش مجله پیامکی، بجنورد- خبرنگاران- بارندگی های روز دوشنبه و رانش زمین سبب شکستگی خط انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد شد که بر اثر آن، آب این سد از مدار مصرف اهالی مرکز استان خراسان شمالی خارج شد.

خبرنگاران رانش زمین و شکستگی خط انتقال آب شیرین دره به بجنورد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، دوشنبه شب به خبرنگار خبرنگاران گفت: حادثه شکستگی لوله خط انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد، عصر امروز گزارش شد و اکنون نیروهای این شرکت سرگرم مرمت خط هستند.

غلامحسین ساقی گفت: علت شکستگی لوله، رانش زمین بوده است و برای جلوگیری از اتلاف آب، آب این سد از مدار مصرف مرکز استان خارج شده است.

وی افزود: لوله خط انتقال در چند متری عمق زمین کار گذاشته شده و برای رسیدن به لوله، عملیات خاکبرداری در حجم زیادی باید انجام شود.

ساقی خاطرنشان کرد: این خط، خط انتقال آب به رینگ جنوبی شهر بجنورد است که پس از آمیختن با آب چاه های ارکان، نیاز شهروندان جنوب شهر را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: لوله این خط انتقال با اندازه 70 سانتی متر یکی از شریان های حیاتی شهر به شمار می رود.

وی گفت: البته نگرانی در تامین آب مورد نیاز شهروندان وجود ندارد، مخازن پر است و مشکل ایجاد شده هم تا ساعات اولیه فردا صبح، برطرف می شود و مردم به هیچ عنوان نگران تامین آب مصرفی خود نباشند.

اردیبهشت ماه امسال هم، حادثه رانش زمین و شکستگی لوله خط انتقال آب، در راستا بجنورد- آشخانه رخ داد که برای جلوگیری از هدرروی، آب قطع شد.

میزان مصرف آب شهر بجنورد در شرایط عادی، 700 لیتر بر ثانیه است که این رقم در اوج مصرف تا هزار و 400 لیتر بر ثانیه افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این ورود سیلاب به مخزن این سد شیرین دره، سبب کاهش شدید کیفیت آب بجنورد شده بود که این مشکل با تدبیر برداشت آب از تاج سد، برطرف شد.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 839

به "خبرنگاران رانش زمین و شکستگی خط انتقال آب شیرین دره به بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رانش زمین و شکستگی خط انتقال آب شیرین دره به بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید