وسایل حمل و نقل در مهر برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است ، کاهش 15 درصدی ترافیک با شناورسازی ساعت کاری اداره ها

به گزارش مجله پیامکی، مدیرکل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از رایگان شدن وسایل حمل و نقل برای دانش آموزان و دانشجویان خبر داد.

وسایل حمل و نقل در مهر برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است ، کاهش 15 درصدی ترافیک با شناورسازی ساعت کاری اداره ها

به گزارش خبرنگاران؛ مهدی گلشنی مدیر کل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ستاد استقبال از مهر تشکیل شده تا در حوزه های مختلف شهری آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها داشته باشیم. کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد استقبال از مهر فعال است و پیشنهاد شناور سازی ساعت کاری ادارات و مدارس را برای کاهش بار ترافیکی داده ایم.

مدیر کل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: شناور سازی ساعت کاری بر کاهش فشار بر حمل و نقل عمومی هم تاثیر گذار بوده است و شاهد 10 درصد حجم مسافر در ساعات پیک مصرف بودیم.

او ادامه داد: دغدغه آموزش و پرورش مادران شاغلی هستند که باید بچه ها خود را به مدرسه ببرند. اما این شناور سازی به مادران این امکان را می دهد تا هم بچه ها را سر وقت برسانند و هم خودشان به موقع به سر کار بروند.

گلشنی اضافه نمود: چون برخی از دستگاه ها ممکن است شناور سازی را اعمال نکنند جای نگرانی برای بروز برخی مسائل برای والدین دارای فرزند مدرسه ای وجود دارد. بازارهای میوه و تره بار همیشه ساعت 8 شروع به کار می کنند که در حال رایزنی هستیم که از 8 و نیم شروع شود. در مراکز دانشگاهی درصدد هستیم 10 روز تدریس اولیه مجازی شود و به طور کلی درصدد هستیم که ساعت شروع آن ها هم از 8 به 8 و نیم تغییر پیدا کند البته این موضوع با موافقت وزارت علوم انجام خواهد شد.

مدیر کل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در بحث ناوگان اتوبوس رانی 430 دستگاه در حال اورهال است که تا خاتمه شهریور به مدار اضافه می شود و در حال جذب 100 نفر راننده هم هستیم. 2 هزار دستگاه قرارداد برای خرید اتوبوس های تازه داریم که از شهریور و مهر کم کم به سیستم اضافه می شود و تا یک و نیم سال بعد تمام این اتوبوس ها به چرخه اضافه می شوند. تا خاتمه شهریور 12 رام قطار اورهال می شوند تا به سیستم اضافه می کنیم که کار 6 دستگاه انجام شده است. 150 دستگاه ون به ناوگان تاکسیرانی تا خاتمه شهریور اضافه می کنیم.

او در خاتمه گفت: دانش آموزان و دانشجویان در مهر ماه از مترو و اتوبوس می توانند رایگان استفاده کنند. شناور سازی ساعت کاری ادارات باعث کاهش 15 درصد ترافیک شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2243

به "وسایل حمل و نقل در مهر برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است ، کاهش 15 درصدی ترافیک با شناورسازی ساعت کاری اداره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل حمل و نقل در مهر برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است ، کاهش 15 درصدی ترافیک با شناورسازی ساعت کاری اداره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید