آزمایش های نهایی ناسا به همراه شرکت SpaceX

به گزارش مجله پیامکی، شرکت اسپیس ایکس توانست تا به همراهی ناسا مراحل ساخت سفینه فضایی خود را به پایان برساند و حالا تاریخ جدیدی برای پرواز خود معین نموده است.

آزمایش های نهایی ناسا به همراه شرکت SpaceX

به گزارش خبرنگار ،شرکت اسپیس ایکس به همراه ناسا قصد دارند تا در ماه می امسال اولین پرواز به فضا را با مدل جدید سفینه دراگون انجام دهند.

این سازمان ها سعی دارند تا پرواز خود را برای اواسط یا اواخر ماه مذکور برنامه ریزی نمایند، در نتیجه این عمل قرار است تا کمی دیرتر از تاریخ 7 می که پیش تر تعیین شده بود صورت گیرد. با این حال مسئولین شرکت های مذکور انتظار به تعویق افتادن برنامه خود به دلیل شیوع ویروس کرونا را ندارند.

این پرواز تاریخی پیشه رو یکی از مهم ترین پرواز های فضایی پس از فرستادن سفینه برای سفر 8 جولای سال 2011 است. سازمان ناسا از آن سال تا به امروز در حال پرورش و ساخت سفینه ایجاد موقعیت مناسب برای یک پرواز مهم دیگر بوده است و این بار توانسته با یاری و همکاری شرکت SpaceX این عمل را تا حد زیادی به نتیجه برساند.

شرکت اسپیس ایکس نیز مدت زمان زیادی است که دارد تیم خود را برای پرواز با سفینه دراگون آماده می سازد. این شرکت همچنین ماه هاست که در حال فعالیت و آنالیز بر روی موتور، قابلیت پرواز و کپسول های سفینه مذکور است و سعی دارد بهترین نمونه از دستگاه ممکن را برای پرواز ساخته باشد.

این پرواز که قرار است میزبان چند انسان نیز باشد فضانوردانی مانند باب بنکن و داگ هارلی را با خود به عنوان مهمان پذیرفته است. این پرواز در واقع یک آزمایش نهایی است و پس از موفقیت آمیز بودن آن، ناسا پایان قادر خواهد بود تا به صورت رسمی و تایید شده سفر های زمین به فضا و بلعکس را شروع کند و همچنین برای خود پایگاه های فضای بسازد.

قرار است تا سفینه مورد نظر ر روی موشک فالکن 9 قرار گیرد تا بتواند قدرت لازم برای پرواز را کسب کند. این عملیات همچنین در نظر گرفته شده تا در پایگاه Complex 39A داخل مرکز فضایی Kenneddy سازمان ناسا به وقوع بپیوندد.لازم به ذکر است که شرکت SpaceX چند سالی است که بر روی ساخت چنین سفینه فضایی فعالیت دارد. علت ساخت مدل جدیدی از سفینه Dragon نیز آن بوده که شرکت مذکور با سازمان ناسا برای بردن و آوردن فضانوردان قرارداد جدیدی را نوشته بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 832

به "آزمایش های نهایی ناسا به همراه شرکت SpaceX" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش های نهایی ناسا به همراه شرکت SpaceX"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید