فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد متوقف می گردد

به گزارش مجله پیامکی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ارائه دهندگان غیرمجاز خدمات گردشگری در استان برخورد و به مراجع انتظامی و قضایی معرفی می شوند.

فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد متوقف می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، الماس قبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: گردشگری علاوه بر داشتن آثار مالی، یک حرکت فرهنگی است و برای بودن در راستا صحیح باید مدیریت گردد، از این رو اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با انجام بازرسی و نظارت، با ارائه دهندگان غیرمجاز خدمات گردشگری برخورد و آنها را به مراجع انتظامی و قضایی معرفی می نماید.

وی شرکت های خدمات مسافرتی را شامل سه دسته بیان نمود و اضافه کرد: شرکت های خدمات مسافرت هوایی بند الف تنها مجاز به تهیه بلیط هواپیما برای افراد بوده و زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور فعالیت می نمایند که این شرکت ها مجاز به اجرای برنامه سفر اعم از رزرو محل اقامت، برنامه گشت، تهیه راهنما و غیره نیستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: دسته دوم شرکت ها یا دفاتر سیا حتی و زیارتی دارای مجوز بند پ بوده و تنها به منظور انجام سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سوریه، کربلای معلی و حج زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می نمایند که این دفاتر هم مانند دسته بند الف مجاز به تورگردانی و هماهنگی برای سایر سفرهای خارجی و سفرهای داخلی اعم از سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس نیستند.

قبادی توضیح داد: دسته سوم شرکت ها یا دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی هستند که تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می نمایند و تنها این دفاتر یا شرکت ها مجوز لازم برای انجام مسافرت های گروهی یا انفرادی در قالب یک بسته کامل سفر را در قالب انعقاد قرارداد به منظور رزرو هتل و محل اقامت، تهیه بلیط هواپیما و اخذ ویزا دارند .

وی ابراز کرد: همه مردم و متقاضیان سفر به سایر کشورهای خارجی و سفرهای داخلی اعم از سیاحتی یا زیارتی در قالب تور باید صرفاً به این دفاتر یا شرکت ها مراجعه و در قالب انعقاد قراردادی که دارای فرمت یکسان هم هست به وسیله این مؤسسات اقدام نمایند.

قبادی شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مجوزدار در شهرستان بویراحمد را شامل آیسان گشت، احسان گشت، استقلال یاسوج، سینا پرواز پارس، دنا گشت، رهرو گردشگران، شرکت ایرانگردی جهانگردی، گشت دنا، پایتخت طبیعت، بلوط، بویرگشت، قوام چهار فصل بیان نمود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی شقایق گشت پیلی، کوهساران، لاله زارگشت و مهرسان گشت، پارس در شهرستان گچساران، دناپارسیس در شهرستان دنا و آریو برزن کهگیلویه و معراج نور در شهرستان کهگیلویه دارای مجوز هستند و مردم می توانند مسافرت های خود را با این شرکت ها پیگیری نمایند.

قبادی بیان نمود: متأسفانه بعضی از افراد در قالب اشخاص، گروه، تشکل، انجمن و مؤسسه با سوء استفاده از تقاضای سفر و گردشگری، با ترفندهای مختلف از قبیل پیامک، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یا تبلیغات محیطی و رسانه ای بدون کسب مجوزهای رسمی اقدام به فروش خدمات گردشگری می نمایند.

وی توضیح داد: این تورها که اغلب با عناوینی از قبیل تورهای طبیعت گردی، کوهنوردی، کویر، نجوم، تور دانشجویی، گشت علمی، تور نمایشگاهی، تور زیارتی قم و جمکران، تورهای لحظه آخری خارج از کشور و نظایر آن همراه هستند اغلب بدون رعایت اصول حرفه ای تورگردانی فقط چشم به درآمد حاصل از مشتریان دارند و به دلیل ناآگاهی از حساسیت وظایف تورگردانی و رعایت نکردن حقوق مسافر و استانداردهای مصوب در صورت وقوع حادثه در برابر مشتریان و نهادهای نظارتی قادر به پاسخ گویی نیستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 684

به "فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید