برترین چوب کمد دیواری چیست؟ [9 چوب مجذوب کننده!]

به گزارش مجله پیامکی، چه در حال برنامه ریزی یک تعمیر اساسی هستید و چه به فکر تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود باشید، احتیاج دارید تا در خصوص چوب کمد دیوار اطلاعات تازه ای به دست آورید. عموماً آنچه زیبایی، استحکام و جلای کمد دیواری را معین می نماید، انتخاب برترین چوب برای کمد دیواری است. اگر در زمینهٔ انتخاب چوب برای کمد دیواری دچار دوگانگی هستید، جای نگرانی نیست؛ چراکه در ادامه کامل ترین راهنما راجع به برترین چوب کمد دیواری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برترین چوب کمد دیواری چیست؟ [9 چوب مجذوب کننده!]

نکات کلیدی

  • تخته سه لا برترین چوب برای کمد دیواری محسوب می گردد.
  • متراژ کمد دیواری، نوع چوب کمد دیواری و هزینه نصب آن در قیمت نهایی نصب کمد دیواری دخیل هستند.
  • نئوپان و دیگر مشتقات آن از جمله ارزان ترین چوب ها برای کمد دیواری محسوب می شوند.

کمد دیواری چیست؟

در شروع مقاله می خواهیم بدانیم واژه کمد دیواری چگونه ساخته شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت: کمد دیواری (wall closet) واژه ای با ریشه فرانسوی است که در قرن 14 وارد زبان انگلیسی شد. این واژه به معنای محیطی برای نگهبانی و نگهداری از لباس است.

اگرچه درگذشته های دور کمد دیواری بخشی از اتاق خواب بود که در آن تعداد زیادی لباس به وسیله پرده پارچه ای پوشانده می شد، اما امروزه به لطف پیشرفت و توسعه هنر دکوراسیون داخلی، کمدهای دیواری با تغییرات جدی روبرو شده اند.

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

  • ساخت انواع مدل های کمد دیواری
  • تعمیرات کمد دیواری های های گلاس، ام دی اف، ممبران، نئوپان و …
ساخت و تعمیر کمد دیواری با خبرنگاران

رایگان قیمت بگیرید و سرویس موردنظرتان را در محل دریافت کنید!

  • ساخت انواع مدل های کمد دیواری
  • تعمیرات کمد دیواری های های گلاس، ام دی اف، ممبران، نئوپان و …
ساخت و تعمیر کمد دیواری با خبرنگاران

برترین چوب برای کمد دیواری

به طور کلی برترین چوب برای ساخت کمد دیواری تخته های سه لا است. این دسته از تخته ها به دلیل دوام و کیفیت بالا مناسب ترین گزینه به جای چوب های جامدی نظیر چوب راش، بلوط و غیره به حساب می آیند.

سبک بودن چوب سه لا، کار آسان با تخته و کاربری بالا از جمله مزایای تخته سه لا به شمار می روند. به طوری که امروزه اغلب افراد صاحب نظر در ساخت کمد دیواری تخته های سه لا را به عنوان برترین چوب کمد دیواری معرفی می نمایند.

انواع چوب برای کمد دیواری

برای شناخت برترین چوب برای کمد دیواری ابتدا باید با انواع چوب های مناسب برای ساخت کمد دیواری آشنا شد و سپس متناسب با فاکتورهای مختلفی نظیر سلیقه، بودجه اقتصادی، دکوراسیون اتاق خواب و غیره، مناسب ترین چوب کمد دیواری را انتخاب کرد. در ادامه با برترین چوب های کمد دیواری آشنا خواهیم شد:

1. چوب ام دی اف

اگر دوستدار طبیعت هستید، ام دی اف برترین متریال برای ساخت کمد دیواری است. معمولاً MDF از بقایای به جای مانده چوب های مختلف تهیه شده که در اثر ضربه و حرارت به حالت یکدست و مناسب درآمده اند.

متریال های ام دی اف امروزه در رنگ های مختلف و با مقاومت های متفاوت برای ساخت برترین جنس کمد دیواری در بازار وجود دارند. تنوع بالا، ارزان بودن، دوام ، مقاومت زیاد در برابر پریدگی، کیفیت و … از جمله مزایای ام دی اف به عنوان چوب کمد دیواری محسوب می شوند.

2. تخته سه لا

همان طور که پیش تر گفته شد، اگر در پی برترین جنس برای کمد دیواری هستید، تخته سه لا یکی از بادوام ترین چوب ها برای شما محسوب می گردد؛ چراکه این دسته از چوب ها دارای ضخامت یکسان و رنگ های متنوع است.

از تخته های سه لا عموماً برای پایه کمدهای دیواری استفاده می گردد تا محصول باکیفیت تری ساخته گردد. با توجه به تنوع در رنگ پذیری تخته های سه لا، کمد دیواری های ساخته شده از این تخته را می توان با زیباترین طرح ها و رنگ ها آذین داد.

3. نئوپان

نئوپان نیز به عنوان یک گزینه در فهرست برترین چوب کمد دیواری شناخته می گردد. اما با توجه به استحکام کم چوب نئوپان امروزه از این چوب به صورت تلفیقی استفاده می گردد. به طور مثال نئوپان در کنار شیشه، آینه، لترون، ام دی اف قرار می گیرد تا کمد دیواری ضخامت بیشتری داشته باشد.

اگرچه چوب نئوپان عموماً از جمله چوب های کم دوام برای کمد دیواری محسوب می گردد، اما فراموش نکنیم نئوپان از پسماند چوب های جامد ساخته شده و این استفاده دوباره چوب می تواند یاری کوچکی به حفظ محیط زیست و در امان ماندن درخت های جنگلی کهن کند.

به عنوان انتها دهنده این بخش نیز بهتر است بگوییم: اگر در پی ارزان ترین چوب برای کمد دیواری هستید، چوب نئوپان برترین گزینه برای شماست.

برای ساخت و تعمیر کمد دیواری از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

4. لترون

لترون نیز یکی دیگر مشتقات ام دی اف، فیبر و نئوپان است که مقاومتش نسبت به نئوپان کمی بالاتر است، اما نباید انتظار داشت که دوام خیلی بالایی داشته باشد. اگر از لترون برای درب های کمد دیواری استفاده می گردد، باید توجه گردد که رطوبت بالا موجب تخریب لترون در درازمدت آن خواهد شد.

5. چوب ملامینه

ملامینه نیز از خانواده نئوپان شناخته می گردد که نسبتاً برای چوب کمد دیواری از هر جهت مناسب است. دوام مناسب، کیفیت نسبتاً خوب و ارزان بودن این نوع از چوب سبب می گردد تا امروزه عموماً از این چوب ترکیبی برای کمدهای دیواری استفاده گردد. طول عمر چوب های ملامینه تقریباً بالا است، مشروط بر اینکه در مجاورت رطوبت قرار نگیرند.

6. چوب بلوط

بلوط از نظر خیلی از کارشناسان برترین چوب برای کمد دیواری محسوب می گردد. چوب بلوط با تزئینات ذاتی حلقه ای خود و دوام بالا می تواند هر اتاق خوابی را زیبا کند. از بلوط به عنوان چوب کمد دیواری های ساده یاد می گردد و اغلب کمد دیواری های ساخته شده با چوب بلوط مجذوب کنندهیت خاصی به اتاق هایی با طراحی ساده و سفید می دهند.

7. چوب توس

چوب توس یا تخته غان به عنوان یکی از چوب های سخت و معمولی برای ساخت کمد دیواری، مبلمان، تخت خواب و غیره شناخته می گردد. رنگ روشن و تزئینات ذاتی چوب آن را نزد مردم و نجاران محبوب می نماید.

به طور کلی در خصوص استحکام این چوب می توان گفت: کیفیت چوب توس کمی کمتر از تخته سه لا است و این دسته از انواع چوب برای انواع کمد دیواری در اتاق های مدرن و ساده بسیار مجذوب کننده هستند. اغلب نجاران از چوب توس برای کمد دیواری های سه لت استفاده می نمایند.

8. چوب کاج

کاج یکی از رایج ترین چوب ها برای ساخت کمد دیواری و مبلمان است. از چوب های کاج با تزئینات مجذوب کننده خود در ساخت کمدهای مدرن استفاده می گردد.

اگرچه چوب کاج از جمله درخت های جنگلی به شمار نمی رود، اما مقاومت آن دست کمی از چوب های جنگلی ندارد. اگر به طرح های حلقه ای و نسبتاً ساده علاقه مند هستید، حتماً طرح های کمد دیواری ساخته شده با چوب کاج را آنالیز کنید.

9. چوب روسی

چوب روسی از جمله چوب های وارداتی محسوب می گردد؛ به بیان ساده تر باید گفت: چوب روسی همان چوب درخت صنوبر یا ابیس است که به کشورهای دیگر دنیا از جمله ایران وارد می گردد. عموماً این دسته از چوب ها، بسیار سبک، نرم و بادوام هستند و استفاده از آن ها بسیار ساده است.

امروزه از چوب روسی برای ساخت کمد دیواری ، کاغذسازی، کف پوش، دیوار پوش، پنجره سازی، پالت سازی و غیره استفاده می گردد. از آنجایی که چوب روسی دارای مقاومت قابل توجهی است، از آن در ساخت پارتیشن و در بعضی موارد ساخت خانه نیز استفاده می گردد.

از دیگر چوب های سخت برای کمد دیوار می توان به چوب ماهون، گیلاس و افرا اشاره نمود. در این میان افرا برترین چوب برای کمد لباس محسوب می گردد. اما از آنجایی که کار با این دسته از چوب ها سخت بوده و قیتمت آن ها گران است، معمولاً از این دسته از چوب ها برای مبلمان چوبی استفاده می گردد.

قیمت چوب کمد دیواری

برای مشخص قیمت چوب کمد دیواری در وهله اول باید عوامل زیادی نظیر نوع چوب و میزان کمد دیواری را در نظر گرفت. به طور حتم نوع چوب در بخش زیادی از قیمت ساخت کمد دیواری سهیم است. در کنار چوب کمد دیواری، مواردی مثل هزینه نصب، دستمزد سازنده، میزان کمد درخواستی، میخ و استهلاک لوازم نجاری در مشخص هزینه ساخت کمد دیوار دخیل هستند.

از قلم نیاندازید که شما با استفاده از خدمات ساخت و نصب کمد دیواری خبرنگاران می توانید در به صرفه ترین حالت ممکن و با استفاده از برترین چوب کمد دیواری، به نتیجه دلخواه خود برسید.

بیشتر بخوانید: 6 روش برای برطرف رطوبت کمد دیواری

جمع بندی

چوب کمد دیواری مشخص نماینده زیبایی اتاق خواب، کیفیت کمد، کیفیت کار نهایی و غیره است، پس توجه به آن می تواند مسئله ای اساسی و مهم باشد. توجه به این گفته ها در خصوص چوب کمد دیواری می تواند برای انتخاب برترین چوب کمد دیواری مؤثر واقع گردد. شما هم حتماً تجربیات خود را در انتخاب چوب مناسب کمد دیواری با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول در خصوص برترین چوب برای کمد دیواری

برترین جنس چوب کمد دیواری چیست؟

برترین جنس چوب کمد دیواری می تواند وابسته به سلیقه، بودجه اقتصادی، محل زندگی شما و غیره متفاوت باشد. اما به طور کلی تخته سه لا، چوب روسی، ام دی اف و چوب بلوط، چوب هایی مناسب برای ساخت کمد دیواری محسوب می شوند.

نحوه انتخاب برترین کمد دیواری چگونه است؟

برای انتخاب برترین کمدهای دیواری، انتخاب نوع چوب، آنالیز به بودجه اقتصادی و میزان گیری اتاق از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در این راستا ابتدا احتیاج خود را در نظر بگیرید و سپس مطابق با سلیقه برترین کمد دیواری را انتخاب کنید.

قیمت برترین جنس چوب یاری دیواری حدوداً چقدر است؟

برای ساخت یک کمد دیواری به میزان میانه، قیمت برترین چوب کمد دیواری حدوداً از متری یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال 1401 شروع می گردد. این قیمت می تواند وابسته به شهر موردنظر، هزینه نصب و غیره متغیر باشد.

ارزان ترین چوب کمد دیواری چه نوع چوبی است؟

عموماً کمد دیواری هایی که با نئوپان، لترون، چوب ملامینه و چوب توس ساخته می شوند، دارای قیمت ارزان ای هستند.

منبع: آچاره
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2106

به "برترین چوب کمد دیواری چیست؟ [9 چوب مجذوب کننده!]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین چوب کمد دیواری چیست؟ [9 چوب مجذوب کننده!]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید