اجرای مگاپروژه های پالایشی دیگر نیازی به پیمانکاران خارجی ندارد

به گزارش مجله پیامکی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: با اعتماد به توان متخصصان داخلی در سال های اخیر، صنعت نفت کشور دیگر برای اجرای مگاپروژه های پالایشگاهی نیازی به پیمانکاران خارجی ندارد.

اجرای مگاپروژه های پالایشی دیگر نیازی به پیمانکاران خارجی ندارد

سعید ستاری نائینی در گفت وگو با خبرنگار شانا در حاشیه بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: نهادینه شدن ساخت داخل در صنعت نفت تنها یک شعار نیست، بلکه امروز به طور کامل به صورت عملی ما از حضور پیمانکاران خارجی حتی در پروژه های عظیم پالایشگاهی که بیش از میلیاردها دلار هزینه سرمایه گذاری آن است، از حضور پیمانکاران خارجی بی احتیاج شده ایم.

وی اضافه نمود: امروز نه در ئی پی سی و نه در پیمانکاران اجرایی ما به حضور شرکت های پیمانکاری عظیم خارجی احتیاج نداریم و این موضوع نقش شرکت های پروژه محور از جمله ملی - مهندسی و ساختمان نفت بوده است که با به کارگیری متخصصان ایرانی در کنار خارجی ها و کسب تجربه در پروژه های عظیم، امروز شرکت های پیمانکار ما صددرصد ایرانی شده اند.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت گفت: در گذشته وقتی بحث طراحی مطرح می شد، فقط توان بعضی از شرکت های مشاور بین المللی قبول می شد، اما امروز همه پروژه های پالایشی در حوزه خطوط لوله، تلمبه خانه و همه مشاوره ها و مهندسی توسط تیم مشاور و مهندسان ایرانی انجام می گردد و ما نباید اینها را فراموش کنیم که کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

ستاری تأکید کرد: امروز ما در بخش پیمانکاری، مشاوره و اجرا صددصد خودکفا شده ایم. در بخش کالا نیز زمانی کمتر از 20 تا 30 درصد کالاهای صنعت نفت داخلی بودند، اما اکنون بیش از 90 درصد کالاهای مورداحتیاج صنعت فراوری داخل است و فراوری 10 درصد به جامانده هم در موارد زیادی صرفه مالی ندارد که خوشبختانه شرکت های داخلی در این بخش ها نیز در حال فعال شدن هستند.

وی از جمله احتیاجهای صنعت پالایش در بخش کالا را در زمینه تجهیزاتی نظیر بخشی از کمپرسورها، توربین ها، موتورهای الکتریکی، لوله های آلیاژی خاص مانند سی آرای و بعضی شیرآلات ویژه اعلام نمود و گفت: امیدواریم شرکت های داخلی با فعالیت در این بخش ها صنعت نفت را به طور کامل از تجهیزات خارجی بی احتیاج نمایند و ما به خودکفایی صددرصدی در بخش کالا نیز دست یابیم.

به گزارش شانا، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت یک شرکت پروژه محور است که در صنایع پایین دستی اعم از پالایشگاه ها، خطوط لوله، تلمبه خانه ها و اسکله ها، در بخش طراحی، خرید و اجرا ازسوی پیمانکاران فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1420

به "اجرای مگاپروژه های پالایشی دیگر نیازی به پیمانکاران خارجی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مگاپروژه های پالایشی دیگر نیازی به پیمانکاران خارجی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید