کرمانشاه دارای 110 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است

به گزارش مجله پیامکی، مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: این استان دارای 110 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و 11 مهر اصالت یونسکو در این حوزه است.

کرمانشاه دارای 110 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث استان کرمانشاه، امید قادری مدیر استان در حاشیه پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که در کرمانشاه برگزار گردید، عنوان نمود: درزمینهٔ تحقق شعار سال در بحث صنایع دستی می توان گفت زمینه رونق فراوری در بخش های مختلف فرهنگی که می تواند نقش مهمی را ایفا نماید وجود دارد و باید حساب ویژه ای برای آن باز کرد؛ زیرا پایه ها و مبانی محکمی در حوزه فرهنگی به ویژه در صنایع دستی و گردشگری در استان کرمانشاه فراهم شده است.

او ادامه داد: یکی از برنامه های مهم اداره کل استان ایجاد بازارهای بزرگ و عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی و معرفی صنایع بومی به عنوان مهم ترین سوغات هر منطقه و شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به راه اندازی سه بازارچه دائم صنایع دستی در کرمانشاه در آینده ای نزدیک، افزود: با برندسازی، بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی، معرفی فراوریات صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و ایجاد فضاهای لازم برای عرضه محصولات فراوریی، شاهد آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران و میل خرید و مصرف صنایع دستی ایرانی در آنان خواهیم بود.

او گفت: برگزاری دوره داوری نشان ملی مرغوبیت در کرمانشاه موجب رونق صنایع دستی استان، استانداردسازی آثار هنرمندان و کوشش آن ها برای برطرف نواقص و کاستی ها است. کوشش می کنیم با یاری مسئولان و نماینده های مجلس تعداد نشان های ملی و بین المللی صنایع دستی را افزایش دهیم.

قادری گفت: ماه گذشته هرسین را به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت رساندیم و دالاهو نیز به صورت مشروط موافقت لازم را از وزارتخانه میراث فرهنگی به عنوان شهر تنبور ایران کسب نموده است.

داوران در روز اول پس از آنالیز 30 اثر صنایع دستی استان همدان، سه اثر را حائز رتبه لازم برای رقابت در بین آثار هنرمندان کشوری اعلام کردند.

در این دور از رقابت ها، 210 اثر از استان های کرمانشاه، همدان، اردبیل، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی مورد داوری قرار می گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 303

به "کرمانشاه دارای 110 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه دارای 110 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید