اینتر 0 ، لیورپول 2؛ فرصت طلبی تیم کلوپ در جوزپه مه آتزا

به گزارش مجله پیامکی، خبرگزاری خبرنگاران- شاگردان یورگن کلوپ نیمی از راه صعود به مرحله یک چهارم نهایی را پیمودند.

اینتر 0 ، لیورپول 2؛ فرصت طلبی تیم کلوپ در جوزپه مه آتزا

به گزارش خبرنگاران، لیورپول با پیروزی در خانه اینتر، در موقعیت خوبی برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر اروپا نهاده شد. اگرچه قرمزها کار راحتی برای پیروزی در این بازی نداشتند، هر چه از بازی گذشت، تسلط آن ها افزایش پیدا کرد و در نهایت شاهد پیروزی 2-0 نماینده انگلیس بودیم. روبرتو فیرمینو که در بین دو نیمه به جای دیوگو ژوتا به زمین رفت، روی ارسال اندی رابرتسون از سمت راست در تیر اول به هوا برخاست و با ضربه سر خود هندانوویچ را تسلیم کرد تا لیورپول کار را با آرامش بیشتری دنبال کند.

گل دوم هم به این شکل به ثمر رسید که پس از ارسال ترنت الکساندر آرنولد، ویرجیل فن دایک روی توپ اثر گذاشت و در ادامه توپ طی فعل و انفعالی به محمد صلاح رسید تا این بازیکن با شوت زمینی پای چپ خود اختلاف را به دو گل افزایش دهد و به همین مقدار شانس صعود تیمش از این مرحله را بیشتر کند.

اینتر در دور گروهی با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه D بعد از رئال مادرید راهی این مرحله شد و لیورپول با 6 برد و 18 امتیاز با صدرنشینی گروه B که به گروه مرگ معروف بود به این مرحله رسید. هر دو تیم در لیگ های کشورشان رتبه دوم را در اختیار دارند اما فاصله اینتر با صدرنشین یک و تفاوت لیورپول با صدرنشین 9 امتیاز است.

در پنجمین تقابل اروپایی دو تیم، اینتر در پی کسب دومین برد خود بود و لیورپول می خواست تعداد بردهایش را به عدد چهار برساند. بازی با حملات لیورپول آغاز شد و مانه و صلاح که برای اولین بار بعد از فینال جام ملت های آفریقا در کنار هم در ترکیب اصلی سرخ پوشان حضور داشتند، طی چند همکاری موقعیت های را روی دروازه میزبان در 10 دقیقه نخست خلق کردند که حاصلی در پی نداشت. شوت روی پای تیاگو در دقیقه 9 جدی ترین خط لیورپول در این لحظات بود.

ضربه سر خطرناک مانه روی یک ارسال ایستگاهی در دقیقه 14 مماس با تیرک افقی دروازه اینتر راهی اوت شد تا میزبان یک نفس راحت دیگر بکشد. چالهان اوغلو در دقیقه 16 با یک شوت روی پا از داخل محوطه جریمه تیر افقی لیورپول را به شدت لرزاند تا پاسخ سختی به حملات حریف بدهد. چند دقیقه بعد، یک موقعیت جدی دیگر را روی دروازه اینتر شاهد بودیم که طی آن ضربه آکروباتیک مانه به تور کناری دروازه برخورد کرد. بازی پر افت و خیز دو تیم تا خاتمه نیمه ادامه داشت ولی توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا اینتر و لیورپول با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

لیورپول با یک تغییر کار خود در نیمه دوم را آغاز کرد و فیرمینو جای ژوتا را گرفت. اولین خطر جدی نیمه دوم را در دقیقه 53 شاهد بودیم که ارسال تند و تیز پریشیچ از سمت چپ محوطه جریمه به مارتینز که در دهانه دروازه منتظر توپ بود نرسید. دیاز، کیتا و هندرسون سه بازیکنی بودند که کلوپ به صورت هم زمان آنها را در سی دقیقه خاتمهی کار راهی میدان کرد تا موتور تهاجمی تیمش را دوباره به کار بیاندازد. یکی از بازیکنانی که طی این تغییرات از زمین خارج شد، مانه بود که دیاز جای او را گرفت.

ادین ژکو در دقیقه 60 با بکر تک به تک شد و دروازه لیورپول را باز کرد اما گل او به علت آفساید، مردود اعلام شد. دیاز دقایقی پس از ورود به زمین در موقعیت تک به تک می رفت برای تیمش گلزنی کند اما ضربه او راهی کرنر شد. اینزاگی در دقیقه 70 سانچز را جایگزین مارتینز کرد تا شاید این مهاجم باتجربه قفل دروازه میهمان را بشکند اما این اتفاق نه تنها رخ نداد بلکه 5 دقیقه بعد، روبرتو فیرمینو یکی از سه تعویضی کلوپ در نیم ساعت خاتمهی، خاتمه قفل دروازه ها را شکست؛ این گل در دقیقه 76 و با ضربه سر روبرتو فیرمینیو روی کرنر ارسالی رابرتسون به ثمر رسید.

لیورپول بعد از گل اول به حملات خود ادامه داد و در دقیقه 83 به گل دوم رسید. آرلوند با یک ارسال بلند از پشت محوطه جریمه، توپ را ارسال کرد؛ کوناته با یک پرش بلند با ضربه سر توپ را در داخل محوطه جریمه برای صلاح کاشت و این بازیکن با یک شلیک پای چپ زمینی که در میانه های راه به مدافع حریف هم برخورد کرد دروازه اینتر را برای بار دوم باز کرد. اینزاگی سه تغییر در دقایق خاتمهی به صورت هم زمان در ترکیب تیمش ایجاد کرد ولی این تغییرات حاصلی در پی نداشت و لیورپول با کسب پیروزی دو بر صفر در خانه اینتر راهی خانه شد تا خود را آماده بازی برگشت در آنفیلد کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2041

به "اینتر 0 ، لیورپول 2؛ فرصت طلبی تیم کلوپ در جوزپه مه آتزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتر 0 ، لیورپول 2؛ فرصت طلبی تیم کلوپ در جوزپه مه آتزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید