چند و چون سفر به مقصد دریاچه چورت

به گزارش مجله پیامکی، خبرنگاران :دریاچه چورت یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران است که یکی از برترین مقصد ها برای تور های گردشگری به شمار می رود. دریاچه چورت با آنکه وسعت کمی دارد، اما همچون آینه ای تمام قد عمل می نماید و تمام تصویر طبیعت پیرامون خود را منعکس می نماید.

چند و چون سفر به مقصد دریاچه چورت

مهدی توفیقی: دم دمای صبح در این منطقه مه غلیظی سطح دریاچه را می پوشاند و صدای آواز پرندگان مانند یک موسیقی دلپذیر برای گردشگران جذابیت منطقه را دو چندان می نماید.

دریاچه میانشه یا چورت، در نزدیکی روستایی به همین نام (چورت) واقع شده است و به همین علت این دریاچه را چورت نامیده اند.

دریاچه چورت عمر چندانی ندارد و حدود 80 سال پیش به وجود آمد. به این ترتیب که در سال 1318 خورشیدی بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و بسته شدن جهت بر روی آب چشمه ای که در حوالی دریاچه قرار گرفته است، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر ساری و استان مازندران پدید آمد و بعلاوه در بعضی از زمان های سال، آب دریاچه کاهش پیدا می نماید و چون محل فعلی دریاچه بخشی از جنگل و طبیعت پیرامون خود بوده است، درختان و گیاهان دریایی، از زیر آب بیرون آمده و منظره و منظره منحصر به فردی را به وجود می آورند.

دریاچه چورت در شکاف دره ای که شیب بسیار زیادی دارد، واقع شده است و دورتادور دریاچه را پوشش های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته است.

فرم و شکل اصل دریاچه، مانند بیضی کشیده است و عمق آب دریاچه نسبت به شرایط اقلیمی و بارش سالانه فرق دارد. بعلاوه در درون آب دریاچه ماهی هایی وجود دارند که به وسیله مردم محلی، در آب دریاچه انداخته شده اند و بعضی هم بر اثر جابه جایی تخم آن ها به وسیله پرندگان و انتقال آن ها به درون دریاچه به وجود آمده اند و در سالیان دراز، با حضور در منطقه بر تعدادشان افزوده اند، از این رو در دریاچه چورت امکان ماهیگیری برای علاقه مندان به این رشته وجود دارد.

برترین زمان ممکن برای بازدید از دریاچه چورت

دریاچه میانشه یا چورت در تمام فصول سال، زیبایی خاصی دارد، اما در فصل بهار که گیاهان جانی دوباره می گیرند و منظرهی بی نظیر از طبیعت پیرامون دریاچه به وجود می آورند، برترین فصل برای بازدید از دریاچه چورت است. بعلاوه در فصل پاییز به خصوص نیمه اول این فصل که درختان و طبیعت منطقه به رنگ زرد و نارجی تغییر رنگ می دهند، آب دریاچه چورت مانند آینه این تصویر طبیعی را منعکس می نماید که منظره فوق العاده برای هر گردشگری است.

بازدید از دریاچه چورت چقدر زمان می برد؟

اگر قصد سفر و بازدید از دریاچه چورت را با تور های گردشگری را ندارید و می خواهید با خودرو شخصی به این منطقه سفر کنید، برای بازدید از این دریاچه تنها یک روز زمان ضروری است، اما اگر زمان دارید و می خواهید از تمام جاذبه های گردشگری دریاچه چورت لذت ببرید، برای سفری دو روزه برنامه ریزی کنید. بعلاوه برای رسیدن به این منطقه از شهر تهران بین 6 تا 8 ساعت رانندگی خواهید داشت و پس از آن باید بین 100 تا 200 متر پیاده روی کنید تا به طبیعت بکر دریاچه چورت برسید.

جاذبه های گردشگری اطراف دریاچه چورت

در پیرامون دریاچه چورت و در فاصله 80 کیلومتری آن، چشمه های طبیعی و پلکانی باداب سورت وجود دارند که از طبیعی ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری استان مازندران به شمار می رود و پس از قله دماوند به عنوان میراث طبیعی ایران، نامش در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از شنا کردن در آب دریاچه چورت، اکیدا خودداری کنید، اگر به غلط در آب دریاچه شنا کردید حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که پیرامون، کف و داخل آب دریاچه را پوشش گیاهی خاص به همراه درختان جنگل فرا گرفته است که در صورت بی دقتی امکان دارد برای شما حادثه آفرین باشند.

جهت های دسترسی برای سفر به دریاچه چورت

دریاچه میانشه یا چورت به وسعت 2.5 هکتار، از توابع چهاردانگه شهر ساری است که در فاصله 10 کیلومتری از روستای چورت، حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران قرار گرفته است.

جهت دسترسی از ساری به دریاچه چورت

به گزارش جامعه 24، برای سفر به دریاچه چورت از شهر ساری، باید جهتی حدود 23 کیلومتری را به سمت جنوب طی کنید و پس از روستای تاکام، بعد از تابلوی روستای چورت وارد جهت فرعی شوید. این جهت و جاده حدود 15 کیلومتر طول دارد و پس از آن به روستا خواهید رسید که فاصله روستای چورت تا این دریاچه حدود 10 کیلومتر است و پس از آن جهت های گوناگونی برای رسیدن به دریاچه وجود دارد.

برای رسیدن به دریاچه و عبور از این جهت های می توانید از مردم محلی یاری بگیرید، بعلاوه اگر خودرو شخصی شما امکان عبور از این جهت ها را ندارد می توانید از خودرو نیسان که در روستای چورت بسیار یافت می گردد کرایه کنید و به دریاچه برسید.

جهت دسترسی از سمنان به دریاچه چورت

برای سفر و بازدید از دریاچه چورت از شهر سمنان ابتدا باید حدود 25 کیلومتری در بخش شمالی به سمت شهر شهمیرزاد حرکت کنید و پس از آن از شهمیرزاد جهت را به سمت شهر ساری طی کنید.

حد فاصل شهمیرزاد تا ساری حدود 150 کیلومتر است که از شهر های فولاد محله، کیاسر عبور نموده و بلافاصله، بعد از پلی که از روی رودخانه می گذرد به بخش ورودی روستای چورت خواهید رسید و پس از آن با طی کردن مسافتی حدود 15 کیلومتر به روستای زیبای چورت می رسید.

بعلاوه فاصله روستای چورت تا دریاچه میانشه یا چورت حدود 10 کیلومتر است که با خودرو شخصی یا نیسان می توانید این فاصله را طی کنید.

منبع: جامعه آنلاین

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2071

به "چند و چون سفر به مقصد دریاچه چورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند و چون سفر به مقصد دریاچه چورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید