آیا اضافه وزن در بزرگسالان نتیجه مصرف قند در کودکی است؟

به گزارش مجله پیامکی، حدود 15٪ از بزرگسالان در سال 1970 چاقی داشتند که تا سال 2016، این درصد تقریباً 40٪ افزایش یافت.

آیا اضافه وزن در بزرگسالان نتیجه مصرف قند در کودکی است؟

به گزارش ، مطالعات بیشماری افزایش مصرف قند را با چاقی مرتبط نموده است و بسیاری از محققان معتقدند که مصرف نوشیدنی های شیرین کننده مصنوعی و غذا های فرآوری شده در بروز بیماری چاقی نقش دارند.

با این حال، اگر این مورد صحیح است، چرا نرخ چاقی حتی پس از کاهش مصرف قند همچنان رو به افزایش است؟ به عنوان مثال، در سال 2014، نرخ چاقی علیرغم اینکه میزان مصرف قند در بزرگسالان ایالات متحده 25 درصد کاهش یافت، همچنان رو به بالاست.

بیماری همه گیر چاقی بزرگسالان امروز، نتیجه مصرف بالای قند در کودکی است.

در حالی که بیشتر مطالعات بهداشت عمومی بر رفتار ها و رژیم های غذایی کنونی متمرکز شده اند، محققان یک رویکرد جدید انجام دادند و آنالیز کردند که آیا رژیم های غذایی که در کودکی مصرف نموده ایم در حال حاضر در بزرگسالان و بر چاقی تأثیر می گذارد؟

البته و تا به این مرحله، هیچ مطالعه ای صریحاً تأخیر زمانی بین افزایش مصرف قند و افزایش نرخ چاقی را کشف ننموده است.

برای پر کردن این شکاف، محققان برای افزایش میزان چاقی بزرگسالان از دهه 1990، به عنوان میراث افزایش مصرف قند های اضافی در بین بچه ها دهه 1970 و 1980، الگوی ریاضیاتی را ابداع کردند.

آن ها با استفاده از یک فرآیند تصادفی، معین کردند که چگونه افزایش مصرف قند اضافی باعث افزایش چاقی در هر گروه سنی می گردد.

به نظر محققان نتایج مصرف قند آمریکا حداقل برای شرح چاقی بزرگسالان در 30 سال گذشته کافی است.

نتایج نشان می دهند که عادت های غذایی که توسط بچه ها 30 یا 40 سال پیش آموخته شده است می تواند بحران چاقی بزرگسالان را که سال ها بعد پدیدار شده، شرح دهد.

به طور خاص، این مدل نشان می دهد که برای هر گروه سنی، میزان چاقی فعلی نرخ چاقی در سال گذشته به علاوه یک عملکرد ساده از میانگین قند اضافی مصرف شده در امسال خواهد بود.

آن ها همچنین حدس می زنند که فقر عامل اصلی مصرف بیش از حد قند است. چرا که از نظر مالی، شکر منبع کم کالری است و نوشیدنی های شیرین بخش قابل توجهی از هزینه ها برای خانواده های کم درآمد را داشته اند.

منبع : شفقنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 447

به "آیا اضافه وزن در بزرگسالان نتیجه مصرف قند در کودکی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اضافه وزن در بزرگسالان نتیجه مصرف قند در کودکی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید