پل های دیدنی استانبول

به گزارش مجله پیامکی، دیدنی ترین پل های دنیا را بر فراز مسیرهای پر آب می توان دید. درست است که این پل ها اغلب با هدف راه ارتباطی ساخته شده اند اما منظره آن ها را نمی توان نادیده گرفت. در استانبول نیز تنگه پرآبی می گذرد و آن را به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم می نماید. روی این تنگه پل هایی ساخته اند که بسیار تماشایی است. البته استانبول پل های دیدنی دیگری هم دارد، از آن باخبرید؟

پل های دیدنی استانبول

پل بسفر

پیشتر در مطلب پل بسفر (بغاز) استانبول کجاست؟ در خصوص پل های تنگه بسفر خواندیم. شاید بتوان گفت تماشایی ترین پل استانبول، بسفر نام دارد. این پل دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول را به هم متصل می نماید. پل بسفر یکی از طولانی ترین پل های معلق دنیاست که منطقه اوراتاکوی و منطقه بیلربی دو سوی آن است. ساخت این پل فولادی از سال 1970 آغاز شد و سه سال به طول انجامید. در سفر به استانبول برای رفتن به بخش آسیایی یا به هنگام قایق سواری در تنگه بسفر حتما این پل را می توانید ببینید. این پل در شب با چراغانی های بی شمار بسیار چشم گیر است.

پل گالاتا

شاید بتوان گفت که پل گالاتا نماد شهر استانبول است. این پل دو طبقه، روی خلیج شاخ طلایی واقع شده و منطقه تاریخی و قدیمی استانبول را به گالاتا متصل می نماید. پل گالاتا بارها بازسازی شد. اگر تعداد زیادی از مردم را دید که روی پل گالاتا صف گرفته اند، تعجب نکنید؛ اینجا، یکی از پل های پرطرفدار برای ماهیگیری است. طبقه زیرین پل گالاتا رستوران و کافه های زیادی با منظره ها رو به دریا وجود دارد. لذت چشیدن یک وعده غذا در رستوران های این پل را از دست ندهید.

پل فاتح سلطان محمد

پل دیگری که روی تنگه بسفر واقع شده پل سلطان محمد فاتح است. این پل را پل دوم بسفر می نامند. سلطان محمد فاتح یکی از پادشاهان عثمانی بود که در سال 1435 قسطنطنیه را فتح کرد. این پل را به نام این پادشاه زدند. پل فاتح سلطان محمد، پل معلق فولادینی است که منطقه کاواچوک Kavacik در قسمت آسیایی را به هیساروستو Hisarustu در منطقه اروپایی متصل می نماید.

پل یاوز سلطان سلیم

سومین و جدیدترین پل تنگه بسفر، یاوز سلطان سلیم نام دارد. این پل در سال 2016 افتتاح شد. پل یاوز سلطان سلیم منطقه گاریپچه Garipce در پخش اروپایی را به پویرازکوی Poyrazkoy در قسمت آسیایی شهر متصل می نماید. جالب است بدانید این پل بعد از پل جاده ای میلو فرانسه با ارتفاع ترین پل دنیا به شمار می رود. این پل برای کاهش ترافیک در استانبول ساخته شد و با مخالفت های بی شماری روبه رو شد.

پل متروی شاخ طلایی

پل متروی شاخ طلایی در سال 2014 ساخته شد. این پل منطقه بی اغلورا را به وسیله خط m2 به منطقه فاتح متصل می نماید. روزانه مترو بارها روی این پل ثابت تردد می نماید.

منبع: دالاهو
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2107

به "پل های دیدنی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل های دیدنی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید