بازار ملک از نگاه مطبوعات

به گزارش مجله پیامکی، ثبات نسبی قیمت مسکن قدرت خرید دهک های متوسط برای خرید خانه را افزایش داده است. تسهیلات 80 میلیون تومانی خانه اولی ها با بهره 9.5 درصد و تسهیلات 60 میلیون تومانی اوراق حق تقدم با بهره 17.5 درصدی، نیز فرصت مناسبی برای ورود متقاضیان مصرفی به بازار مسکن بوده که کم کم با آغاز پرداخت این تسهیلات به آنها وارد بازارشده اند. افزایش یک تا 20 درصدی تعداد معاملات در بعضی مناطق مانند منطقه3، 5، 10، 11، 12، 13، 20 و 22 در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش تقاضا برای واحدی های کوچک متراژ را نشان می دهد. براساس سامانه آماری وزارت راه و شهرسازی در تیرماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 14.5 هزار واحد مسکونی رسید.

بازار ملک از نگاه مطبوعات

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی و چاپ بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های ملکی شهر تهران 4.6 میلیون تومان بود 6.2 درصد افزایش نسبت به همین مدت درسال گذشته را نشان می دهد. آنالیز توزیع واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در تیرماه 1396 حاکی از آن است که واحدای تا 5 سال ساخت با سهم 46.2 درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکوردر مقایسه با تیرماه سال قبل 5.7 درصد کاهش یافته و درمقابل به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال اضافه نموده شده است.

روزنامه عصر اقتصاد- ارائه اوراق مسکن رایگان به خانه اولی ها

معصومه آقاپورعلیشاهی عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهادی در کمیسیون مالی مجلس مبنی بر ارایه هر برگاوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به صورت مجانی به خانه اولی ها خبرداد و گفت : این طرح را برای جوانان و کسانی پیشنهاد کردیم که برای اولین بار قصد خرید مسکن دارند .

آقاپور با بیان اینکه یکی از راهکارهای خروج اقتصاد از رکود، ایجاد رونق در بخش مسکن است و رونق این بخش باعث ایجاد اشتغالزایی درکشور می گردد، اضافه نمود: درشرایط فعلی قیمت مسکن درتهران و بسیاری از نقاط کشور با درآمد بسیاری از خانوارها متناسب نیست. وی توضیح داد: نرخ هر برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در حال حاضر بالا است، با توجه به اینکه یکی از اهداف در ارایه وام مسکن، تسهیل شرایط برای خانه دار شدن مردم است؛ بنابراین باید از رویکرد صرفا مالی در حوزه مسکن پرهیز گردد.وی با بیان اینکه باید با استفاده ازسامانه اطلاعاتی شرایط متقاضیان تعیین گردد، اضافه نمود: این طرح به راحتی قابل پیگیری است و به وسیله آمایش اطلاعات چک می گردد و فقط شامل افرادی می گردد که خانه اولی باشند.

عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از سوداگری دربازار مسکن بیان کرد : باید در راستای ترویج امرازدواج شرایط خانه دار شدن مردم و خانه اولی ها را تسهیل کرد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 680

به "بازار ملک از نگاه مطبوعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ملک از نگاه مطبوعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید