آزمایش نانوواکسن ضدتب دانگ در مقیاس آزمایشگاهی موفقیت آمیز بود

به گزارش مجله پیامکی، یک شرکت واکسن سازی نتایج موفقیت آمیزی از آزمون های پیش بالینی روی واکسن ضدتب دانگ به دست آورده است.

آزمایش نانوواکسن ضدتب دانگ در مقیاس آزمایشگاهی موفقیت آمیز بود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، امرجکس واکسن (Emergex Vaccines) یکی از شرکت های زیست فناوری فعال در حوزه ساخت واکسن است، این شرکت به تازگی بیان کرد که پیروز به تکمیل آزمون های پیش بالینی روی واکسنی برای تب دانگ شده است.

این واکسن شامل پپتید هایی متصل به سیستم رهایش مبتنی بر نانوذرات خوشه ای از جنس طلا است. با استفاده از یک مدل استاندارد صنعتی، این واکسن با دوز های مختلف روی نمونه های آزمایشگاهی مورداستفاده نهاده شد و ایمنی آن عالی گزارش شده است. هیچ نشانه هایی از عکس العمل بدن به این واکسن دیده نشد؛ در نتیجه می توان برای فاز بالینی آماده شد.

این کار براساس کارآزمایی بالینی پیشین صورت گرفته که در آن سم شناسی نانوذرات طلا موردبررسی نهاده شده بود. این نانوذرات پایه ای برای همه واکسن های این شرکت و مطالعات کارایی این واکسن ها است. این واکسن علاوه بر اینکه می تواند از تب دانگ پیشگیری کند، نسبت به ویروس های دیگری نظیر تب زرد یا زیکا مصونیت ایجاد می نماید. پپتید های انتخاب شده در این واکسن به گونه ای هستند که می توانند در برابر فلاوی ویروس ها مصونیت بالایی ایجاد نمایند.

لورن رادماچر، مدیر ارشد فناروی امرجکس می گوید: این داده ها پیشرفتی در زمینه توسعه واکسن تلقی می گردد. اکنون که این آزمایش بالینی به اتمام رسیده است، داده های لازم را برای آغاز کارآزمایی بالینی روی انسان در اختیار داریم. چشم انداز ما، ارائه راه چاره های مقرون به صرفه، عملی، ایمن و موثر برای فراوری واکسن است. پیروزیتی که امروز آن را گزارش می دهیم ما را به دستیابی به این هدف نزدیک می نماید.

امرجکس در حال فراوری واکسن هایی است که می تواند شیوع بیماری های عفونی نوظهور را کنترل کند، این واکسن ها برای استفاده توسط دولت ها و سازمان های غیردولتی مناسب است. همچنین این شرکت در حال مشارکت با شرکت های داروسازی به منظور ایجاد مسیری برای فروش واکسن است.

تب دانگ نوعی بیماری عفونی ویروسی ناشی از پشه است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیا رواج دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 665

به "آزمایش نانوواکسن ضدتب دانگ در مقیاس آزمایشگاهی موفقیت آمیز بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش نانوواکسن ضدتب دانگ در مقیاس آزمایشگاهی موفقیت آمیز بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید