از کدام جاذبه های بیروت دیدن کنیم؟

به گزارش مجله پیامکی، بیروت، عروس خاورمیانه است. این لقب را کسانی که به این شهر زیبا سفر نموده اند، به بیروت داده اند. این شهر، یکی از بهترین و زیباترین شهرهای عربی در خاورمیانه است که با وجود این که در طی جنگ های لبنان، آسیب های بسیاری دیده است اما همچنان، جاذبه های بیروت ، برای هر گردشگری، شگفت انگیز است. بیروت پایتخت لبنان، به شهر شب زنده داران معروف است.

از کدام جاذبه های بیروت دیدن کنیم؟

بهترین زمان سفر به بیروت چه زمانی است؟

آب و هوای بیروت همواره مطلوب است اما در ماه های جولای تا سپتامبر، کمی گرم و شرجی می گردد. در فصل بهار و پاییز، بهترین زمان سفر به بیروت از نظر توریستان است. دمای هوا در این فصل ها، معتدل است و بارش باران در حد کم اتفاق می افتد.

جاذبه های دیدنی بیروت

دهکده حریصا و کلیسای بانوی ما

یکی از جاذبه های بیروت یک دهکده بسیار زیبا در ارتفاع 650 متری از سطح دریا، است، که تماشای آن، برای هر بازدید کننده ای خاطره ساز است. این دهکده، یکی از زیارتگاه های مهم لبنان را در خود جای داده است. کلیسای بانوی ما، کلیسایی است که برای گرامی داشت حضرت مریم ساخته شده است. مجسمه سفیدی بر فراز این دهکده قرار گرفته است که نمادی از حضرت مریم است. برای رسیدن به این مجسمه، باید به بالای تپه جونیه بروید. برای رسیدن به این مکان، می توانید از تله کابین بهره ببرید و در جهت 10 دقیقه ای تله کابین، از منظره شهر بیروت و دریا، لذت ببرید.

موزه سُرسُق

موزه سرسق زمانی محل سکونت نیکلاس ابراهیم سرسق بوده است و امروزه، کلکسیونی از آثار هنری سنتی و مدرن از هنرمندان قدیمی و معاصر لبنانی است. نه تنها تماشای این موزه و آثار آن شگفت انگیز است، بلکه از فضای باز و تراس زیبایی که دارد، به ویژه در فصل تابستان، می توان استفاده کرد.

روستای سیفی

باورتان می گردد این روستا، یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های بیروت باشد؟ روستای سیفی به واسطه گالری های هنری، مغازه های سنتی و بوتیک هایی که معماری قدیمی دارند، به محله هنر بیروت شهرت دارد. با این که این منطقه به طور کامل در طی جنگ از بین رفت اما کمپانی سولیدیر این محل را مجددا بازسازی کرد. رنگ های ساختمان های این روستا به گونه ای است که با هر بار دیدن، دلتان می رود.

خرابه های بعَلبِک

این شهر تاریخی مجموعه ای بزرگ از بقایای شهرهای روم باستان است. بعلبک در 80 کیلومتری شمال غربی بیروت قرار گرفته و امروزه، جزوی از آثار جهانی به ثبت رسیده در یونسکو است. معبد ونوس که معبد یکی از خدایان یونانی است، در این منطقه قرار گرفته که البته امروزه، تنها ویرانه های آن باقی مانده است. برترین فستیوال های بیروت در این منطقه برگزار می گردد.

صخره های روشه

صخره های روشه، نماد شهر بیروت هستند. این صخره ها به صخره های کبوتر و صخره های عشق هم شهرت دارند. شاید جالب باشد که دلیل این نامگذاری را بدانید. زمانی که یکی از هنرپیشه های معروف بیروتی فوت کرد، سه نفر از طرفداران آن، از بالای این صخره ها، خودشان را به پایین پرت کردند. از آن به بعد به این صخره، صخره های عشق می گویند.

خیابان اشرفیه

معروفترین خیابان بیروت، خیابان اشرفیه است. این خیابان همان خیابانی است که تا صبح شلوغ است و هتل های بسیاری را هم دارد. نبض زندگی در این خیابان به خوبی می تپد.

غار جعیتا

این غار درواقع ترکیب دو غار سنگی آهکی است که از یکدیگر جدا هستند اما در بخشی به یکدیگر متصل شده اند. غار بالایی 2130 متر و غار پایینی 6200 متر است. غار جعیتا طولانی ترین غار مرکب در خاورمیانه است.

بیروت واقعا زیبا و تماشایی است و هر کسی که به این شهر زیبا سفر نموده، پشیمان نشده است. اگر شما هم قصد دارید که به شهری متفاوت و مدرن-تاریخی سفر کنید، بیروت را انتخاب کنید.

منبع: سفرمی
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 985

به "از کدام جاذبه های بیروت دیدن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کدام جاذبه های بیروت دیدن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید