چرا باید رمز عبور حساب توییتر را هر چند وقت یک بار تغییر دهیم؟

به گزارش مجله پیامکی، با توجه به گفته های جک دورسی، رئیس توییتر، تغییر رمز حساب کاربری در این شبکه اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که کاربران را از خطر هک شدن نجات می دهد.

چرا باید رمز عبور حساب توییتر را هر چند وقت یک بار تغییر دهیم؟

اخیرا گزارش شده بود که گروهی تحت عنوان چاکل اسکواد (Chuckle Squad)، حساب توییتر جک دورسی، رئیس توییتر را هک نموده اند! بعد از این اتفاق، کاربران به طرز عجیبی شاهد انتشار پست های نژاد پرستانه و توهین آمیز با نام جک دورسی بودند. مرکز رسمی ارتباطات توییتر ضمن تایید این خبر اعلام نمود حساب جک دورسی هک شده بود. پس از مدت کوتاهی نیز تمام پست های منتشر شده در صفحه این فرد حذف شد.

طبق گفته های وب سایت Engadget، مهاجمین توانستند به وسیله سرویس پیامک کلاود هاپر (Cloudhopper)، به حساب کاربری او نفوذ نمایند. سرویسی که توییت کردن به وسیله پیامک را ممکن می نماید. با این حساب، حتی به عنوان رئیس توییتر هم نمی توانید از خطر حمله هکرها در امان باشید. اما برای جلوگیری از این مشکل چه باید کرد؟

اولین توصیه ای که همواره و همه جا برای ثبت نام در یک وب سایت یا سامانه به کاربر می شود، انتخاب یک رمز عبور پیچیده است. رمزی که ترکیبی از حروف، اعداد و اشکال مختلف باشد و حدالامکان معنای خاصی نداشته باشد. اما ظاهرا داشتن رمز عبور قوی کفایت نمی نماید و کاربر می بایستی هرزچندگاهی رمز عبور خود را تغییر دهد.

اکانت مدیرعامل توییتر بار دیگر هک شد

اما چطور می توان رمز عبور توییتر را تغییر داد؟

برای دارندگان اندروید، کاربر می بایستی بعد از ورود به برنامه، روی پروفایل کاربری خود کلیک کند. سپس در منوی باز شده، گزینه Settings and Privacy را انتخاب کند. سپس گزینه Account و بعد از آن هم گزینه Password. بعد از وارد کردن رمز عبور فعلی خود، می توانید در دو فیلد باقی مانده، رمز عبور جدید خود را نوشته و تأیید کنید.

برای آن دسته از افرادی که از گوشی های آیفون استفاده می نمایند یا توییتر را روی ویندوز خود نصب دارند نیز عملیات تغییر رمز کاملا مشابه نسخه اندروید است.

اگر رمز عبور توییتر خود را فراموش نموده اید، یا اگر حساب توییتری شما هک شده، می توانید رمز عبور خود را ریست کنید. به این صورت که ابتدا وارد صفحه ورد توییتر شوید. سپس نام کاربری، شماره تلفن یا آدرس ایمیل منتسب به حساب کاربری خود را وارد کنید. در مرحله بعد توییتر دو گزینه روبروی شما قرار خواهد داد مبنی براینکه می خواهید کد شش رقمی ریست کردن رمز عبور به شماره تلفن مورد نظر ارسال شود یا اینکه ترجیح می دهید لینک مربوطه به ایمیل مرتبط با حساب توییتر ارسال شود.

اگر شماره تلفن را انتخاب کنید، کدی شش رقمی برایتان ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن در فیلد مورد نظر، به صفحه ریست کردن رمز عبور راهنمایی می شوید. اما با انتخاب ایمیل، لینکی برای شما ارسال می شود که با کلیک روی آن وارد صفحه مربوطه خواهید شد و می توانید عملیات تغییر رمز عبور را انجام دهید.

همچنین کاربران برای حفاظت بیشتر حساب توییتر خود می توانند گزینه two-factor authentication را نیز فعال نمایند. این عبارت یعنی علاوه بر وارد کردن رمز عبور جهت ورود به حساب توییتر، کاربر می بایستی یک کد تایید که به شماره تلفن او ارسال می شود را نیز وارد کند.

برای فعال کردن این گزینه در اندروید ابتدا روی پروفایل کاربری خود کلیک نموده و سپس گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید. وارد بخش Accoint شده و گزینه Security را انتخاب کنید. گزینه اول را تحت عنوان Login Verification مشاهده می کنید. روی آن کلیک نموده و سپس در مرحله بعد، گزینه Start را انتخاب کنید.

در مرحله بعد کافی است رمز عبور خود را وارد کنید تا توییتر شما را به عنوان مالک اصلی شناسایی کند. در مرحله بعد از شما می خواهد کد شش رقمی که به شماره شما ارسال شد را درون فیلد مربوطه وارد کنید.

همچنین می توانید یک کد پشتیبان هم در مرحله آخر دریافت کنید که در صورت گم شدن گوشی، از آن برای وارد شدن به حساب توییتری خود بهره ببرید. فعال کردن این تنظیمات در iOS و ویندوز نیز مشابه نسخه اندروید است.

منبع: androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 400

به "چرا باید رمز عبور حساب توییتر را هر چند وقت یک بار تغییر دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید رمز عبور حساب توییتر را هر چند وقت یک بار تغییر دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید