از سری گلکسی S22 در زمینه طول عمر باتری چه انتظاری داریم؟

به گزارش مجله پیامکی، سری گلکسی S22 طبق تایید رسمی سامسونگ قرار است در تاریخ 9 فوریه سال جاری رسما رونمایی شوند. این گوشی ها قرار است به نسبت نسل گذشته از یک سری جهات از جمله ظرفیت باتری و میزان نمایشگر تغییراتی داشته باشند. بنابراین این پرسش بوجود می آید که سری گلکسی S22 از لحاظ طول عمر باتری چه وضعیتی خواهند داشت؟ در این مطلب به آنالیز اولیه این موضوع می پردازیم.

از سری گلکسی S22 در زمینه طول عمر باتری چه انتظاری داریم؟

به لطف خبرهای منتشر شده اخیر از خبرگزاری های معتبر، افشاگران معروف و البته خود سامسونگ، توانستیم طی چند ماه گذشته اطلاعات بسیار خوبی از پرچم داران مورد انتظار سامسونگ بدست بیاوریم. گوشی هایی که بعد از حذف سری نوت، توجهات زیادی را به سمت خود کشیدند و اکنون به موضوع اصلی و مهم خبرها تبدیل شده اند. اما آنچه که در این بخش قرار است به آن بپردازیم لزوما تمام مشخصات فنی سری گلکسی S22 نیست بلکه طول عمر باتری آن هاست که چون ظرفیت باتری آن ها را می دانیم، می توانیم در رابطه با عملکرد آن ها در زمینه نگه داری شارژ حدس هایی بزنیم.

طول عمر باتری گلکسی S22

گلکسی S22 مدل استاندارد از پرچم داران مورد انتظار سامسونگ به شمار میرود که به شخصه فکر می کنم جز پردازنده و دوربین، از بعضی جهات دیگر این گوشی به نسبت نسل گذشته پسرفت داشته است. باتری هم دقیقا یکی از همین بخش هاست که به احتمال بسیار زیاد ظرفیت آن به نسبت نسل گذشته کاهش خواهد داشت چرا که سامسونگ تصمیم گرفت نمایشگر آن را کوچک تر کند.

البته خبرها در رابطه با طول عمر باتری گوشی های پرچم دار سامسونگ مختلف بوده است . برای مثال اولین بار، اواخر ماه سپتامبر بود که سازمان صدور گواهی کره ای، ظرفیت باتری ساخته شده به وسیله سامسونگ را فاش کرد. در آن وب سایت، شماره مدل یک باتری 3590 میلی آمپر ساعتی، EB-BS901ABY ذکر شده بود که با شماره مدل گلکسی S22 مطابقت کامل داشت SM-S901B. بنابراین تا حد زیادی مطمئن شدیم نماینده کوچک اما قدرتمند شرکت کره ای قرار است به این باتری که احتمالا در مشخصات فنی از آن به عنوان یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی یاد می گردد مجهز گردد.

به نسبت گلکسی S21 که یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی داشت، این مقدار واقعا ناامیدنماینده به نظر می رسد. باید این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که مقدار نمایشگر گلکسی S22 خیلی هم کوچک تر از گلکسی S21 نیست (حدودا 0.2 اینچ). بنابراین اصلا انتظار چنین پسرفتی را نداشتیم. البته بعضی ها معتقد هستند گلکسی S22 به واسطه بهره مندی از تراشه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1، عملکرد بهینه ای در زمینه نگه داری شارژ خواهد داشت اما هنوز تراشه ای فراوری نشده که بتواند کمبود 300 میلی آمپر ساعت را پوشش دهد و قطعا اگزینوس و اسنپدراگون تازه هم از قاعده مستثنی نخواهند بود.

بنابراین به نظر می رسد گلکسی S22 یکی از گوشی های پرچم دار سال 2022 خواهد بود که به احتمال بسیار فراوان به کسانی که به یک گوشی با طول عمر بالای باتری احتیاج دارند پیشنهاد نخواهد شد. چون همین حالا هم گلکسی S22 با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی خود عملکرد رضایت بخشی ندارد چه برسد به این گوشی با فقط 0.2 اینچ مقدار کوچک تر و 300 میلی آمپر ساعت باتری کم ظرفیت تر.

نظر شما در رابطه با گلکسی S22 از لحاظ طول عمر باتری چیست؟ فکر می کنید پیشرفت سخت افزاری می تواند عامل نجات بخشی برای این گوشی باشد؟

گلکسی S22 پلاس

اما می رسیم به گلکسی S22 پلاس. محصولی که مانند مدل استاندارد، به نسبت نسل گذشته خود از لحاظ ظرفیت باتری و بعلاوه مقدار ی نمایشگر حداقل روی کاغذ افت داشته است. طبق خبرهای اخیر، نمایشگر این گوشی هم به احتمال بسیار فراوان با کاهشی 0.2 اینچی همراه خواهد بود و ظرفیت باتری آن هم به همان مقدار یعنی 300 میلی آمپر ساعت کاهش خواهد داشت.

از این بابت کاملا مطمئن هستیم چرا که اطلاعات مربوط به باتری پرچم داران مورد انتظار شرکت کره ای را نه به لطف افشاگران یا خبرگزاری های معروف بلکه از سوی فهرست سازمان صدور گواهی FCC دریافت کردیم که نشان می داد منبع تغذیه گلکسی S22 پلاس کاهشی حدودا 300 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت.

با در نظر گرفتن خبرهای موثق، ظرفیت اصلی باتری گلکسی S22 پلاس در واقع 4370 میلی آمپر ساعت است که در مشخصات فنی گوشی، 4500 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته می گردد. این حدودا 300 میلی آمپر ساعت کمتر از ظرفیت باتری بکار رفته در گلکسی S21 پلاس است که به منبع تغذیه ای 4800 میلی آمپر ساعتی مجهز شده بود. البته عملکرد این گوشی خیلی هم در زمینه نگه داری شارژ بد نبود، به همین دلیل انتظار داریم گلکسی S22 پلاس هم یک گوشی میانه از این حیث باشد.

طول عمر باتری گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا اما گل سرسبد سری پرچم دارهای سامسونگ به شمار میرود. این گوشی از این جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که سامسونگ می خواهد آن را به عنوان یک محصول با ترکیبی از قابلیت های گلکسی نوت و S راهی بازار کند. در نتیجه شرکت کره ای از هیچ تلاشی در راستای برترین بودن این محصول دریغ نکرد.

به همین دلیل برخلاف دو مدل استاندارد و پلاس که از لحاظ مقدار نمایشگر و ظرفیت باتری به نسبت نسل گذشته پسرفت داشتند، گلکسی S22 اولترا کاملا مجهز و بدون هیچ عقب گردی راهی بازار خواهد شد. شرکت کره ای برای این گوشی از همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و نمایشگر 6.8 اینچی استفاده کرد که در گلکسی S21 اولترا شاهد بودیم. در کنار پردازنده تازه و بهینه، انتظار می رود باز هم نماینده قدرتمند سامسونگ در زمینه نگه داری شارژ عملکردی تقریبا بی نظیر داشته باشد.

البته تعجبی هم نداشت چرا که بالاخره شرکت کره ای می بایست یک پرچم دار واقعا قدرتمند برای رقابت با برترین های بازار داشته باشد و گلکسی S22 اولترا هم برترین گزینه برای یاری به سامسونگ در رسیدن به هدف خواهد بود.

سرعت شارژ سری گلکسی S22

طبق تازهترین و موثق ترین اطلاعاتی که در اختیار داریم، ظاهرا گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس از لحاظ سرعت شارژر به نسبت نسل گذشته هیچ پیشرفتی نخواهند داشت و از همان شارژر 25 واتی پشتیبانی می نمایند، یعنی درست مانند نسل قبل. البته شارژر درون جعبه قرار ندارد و کاربر برای تهیه آن باید یا از قبل یک آداپتور 25 واتی داشته باشد یا یکی از بازار تهیه کند. از آن جایی هم که ظرفیت باتری این دو گوشی به نسبت نسل گذشته کاهش داشت، به نظر می رسد همان شارژر 25 واتی برای شارژ سریع کفایت کند.

البته در رابطه با سرعت شارژر این دو گوشی خبرهای موثق و رسمی در اختیار نداریم. یعنی در واقع خبر زیادی هم پیرامون این موضوع منتشر نشد که بخواهیم در این رابطه اطلاع داشته باشیم. اما طبق فهرست CCC که چندین ماه پیش منتشر شده بود، متوجه شدیم که شارژری که دو مدل استاندارد و پلاس از سری گلکسی S22 از آن پشتیبانی می نمایند، 25 واتی است که کاملا هم منطقی به نظر می رسد.

مدل گلکسی S22 اولترا به واسطه بهره مندی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می بایست یک شارژر سریع تر داشته باشد. اگرچه شارژر 25 واتی سامسونگ هم واقعا سریع است اما در مقایسه با پرچم دارهای اندرویدی موجود در بازار یا حتی بعضی از میان رده ها، پشتیبانی از شارژر 25 واتی واقعا مناسب نبود. در نتیجه شرکت کره ای تصمیم گرفت پشتیبانی از شارژر 45 واتی را فقط برای این گوشی در نظر بگیرد. شارژری که بالاخره قادر خواهد بود گوشی سامسونگ را در مدتی کمتر از یک ساعت شارژ کند.

سری گلکسی S22 عملکرد خوبی از لحاظ طول عمر باتری نخواهد داشت، در سایر بخش ها چطور؟

سری گلکسی S22 به خاطر کاهش ظرفیت باتری قطعا عملکرد عالی و حیرت انگیزی در زمینه نگه داری شارژ نخواهند داشت (به جز مدل اولترا) اما پرسش اینجاست که آیا آن ها می توانند در بخش های دیگر آنقدری خوب ظاهر شوند که کاربران را به خرید متقاعد نمایند؟

طبق آنچه که می دانیم، ظاهرا گلکسی S22 و دو مدل دیگر از این سری قرار است با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 راهی بازار شوند. در رابطه با اسنپدراگون مشکل خاصی وجود ندارد اما اگزینوس 2200 با آن همه تبلیغاتی که در رابطه با قدرت آن انجام گرفت ظاهرا اصلا آن پردازنده قدرتمندی که انتظار می رفت نیست. حتی گفته می گردد توانایی های آن شاید از اسنپدراگون 888 هم کمتر باشد و این موضوع در صورتی که این تراشه در کنترل دما هم مثل امام تجربه های قبلی سامسونگ مشکل داشته باشد، می تواند شرکت کره ای را واقعا دچار دردسر کند. حال باید دید قدرت بازاریابی سامسونگ چقدر است و آیا می تواند مطابق پیش بینی خود یعنی فروش بیشتر گلکسی S22 در مقایسه با سایر مدل ها پیش برود یا خیر.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1943

به "از سری گلکسی S22 در زمینه طول عمر باتری چه انتظاری داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سری گلکسی S22 در زمینه طول عمر باتری چه انتظاری داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید