معرفی انواع توالت فرنگی و مقایسه برندها

به گزارش مجله پیامکی، در بسیاری از منازل در کنار سرویس بهداشتی سنتی ، توالت فرنگی نیز وجود دارد . استفاده از توالت فرنگی باعث می گردد تا فرم بدن و ستون فقرات در حالت طبیعی خود قرار بگیرد و فشار کمتری به آن قسمت ها وارد گردد . وجود توالت فرنگی در بسیاری از منازل ضروری می باشد بخصوص در خانواده هایی که افراد سالمند دارند . در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع توالت فرنگی بپردازیم و با ویژگی های مختلف آن آشنا شویم .

معرفی انواع توالت فرنگی و مقایسه برندها

مزیت استفاده از توالت فرنگی چیست؟

پزشکان استفاده از توالت فرنگی را برای بسیاری از بیماران ، افراد سالمند ، زنان باردار توصیه می کنند بخصوص بیمارانی که در ناحیه زانو و کمر دچار مشکل هستند . استفاده مداوم از توالت های سنتی باعث می گردد تا درد در قسمت های ذکر شده بدن تشدید یابد و در دراز مدت مسائل فراوانی را برای افراد ایجاد کند . البته باید به این مساله نیز باید توجه داشته باشید که استفاده از توالت های سنتی حتی برای افراد سالم نیز مضر می باشد و اینگونه افراد نیز باید استفاده از توالت فرنگی را جایگزین توالت های ایرانی کنند .

چرا استفاده از توالت های سنتی مضر می باشد؟

استفاده مداوم از توالت های سنتی باعث می گردد تا فشار حاصل از وزن بدن به زانو ها وارد گردد و تداوم این امر باعث می گردد تا مفصل های زانو دچار مشکل گردد . به علت اینکه از سرویس بهداشتی چند مرتبه در روز استفاده می گردد ، می تواند به تدریج باعث بروز درد در زانو و کمر گردد . بهتر است از سرویس های بهداشتی استاندارد استفاده گردد و افراد سالم نیز تشویق به استفاده از توالت فرنگی شوند .

توالت فرنگی به چند نوع تقسیم بندی می گردد؟

در بازار مدل های مختلفی از توالت فرنگی وجود دارد . یک سری از پارامتر ها وجود دارند که باعث می شوند تا تنوع مدل در توالت فرنگی ایجاد گردد . برای اینکه بتوانید از بین انواع مختلفی که وجود دارد یک مدل را انتخاب کنید باید به تفاوت هایی که بین مدل های مختلف وجود دارد آشنایی پیدا کنید . این تفاوت ها عبارتند از : سیستم های مختلف تخلیه ، ابعاد ، نحوه نصب و… . در ادامه به شرح این تفاوت ها خواهیم پرداخت تا شما نسبت به هریک از آنها آشنایی پیدا کنید و مناسب ترین مدل را برای منزل خود انتخاب کنید .

سیستم های تخلیه در توالت فرنگی

توالت های فرنگی در مدل های مختلف دارای سیستم تخلیه متفاوتی می باشد . این سیستم های تخلیه یا بصورت آبشاری ، گردابی ، واتر جت و توربوجت تقسیم بندی می گردد .

سیستم تخلیه آبشاری (ریزشی) چگونه کار می نماید؟

این سیستم جزء سیستم های تخلیه قدیمی محسوب می گردد در این روش آب در یک مخزن ذخیره می گردد و بعد از کشیدن سیفون آب با فشار وارد لبه بالایی کاسه توالت می گردد . در لبه سوراخ هایی وجود دارد که باعث می گردد تا آب با فشار به پایین سرازیر گردد . از معایب این روش می توان به مصرف بیش از حد آب و صدای بالا در هنگام تخلیه اشاره کرد ولی این سیستم تخلیه دارای مزیت هایی نیز می باشد که می توان به عدم مشکل گرفتگی در خروجی اشاره کرد که علت آن هم فشار زیاد آب در این سیستم می باشد .

سیستم تخلیه گردابی چگونه کار می نماید؟

در این سیستم آب از مخزن وارد کاسه توالت می گردد و نحوه ورود آب به داخل کاسه توالت بصورت گردابی می باشد و آب بصورت گردابی و چرخشی محیط را تمیز می نماید . از معایب این سیستم می توان به مصرف بالای آب ، امکان گرفتگی در کاسه توالت و زمان بالای تخلیه را اشاره کرد . از مزیت های آن می توان به صدای کمتر آن در هنگام تخلیه اشاره کرد .

سیستم تخلیه واترجت (تک شوتینگ) چگونه کار می نماید؟

در این سیستم ، شوتینگ عمل تخلیه را انجام می دهد . نحوه کارکرد این سیستم به گونه ای است که آب به وسیله کانال مخصوصی وارد شوتینگ که در عمق کاسه واقع شده است منتقل می گردد و بعد به وسیله منافذی که در لبه واقع شده است آب وارد کاسه توالت می گردد و با ریزش آب به دور آن عمل شستشو انجام می گردد . در این نوع سیستم ما شاهد ترکیب دو روش ریزشی و شوتینگ هستیم که باعث می گردد تا مصرف آب کمتری داشته باشیم و از طرفی زمان تخلیه نیز کوتاه تر می گردد .

سیستم تخلیه توربوجت (سه شوتینگ) چگونه کار می نماید؟

یکی از روش های پیشرفته و مدرنی که می توان برای سیستم تخلیه توالت فرنگی تصور کرد همین روش می باشد . این روش تقریباً همچون واترجت عمل می نماید اما با یک تفاوت که در این سیستم بر اثر دو شوتینگ در بالای کاسه و تخلیه با استفاده از شوتینگ کف انجام می گردد . در این روش ما شاهد مصرف کمتر آب خواهیم بود و از طرفی سروصدای حاصل از تخلیه نیز کمتر می باشد و شستشو به برترین روش انجام می گردد .

نحوه نصب انواع توالت فرنگی

با توجه به تنوع مدلی که در بین توالت های فرنگی وجود دارد ، نحوه نصب آنها نیز متفاوت می باشد . در بین توالت فرنگی هایی که در بازار وجود دارد هریک از انها یا یک تکه ، دو تکه و وال هنگ می باشند و نحوه نصب آنها نیز مطابق با شکل ظاهری آنها متفاوت می باشد .

توالت فرنگی یک تکه چگونه نصب می گردد ؟

در این مدل که از نام آن نیز معلوم است ، توالت فرنگی بصورت یکپارچه و یکدست قالب گیری می گردد و نصب آن نیز بصورت تکی و یکجا صورت می گیرد . در این نوع از توالت های فرنگی مخزن و کاسه توالت به هم متصل هستند از نظر ظاهری مدل های یکپارچه و بهم چسپیده نسبت به مدل های دو تکه بهتر می باشند زیرا تمیز کاری آن آسانتر است و از لحاظ بهداشتی بهتر می باشد .

توالت فرنگی دو تکه چگونه نصب می گردد ؟

در این مدل از توالت فرنگی ها ، کاسه توالت و مخزن جدا از هم می باشند و نصب آنها نیز جداگانه صورت می گیرد . به علت دو تکه بودن این سیستم ، احتیاج به رسیدگی و نگهداری بیشتری دارد تا آلودگی و میکروب ها در بین درز های موجود در بین دو تکه جمع نشوند . مدل های دو تکه دارای تنوع زیادی می باشند و قیمت آنها نسبت به مدل های یک تکه کمتر است .

توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری چگونه نصب می گردد ؟

این مدل نیز جز انواع تازه و شیک در بین توالت های فرنگی می باشد . در این مدل مخزن آب درون دیوار کار گذاشته می گردد و به علت اینکه این نوع از توالت فرنگی ها بدون پایه هستند ، دیگر تجهیزات در روی دیوار نصب می شوند . این مدل شستشو و نظافت آسانی دارد و دارای سروصدای کمتری می باشد و علت آن هم این است که بیشتر تجهیزات آن مثل مخزن در درون دیوار نصب می گردد . به علت قرارگیری تجهیزات در درون دیوار ، مقاومت آنها نیز بیشتر می باشد . از دیگر مزایای آن می توان به قابل تنظیم بودن ارتفاع آن اشاره کرد و مصرف آب آن نیز کمتر می باشد .

3- انواع توالت فرنگی از نظر ابعاد و آکس

ابعاد توالت فرنگی جزء پارامتر هایی می باشد که باید قبل از خرید به آن توجه داشته باشید و متناسب با فضایی که در اختیار دارید ، توالت فرنگی با ابعاد مناسب خریداری نمائید .

ارتفاع توالت فرنگی

ارتفاع توالت فرنگی یکی از پارامتر هایی می باشد که حتماً باید به آن توجه داشته باشید زیرا بسیاری از افراد به علت درد کمر یا زانو نمی توانند در هر ارتفاعی از توالت فرنگی استفاده کنند یا مثلاً مقدار قد بچه ها را در نظر داشته باشید . مناسب ترین ارتفاع برای توالت فرنگی ارتفاع بین 40 تا 60 سانتی متری می باشد .

ابعاد توالت فرنگی

قبل از خرید توالت فرنگی حتماً باید به ابعاد فضای سرویس بهداشتی منزل خود دقت نمائید زیرا توالت های فرنگی در ابعاد مختلفی موجود می باشد که شما متناسب با فضایی که در اختیار دارید از سرویس بهداشتی با ابعاد مناسب بهره ببرید . مناسب ترین ابعاد برای توالت فرنگی عرض 50 سانتی متری با طول 55 تا 75 سانتی متر می باشد زیرا بسیاری از سرویس های بهداشتی از این ابعاد پیروی می کنند .

آکس توالت فرنگی چیست ؟

فضای سرویس بهداشتی که در اختیار شما قرار می گیرد می تواند بزرگتر یا کوچکتر باشد و شما با در نظر داشت این مساله باید مقدار آکس مناسبی را برای توالت فرنگی در نظر بگیرید . آکس در واقع به فاصله لوله خروجی توالت فرنگی تا لبه دیوار پشتی گفته می گردد . اگر آکس توالت فرنگی که می خرید با فضای شما همخوانی نداشته باشد در نصب به مشکل می خورید . توالت فرنگی که انتخاب می کنید باید دارای آکس کمتر یا مساوی با فضای شما باشد .

منبع: هومتیک
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2074

به "معرفی انواع توالت فرنگی و مقایسه برندها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع توالت فرنگی و مقایسه برندها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید