کشف مکانیسم اصلی افزایش عمر

به گزارش مجله پیامکی، رژیم غذایی با کالری محدود، صد ها ژن را تحت تأثیر قرار می دهد و در بسیاری از آنها، علائمی در روند پیری نشان داده نشده است.

کشف مکانیسم اصلی افزایش عمر

دانشمندان آزمایشگاه بیولوژیکی MDI در ایالات متحده مکانیسم هایی را یافتند که طول عمر را با تغییر فعالیت ژن های واسطه ای تنظیم می نمایند. در طول مطالعه، زیست شناسان از نماتد های آزاد Caenorhabditis elegans استفاده کردند که به دلیل داشتن طول عمر کوتاه و شباهت های ژنتیکی با انسان ها، یک مدل مناسب حیوانی برای مطالعه فرآیند های پیری است.

متخصصان کالری مصرف شده توسط کرم را محدود نموده اند که این یک روش قابل اعتماد برای به تأخیر انداختن پیری است و همچنین پیشرفت بیماری های مرتبط با سن را کاهش می دهد.

دانشمندان فعالیت ژن ها در کرم ها را با یک رژیم طبیعی و کرم های مربوط به رژیم غذایی تجزیه و تحلیل کردند. با کمبود کالری بدن از رشد و فراوری مثل به حالت بقا بازسازی می گردد. معلوم شد که در این حالت، هنگامی که RNA پیغام رسان دچار تغییرات مختلفی می گردد، با تنظیم پس از اصلاح، ژن ها نقش مهمی ایفا می نماید.

رژیم غذایی با کالری محدود، صد ها ژن را تحت تأثیر قرار می دهد و در بسیاری از آنها، علائمی در روند پیری نشان داده نشده است.

نتایج به فراوری دارو هایی یاری می نمایند که اثر ناشتا را بدون عوارض جانبی ناخوشایند تقلید می نمایند. به گفته دانشمندان، این کار روش هایی را افزایش می دهد که طول زندگی سالم فرد را افزایش می دهد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 461

به "کشف مکانیسم اصلی افزایش عمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مکانیسم اصلی افزایش عمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید