فراوری برق در تابستان سال جاری 19 درصد گران تر از سال قبل بوده است

به گزارش مجله پیامکی، مرکز آمار ایران گزارش نرخ تورم فراوریکننده بخش برق در فصل تابستان سال جاری را بر مبنای سال پایه 95 منتشر کرد. بر اساس این گزارش تورم سالانه فراوریکننده بخش برق در تابستان 1400 نسبت به میانه تورم سالانه این بخش در سال 99 به 37.7 درصد رسید که در مقایسه با عدد این شاخص در فصل قبل 7.3 واحد درصد کاهش داشته است. بعلاوه درصد تغییرات میانگین تورم سالانه فراوری برق در تابستان نسبت به مدت مشابه در سال قبل، برای ساعات مختلف اوج بار، میان بار و کم بار، به ترتیب 32.8، 42.2 و 32.7 بوده است.

فراوری برق در تابستان سال جاری 19 درصد گران تر از سال قبل بوده است

بعلاوه تورم نقطه به نقطه تولیدکننده برق در فصل تابستان سال جاری به 19 درصد رسید. این عدد به آن معناست که نیروگاه های برق محصول خود به شرکت های توزیع برق را در فصل تابستان سال جاری 19 درصد گران تر نسبت به فصل تابستان سال گذشته فروخته اند. درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در این فصل نسبت به فصل مشابه سال قبل، برای ساعات مختلف اوج بار، میان بار و کم بار، به ترتیب 21.5، 27.4 و 3.5 بوده است.

بعلاوه تورم فصلی در این بخش هم به 0.1 درصد رسید که معنای آن این است که شرکت های توزیع برق محصول خود را در تابستان سال جاری نسبت به بهار سال جاری 0.1 درصد گران تر خریده اند. این میزان در مقایسه با همین اطلاع در فصل بهار، 1.1 واحد درصد کاهش دارد. بعلاوه در تابستان سال جاری درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق نسبت به فصل قبل، برای ساعات مختلف اوج بار، میان بار و کم بار، به ترتیب 5.1، 2.8 و 8- درصد بوده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1852

به "فراوری برق در تابستان سال جاری 19 درصد گران تر از سال قبل بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری برق در تابستان سال جاری 19 درصد گران تر از سال قبل بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید