حریم حوضچه های پرورش میگو قشم از روستا و دریا حفظ شده است

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/هرمزگان مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: حریم های قانونی از روستای کانی و سواحل و دریا رعایت شده و حوضچه های پروش های پرورش میگو در نزدیکی غار نمکدان حدود شش کیلومتر با منطقه خورخوران یک کیلومتر از دریا و دو کیلومتر با روستای کانی فاصله دارد.

حریم حوضچه های پرورش میگو قشم از روستا و دریا حفظ شده است

حبیب مسیحی تازیانی عصر امروز(هشتم بهمن ماه) پس از بازدید از گنبد نمکی و غار نمکدان و همچنین سایت پرورش میگو در نزدیکی روستای کانی در جمع خبرنگاران، گفت: طبق قوانین و مقررات فاصله قانونی از روستاها برای این گونه پروژه ها 1200 متر است بهین طرح حدود دو کیلومتر پروژه از روستای کانی فاصله دارد.

وی اضافه کرد: حریم های عنوان شده در رابطه با ژئوپارک قشم و ژئو سایت های آن در اختیار سازمان منطقه آزاد قشم است و سایر دستگاه ها اطلاع دقیقی از تحریم های مرتبط با این سایت ها ندارد.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: بررسی آلایندگی این طرح ها روی هوا و خاک بر عهده این اداره کل واقع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گذر و حرکت آب به نظر مشکل خاصی در زمینه پرورش میگو در این منطقه به وجود نخواهد آمد اما به سرعت و یقین نمی توان در خصوص این پروژه و ژئوسایت گنبد نمکی و غار نمکدان اظهار نظر کرد.

مسیحی اظهار کرد: پروژه 300 هکتاری یک تا یک و نیم کیلومتر با غار نمکی فاصله دارد و پروژه 492 هکتاری نیز فاصله قابل توجهی با گنبد نمکی دارد و حریم دریا در این رابطه نقض نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 734

به "حریم حوضچه های پرورش میگو قشم از روستا و دریا حفظ شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم حوضچه های پرورش میگو قشم از روستا و دریا حفظ شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید