پرواز آزمایشی استارشیپ به تعویق افتاد

به گزارش مجله پیامکی، الون ماسک مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس پرواز آزمایشی یک نمونه از راکت استارشیپ این شرکت را که قرار بود در بالاترین ارتفاع صورت گیرد، لغو کرد.

پرواز آزمایشی استارشیپ به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این شرکت تصمیم داشت این آزمایش را حدود ساعت پنج و 40 دقیقه بعدازظهرگذشته - سه شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی انجام دهد اما موتورهای راکت استارشیپ یک ثانیه قبل از بلند شدن برنامه ریزی شده، خاموش می شوند.

اکنون این شرکت ظرفیت انجام یک پرواز آزمایشی را برای امروز (چهارشنبه) اعلام کرده است.

نمونه اولیه این موشک در سایت پرتاب و توسعه این شرکت در بوکا چیکا واقع در تگزاس در حدود 180 مایلی جنوب Corpus Christi، آماده آزمایش است.

اسپیس ایکس بیش از یک سال است که نمونه هایی از این راکت را در بوکا چیکا آزمایش کرده است.

نمونه اولیه راکت استارشیپی که قرار است امروز چهارشنبه پرواز آزمایشی خود را انجام دهد SN8 نام دارد؛ SN8 اولین راکت استارشیپی است که دماغه و باله های پایین تر دارد. این راکت همچنین دارای سه موتور رپتور است.

راکت استارشیپ در این آزمایش در ارتفاع 15 کیلومتر (9 مایل) در آسمان پرواز خواهد کرد اما فرود ایمن و بی خطر آن تنها یک احتمال یک در سه است. ماسک می گوید: اولین آزمایش این راکت برای پرواز در ارتفاع بالا به احتمال زیاد امروز انجام می شود.

در این پرواز موشک یاد شده در ارتفاع 15 کیلومتری بر فراز آسمان تاسیسات بوکا چیکا در تگزاس پرواز خواهد کرد.

برای ساخت فضاپیمایی که بالقوه بتواند به طور مستقیم از زمین به ماه یا مریخ برود، به انجام آزمایش گسترده ای از جمله بازگشت دوباره به زمین از یک ارتفاع نیاز است.

با این حال ماسک گفت که برای بازگشت پیروز و بی خطر این موشک به زمین پس از این سفر 15 کیلومتری، باید کارهای زیادی صورت گیرد و در این آزمایش شانس بازگشت پیروز استارشیپ به زمین یک در سه است.

اگر این آزمایش اخیر که در جریان آن موتور سه گانه رپتور روشن می شود و این فضاپیمای 400 فوتی را در آسمان بالا می برد، با پیروزیت انجام شود سپس آزمایش های بیشتری در ارتفاع بالاتر انجام خواهد شد. ایلان ماسک در توییت خود اعلام کرده است که این آزمایش ممکن است امروز چهارشنبه انجام شود البته ارتفاع 15 کیلومتری (9 مایلی) برای رفتن به فضا کافی نیست، اما همان طور که تمام پرش های قبلی به جای مایل با فوت اندازه گیری شده اند، این یک گام مهم به جلو محسوب می شود.

سازمان فضایی آمریکا و دیگر سازمان های فضایی توافق کرده اند که 50 مایل (حدود 80 کیلومتر) بالای سطح دریا را لبه فضا در نظر گرفته شود، اما برای وارد شدن به مدار زمین تنها کافی است که 100 مایل (حدود 160 کیلومتر) از سطح دریا بالا رفت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1341

به "پرواز آزمایشی استارشیپ به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز آزمایشی استارشیپ به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید