خبرنگاران بی رغبتی کشاورزان شیروانی به استفاده از آب سد گلیل

به گزارش مجله پیامکی، شیروان- خبرنگاران- کشاورزان بخش سرحد شیروان، به گمان تاثیر منفی آب سد گلیل بر میزان و کیفیت محصولات تولیدی، به استفاده از آب این سد رغبتی نشان نمی دهند.

خبرنگاران بی رغبتی کشاورزان شیروانی به استفاده از آب سد گلیل

مدیر امور منابع آب شیروان، آدینه با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران گفت: علت عدم استقبال کشاورزان به گفته خودشان عدم فراوری محصول خوب با آب سد گلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان است.

اسحاق خسروپناه اضافه کرد: این در صورتی است که علت پایین بودن عملکرد محصول در این منطقه سردسیری و سرمای زودرس آن است و احتمال می رود یکی از علل پایین بودن میزان فراوری محصول این مساله و نه آب سد گلیل باشد.

وی با اشاره به فعال بودن شرکت تعاونی آبدران این منطقه اضافه کرد: میزان مشارکت مردم در این شرکت تعاونی بسیار ضعیف است و اخیرا تعداد بسیار اندکی برای خرید آب اقدام نموده اند.

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: 220 هکتار از زمین های این منطقه زیر کشت می رود که تا به امروز تنها در سطح 30 هکتار برای استفاده از آب سد گلیل قرارداد بسته شده و عمده کشاورزان آب مورد احتیاج خود را از جاهای دیگر تامین می نمایند.

خسروپناه، حجم کنونی آب سد گلیل این شهرستان را 2.5 میلیون مترمکعب مطرح نمود و اضافه کرد: کشاورزان برای خرید آب درخواست خود را به شرکت تعاونی می دهند که به صورت حجمی و براساس تعرفه برای فرد منظور می گردد.

میانگین دمای هوای منطقه گلیل و سرانی شیروان در زمستان پنج درجه سانتیگراد زیر صفر است که بعضا کمینه آن تا 17 درجه سانتیگراد زیر صفر هم می رسد.

سد خاکی گلیل با هسته رسی، توان ذخیره سه میلیون مترمکعب و تنظیم سالانه 2 میلیون و 760 هزار متر مکعب آب را دارد.

این سد در 90 کیلومتری شمال شیروان واقع است که آب مورد احتیاج 250 هکتار از کشتزارهای روستاهای میلانلو و تخت چرمه را تامین می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 988

به "خبرنگاران بی رغبتی کشاورزان شیروانی به استفاده از آب سد گلیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بی رغبتی کشاورزان شیروانی به استفاده از آب سد گلیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید