302 هکتار از اراضی ملی سلماس طی سال گذشته طعمه حریق شد

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس گفت: 97مورد گزارش آتش سوزی طی سال گذشته در مراتع به یگان حفاظت منابع طبیعی سلماس گزارش شده است.

302 هکتار از اراضی ملی سلماس طی سال گذشته طعمه حریق شد

بهروز عظیمی امروز 26خرداد در جلسه هماهنگی، پیشگیری و مدیریت اطفای حریق در اراضی ملی شهرستان گفت: در سال گذشته، 97 مورد گزارش آتش سوزی در مراتع به یگان حفاظت منابع طبیعی سلماس گزارش شده که موجب از بین رفتن بیش از 302 هکتار از عرصه های اراضی منابع طبیعی شهرستان شده است.

عظیمی اعلام نمود: عمده ترین گروههای انسانی عامل آتش سوزی در مراتع بهره برداران منابع طبیعی، کشاورزان منطقه، گردشگران بی مسئولیت و مسافرین هستند که با بی احتیاطی و عدم خاموش کردن کامل آتش یا عوامل دیگر انسانی موجب ضربه به منابع طبیعی می شوند.

وی افزود: نقاط مهم و بحرانی در معرض خطر آتش سوزی مراتع سلماس در محور سلماس-ارومیه روستاهای درشک-میناس-خان تختی-آغ اسماعیل و نیزدر محورسلماس-خوی روستاهای ریک آباد-چیچک-سرای ملک و کانیان است.

عظیمی اظهار کرد: تیمهای یگان حفاظت منابع طبیعی درشهرستان از 15خرداد لغایت 15 شهریور در نقاط پر مخاطره و در معرض آتش سوزی مراتع در شیفت های 24 ساعته و در قالب تیمهای 3 نفره مستقر هستند و به محض اطلاع رسانی در مورد حریق مراتع سریعا وارد عمل می شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلماس شرح داد: در طول سال گذشته با تلاش نیروهای حفاظت منابع طبیعی 31کیلومتر بازسازی و 25کیلومتر احداث آتش بُر برای مقابل و محدودسازی حریق مرتع در اراضی ملی شهرستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگاران،وی اعلام نمود: شماره تلفن 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی 24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردم درخصوص آتش سوزی در مراتع است و از عموم شهروندان و گردشگران درخواست می شود به هنگام گردش در طبیعت و لذت از نعمتهای خدادادی شهرستان،از آتش روشن کردن پرهیزکنند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت روشن کردن آتش با خفه کردن آن به وسیله ریختن خاک و پاشیدن آب بر روی آن از خاموش شدنش اطمینان حاصل کنند و در زمان ترک جنگل نیز باید مجددا با ریختن خاک مرطوب بر خاکستر آتش، از احتراق مجدد آن جلوگیری کنند.

عظیمی تاکید کرد: همچنین ته سیگار روشن، چوب نیم سوخته و سوختن ذغال باید پس از استفاده کاملا خاموش شوند و برای اطمینان بیشتر آن را زیر خاک مدفون کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1027

به "302 هکتار از اراضی ملی سلماس طی سال گذشته طعمه حریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "302 هکتار از اراضی ملی سلماس طی سال گذشته طعمه حریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید