بچه ها چند وقته به یک زبان تسلط پیدا می کنند؟

به گزارش مجله پیامکی، تهران (پانا) - حتما تا به امروز به این موضوع توجه کرده اید که بچه ها با سرعت بیشتری قادر به یادگیری زبان های تازه بوده و به نسبت افراد بالغ، هوش زبانی بیشتری دارند.

بچه ها چند وقته به یک زبان تسلط پیدا می کنند؟

به گزارش آخرین خبر، در حالی که برخی از نظریه پردازی های روان شناسانه، زبان آموزی و استفاده از زبان را برای انسان امری ذاتی محسوب می کنند اما بچه ها در واقع در معرض مقادیر زیادی از واژه های نو قرار دارند و طبق نتایج یک مطالعه، بچه ها در چهار سال نخست زندگیشان حدود 10 هزار ساعت در چهار سال اول زندگی خود را صرف شنیدن واژه های نو می کنند.

با توجه به این واقعیت که بچه ها در هنگام تولد با هیچ زبانی آشنا نبوده و به آن تسلط ندارند، می توان استنباط کرد که آنها شرایط سخت تری نسبت به یادگیری زبان دارند.

از سوی دیگر مطالعات پژوهشگران نشان می دهد بچه ها بسیار کوچک قادر به درک و تفکیک تقریباً 800 صدای مختلفی هستند که همه زبان های انسانی بر اساس آن ها شکل گرفته است.

توانایی ظریف نوزادان در شنیدن تفاوت های اصوات در سال اول زندگی از بین می رود، زیرا آنها در شناسایی زیر مجموعه اصوات یا واج های یک زبان متخصص تر شده و مهارت های تلفظ برخی اصوات را از دست می دهند. برای نمونه در زبان انگلیسی فقط حدود 40 واج استفاده می شود.

توانمندی بچه ها در زبان آموزی را باور کنید

برخی از والدین اعتقاد دارند که یادگیری یک زبان نو برای بچه ها می تواند در زبان آموزی آن ها اختلال ایجاد کند. در حقیقت این گروه از والدین نگرانند که یادگیری دو زبان برای کودک به این معنی است که آن ها در نهایت به درستی قادر نباشند به هیچ زبانی صحبت کنند. از نظر علمی این باور کاملا نادرست است. تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که بچه ها امکان یادگیری هم زمان بیش از یک زبان را دارند و مغز آن ها کاملا ظرفیت پذیرش یادگیری چند زبان را داشته و آنها فقط باید فرصت استفاده از هر دو زبان و حرف زدن با آن ها را داشته باشند.

چقدر طول می کشد تا شما به یک زبان تسلط پیدا کنید؟

به طور عمومی تخمین زده می شود برای یادگیری یک زبان نو، آن زبان باید بین 400 تا 2 هزار ساعت شنیده شود. البته این موضوع به طور کامل به فردی که قصد یادگیری زبان نو را داشته و انگیزه وی برای یادگیری زبان دلایل آنها بستگی دارد.به گزارش سیناپرس، تحقیقات نشان می دهد کسانی که می خواهند زبان نوی را یاد بگیرند تا حد زیادی تحت تاثیر فرد آموزش دهنده قرار می گیرند.

نتایج یک پژوهش نشان می دهند که دوزبانه بودن می تواند به شما در یادگیری زبان نوی کمک کند. اما دلیل این موضوع چیست؟ به باور پژوهشگران، موضوع فوق می تواند به این دلیل باشد که افراد دوزبانه متوجه می شوند هیچ ارتباط ذاتی بین یک کلمه و معنای آن وجود ندارد.

برخی از زبان شناسان همچنین نظریه ای را مطرح کرده اند که بر اساس آن تفاوت هایی بین مغز فردی که بیش از یک زبان صحبت می کنند و افراد یک زبانه وجود دارد. با این وجود، متخصصان علوم اعصاب موجود در این مورد مطمئن نیستند. محققان هنوز توافق کامل ندارند که آیا زبان های مختلف با هم در یک بخش از مغز ذخیره می شوند یا به طور جداگانه در مغز قابل دسترسی هستند.

به هر حال آن چه بدیهی است، تاثیر مثبت یادگیری زبان نو بر مغز انسان بوده و توصیه می شود بچه ها را در آموختن زبان نو آزاد گذاشته و اجازه دهید در سنین کودکی مغز اطفال با زبان های مختلف درگیر شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1699

به "بچه ها چند وقته به یک زبان تسلط پیدا می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها چند وقته به یک زبان تسلط پیدا می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید