هفته فرهنگی و هنری حافظ در سراسر کشور برگزار می گردد

به گزارش مجله پیامکی، به گزارش خبرنگاران در شیراز، نخستین نشست دبیرخانه هفته فرهنگی هنری حافظ با حضور غلامرضا خوش اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر اجرایی هفته فرهنگی هنری حافظ و بعلاوه نمایندگانی از مرکز حافظ شناسی، شهرداری شیراز، صدا و سیمای مرکز فارس، دانشگاه شیراز و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در دفتر معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار گردید.

هفته فرهنگی و هنری حافظ در سراسر کشور برگزار می گردد

غلامرضا خوش اقبال، معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این جلسه، گفت: سال جاری بنا داریم با توجه به تجربه بسیار خوبی که از برنامه های هفته فرهنگی هنری سعدی داشتیم رویداد یادروز حافظ را به هفته فرهنگی هنری حافظ ارتقا بخشیم. این مهم با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و بعلاوه اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر استان ها و در تمام کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: یادروز حافظ سال جاری با نگرشی متفاوت نسبت به اصل برنامه ها طراحی شده و تصمیم بر آن است که با نگاهی جدیدتر، برنامه های متنوع تری برای عموم مردم ایران و بعلاوه استان فارس برگزار شود؛ از این رو نشستی با همت عالی رئیس انجمن مفاخر فرهنگی ایران ترتیب داده شده تا هفته فرهنگی هنری حافظ به صورت ملی و بین المللی دنبال شود.

به گفته خوش اقبال، نخستین جلسه ملی این رویداد با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ،وزارت علوم و فناوری، سازمان یونسکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسولان استان فارس و با همراهی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم برای برگزاری این آیین ارزشمند را برنامه ریزی و اجرای آن را با همت عالی سازمان ها و دستگاه های فرهنگی استان در دستور کار خواهند داشت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رویدادهای این آیین را در انتها هفته منتهی به بیست مهرماه دانست و ادامه داد: از هر پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن این آیین استقبال خواهیم کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2231

به "هفته فرهنگی و هنری حافظ در سراسر کشور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فرهنگی و هنری حافظ در سراسر کشور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید