آیا شکلات می تواند موجب درخشندگی پوست شما گردد؟

به گزارش مجله پیامکی، شکلات، شهد و خوراک خدایان، تا به امروز، به اسم یک دسر لذیذ مورد تمجید بوده است (و خواهد بود). اما این روزها، شکلات در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به یکی از اجزاء مؤثر تبدیل شده است. مشکوک بنظر

آیا شکلات می تواند موجب درخشندگی پوست شما گردد؟

نویسنده: حمید وثیق زاده

منبع:راسخون

شکلات، شهد و خوراک خدایان، تا به امروز، به اسم یک دسر لذیذ مورد تمجید بوده است (و خواهد بود). اما این روزها، شکلات در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به یکی از اجزاء مؤثر تبدیل شده است. مشکوک بنظر می آید، این طور نیست؟ اجازه دهید به وسیله این مقاله پی ببریم که آیا شکلات می تواند موجب درخشندگی پوست شما گردد؟

افراد، هم زن و هم مرد در سراسر دنیا، به طور مداوم روشهای مختلفی را برای مبارزه با مسائل پوستی امتحان می نمایند. محصولات زیادی (هم طبیعی و هم غیر طبیعی) که قول حصول نتایج مثبتی را به مشتری می دهند، فراوری شده اند. و اخیراً این محصولات حاوی شکلات می باشند ـ شکلات برای پوست؟ بله! درست خوانده اید. وقتی می گویم شکلات، منظورم آب نبات هایی که از دستگاه های فروش اتوماتیک می خرید، نیست. این آب نبات ها حاوی میزان بالایی قند و دیگر مواد افزودنی غیر طبیعی هستند که ممکن است موجب مسائل پوستی بسیاری شوند. یک باور غیر علمی قدیمی وجود دارد که می گوید شکلات باعث به وجود آمدن آکنه می گردد و عامل ثانویه ایجاد مسائل پوستی مانند پوست چرب و کدر است. با این حال، با گفتن این مطلب که محققان خلاف آن را ثابت نموده اند، این باور غیر علمی را به کناری می گذاریم که خود موجب خوشحالی فراوان افرادی می گردد که به خوردن شکلات اعتیاد دارند. ثابت شده است که مصرف میزان طبیعی و معقول شکلات می تواند به شما، پوستی عالی ببخشد که از آن سلامتی و زیبایی می تراود. از این رو، پاسخ به سئوالتان مبنی بر اینکه آیا شکلات می تواند موجب درخشش پوست گردد؟ بله است. آری شکلات باعث بهبود کیفیت و شرایط پوست می گردد. با اینکه، شکلات برای پوست مفید می باشد، بایستی مراقب نوع شکلاتی که مصرف می کنید، باشید. به این علت که تمام شکلاتها این خاصیت را ندارند. به طور کلی، شکلات تیره یا تلخ، به علت مزایای ناب و اصیل آن نسبت به دیگر انواع شکلات، ترجیح داده می گردد. اجازه دهید در پاراگراف پیش رو، اثرات شکلات بر روی پوست را مورد بحث قرار دهیم.

با شکلات به پوست خود رسیدگی کنید

معین شده که مصرف شکلات، اثرات مثبت بسیاری بر سلامت کلی فرد دارد. هنگامی که صحبت مراقبت از پوست می گردد، شکلات می تواند به شکل ماسک، لایه بردار و پوششی مورد استفاده قرار گیرد. مراکز و سالن های زیبایی هم از شکلات در روشهای درمان پوست استفاده می نمایند، که نتایج مثبتی را به همراه دارد. مواردی که در اینجا ذکر می گردد، بعضی از مزایای شکلات تلخ برای پوست است.

فلاونوئیدها که نوعی آنتی اکسیدان می باشند، حاوی ترکیبی بنام اپی کاتچین epicatechins هستند. این جزء سازنده دارای خواص ضد عفونی نماینده و ضد التهاب است که از پوست در برابر آسیب ناشی از آلودگی، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر و سیگار محافظت می نماید.

کلاژن و الاستین نقش کلیدی در جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک و تغییر رنگ پوست ایفاء می نمایند. با این حال، رادیکال های آزاد موجود در بدن تمایل به از بین بردن این مؤلفه های پوست را داشته و در نتیجه باعث مسائل پوستی می شوند. شکلات، به خصوص نوع تیره آن، منبعی است غنی از فلاوانول flavanols که خود نوعی فلاونوئید بوده که به مبارزه با رادیکال های آزاد یاری می نماید. بعلاوه سلول های آسیب دیده را بازسازی نموده و پوست را سلامت و عاری از لکه می سازد.

کاکائو، ماده اصلی تشکیل دهنده این درمانگر شیرین می باشد که بعلت افزایش رطوبت در پوست، آن را هیدراته یا آبدار ساخته و نتیجتاً از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می نماید. از آنجا که با مصرف منظم شکلات تلخ چگالی پوست بهبود می یابد، اکنون می توانید با پوست خشک، خارش دار و خشن خداحافظی کنید.

شکلات تلخ مانند سپری از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت بعمل می آورد. بهبود قابل توجهی در گردش خون با مصرف شکلات تلخ دیده شده و لکه های مربوط به سن هم محو می شوند. به این علت، پوست ظاهری با طراوت و مرطوب به خود می گیرد.

شکلات با یاری هورمون ها، معروف به از بین بردن استرس می باشد. این به نوبه خود، به تقویت کلاژن و ممانعت از ایجاد علائم پیری نظیر پدیدار شدن چین و چروک، شل و سست شدن پوست، لکه های تیره، و مانند آن یاری می نماید. بعلاوه به نرم تر شدن بافت پوست یاری نموده و ترشح سبوم (یا چربی پوست) را کنترل می نماید.

شکلات به شکل پودر کاکائوی بدون قند، مخلوط با مواد تشکیل دهنده دیگر (بلغور جو دوسر، عسل، سرشیر، و غیره) جهت تهیه ماسک صورت استفاده می گردد. بعلاوه شکلات برای درمان های دیگر زیبایی به منظور بهبود ظاهر و بافت پوست بکار می رود.

جهت داشتن پوستی باطراوت و جوان، می توانید از ماسک صورت شکلاتی، دانه های کاکائو برای جلای پوست، شکلات فندو برای استعمال بر روی پوست و یا حمام شکلات شیری بهره ببرید. شکلات درمانی به اسم ماده ای برای نرمی پوست، انعطاف پذیری و برافروختگی همراه با درخشندگی چهره شناخته شده است.

زیاده روی در مصرف شکلات هرگز تجربه پر مزیتی نبوده است. مصرف میزان مناسب شکلات می تواند آشکارا پوستی سالم و درخشان به شما عطاء کند. اکنون که از مزایای شکلات برای پوست مطلع شدید، فکر می کنم می توانیم بگوییم که مصرف یک عدد شکلات در روز مسائل پوستی را دور می سازد!

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1786

به "آیا شکلات می تواند موجب درخشندگی پوست شما گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شکلات می تواند موجب درخشندگی پوست شما گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید