شهر ورونا ایتالیا، شهر عشق رومئو و ژولیت

به گزارش مجله پیامکی، ورونا شهری در ایتالیا است که به واسطه داستان عشق رومئو و ژولیت، به شهر عشق شهرت پیدا نموده است. خانه ژولیت ، از مشهورترین جاذبه های شهر ورونا ایتالیا است که جالب تر از آن، عدم وجود خارجی شخصیت های رومئو و ژولیت است. با این که خانه ژولیت بر اساس یک داستان تخیلی ساخته شده است اما، بسیاری از مردم برای تماشای این خانه و عشق سوزانی که بین رومئو و ژولیت بوده است، از این جاذبه گردشگری دیدن می نمایند.

شهر ورونا ایتالیا، شهر عشق رومئو و ژولیت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

جاذبه های شهر ورونا

از جاذبه های گردشگری ورونا، باید به معماری های شگفت انگیز ساختمان های شهر اشاره نمود. جاذبه های ورونا این شهر را به شهری توریستی و شگفت انگیز تبدیل نموده است. در ادامه با برترین جاذبه های گردشگری ورونا، آشنا شوید.

خانه ژولیت

درباره خانه ژولیت توضیحات کاملی دادیم اما از دیدنی های این خانه صحبتی نکردیم. خانه ژولیت به واسطه بالکنی که دارد معروف است. همچنین مجسمه برنز ژولیت نیز، این مکان را دیدنی تر نموده است. به حدی گردشگران محو این داستان هستند که در این مکان، تیمی استخدام شده است تا نامه هایی که برای ژولیت از طرف هواداران این داستان ارسال می شود، پاسخ داده شود. خانه رومئو نیز در نزدیکی این منطقه است اما به اندازه خانه ژولیت مورد استقبال قرار نگرفته است.

آمفی تئاتر رومی آرنا

نماد این شهر را می توان آمفی تئاتر این منطقه دانست. آرِنا یکی از بناهای تاریخی شهر ورونا ایتالیا است که قدمت آن به قرن اول میلادی باز می شود. برای تماشای آرنا باید به پیازا برا بروید. در ایتالیا آمفی تئاترهای معروفی وجود دارد. آمفی تئاتر آرنا هم همچون آمفی تئاتر کولوسئوم روم، مکانی برای مبارزات گلادیاتورها بوده است. در این آمفی تئاتر بیش از 30 هزار نفر جای می شدند و زمانی به تماشای مبارزات خونین بین برده ها و گلادیاتورها می پرداختند. امروزه از این آمفی تئاتر برای برگزاری کنسرت ها و جشنواره های موسیقی استفاده می شود.

کلیسای سن زنو ماجوره

این کلیسا یکی از بهترین نمونه های سبک معماری رمانسک در ایتالیا است. قدمت این کلیسا به قرن دوازدهم میلادی برمی شود. این کلیسای تاریخی هم از افسانه ها جا نمانده است و ظاهرا، داستانی را در ظاهر خود پنهان نموده است. طبق افسانه ها زمانی که رود Adige طغیان می نماید، آب تا روبروی درب ورودی کلیسا می آید اما وارد کلیسا نمی شود و دقیقا مقابل محل دفن هشتمین اسقف ورونا، متوقف می شود. این اسقف که نامش سنت زنو بوده است، در بین مردم ایتالیا، صندلی ویژه ای کسب می نماید و کلیسای سن زنو، پس از آن، بازدید کنندگان بیشتری را به داخل خود، راه می دهد.

قلعه وکیو

قلعه وکیو هم همانند قلعه های دیگری که در تاریخ ساخته شده اند، به منظور محافظت از خطرات و شورش ها ساخته شده است. خاندان اسکالیجری که برای مدت های طولانی بر مردم این شهر حکومت می کردند، برای محافظت از جان خود، این قلعه را در سال 1354 میلادی ساختند. بر بالای برج های قلعه، چشم انداز شگفت انگیزی از شهر را مشاهده می کنید که به طور کامل به تپه های اطراف مشرف است. بعد از این که نمای قلعه وکیو را دیدید، وارد قلعه شوید و مجسمه های شگفت انگیزی را که توسط مجسمه سازان معروفی همچون تینتورتو و بیزانو ساخته شده است، مشاهده کنید. موزه داخلی قلعه وکیو نیز، با نمایش بخش مهمی از تاریخ این شهر، مورد توجه گردشگران است.

میدان دل اربه

Piazza delle Erbe قلب تپنده شهر ورونا است و از بهترین جاذبه های گردشگری ورونا محسوب می شود. در این میدان، مجسمه ای همراه با فواره ای که به سال 1368 میلادی تعلق دارد، وجود دارد. مجسمه ای که نمادی از مریم مقدس در شهر ورونا است. در این میدان آثار تاریخی جذاب دیگری همچون برج لامبرتی، کاخ مافی و خانه ماتزانتی وجود دارد که تماشای آن ها همراه با مجسمه هایی که از خدایان روم باستان الهام گرفته است، جالب توجه است. با این که این منطقه از شهر همواره شلوغ است اما در شنبه بازار و یکشنبه بازار آن، بیشترین جمعیت را در میدان دل اربه مشاهده می کنید.

میدان دی سینیوری

میدان دی سینیوری، یکی دیگر از جاذبه های شهر ورونا ایتالیا است که مجسمه دانته، در میان آن قرار گرفته است. دانته شاعر معروف ایتالیایی بعد از این که از فلورانس اخراج می شود، به ورونا می آید و پس از مرگش، نمادی از وی در مرکز دی سینیوری ساخته می شود.

کلیسای جامع ورونا

این کلیسا در قرن 12هم میلادی ساخته شده است و معماری آن به سبک رمانسک است. در قرن 15 هم میلادی شبستان آن ساخته شده است که معماری این بخش، به سبک گوتیک است. در تماشای این کلیسا، به شاهکار تیتیان بر می خورید، شاهکاری که با نام تابلوی عروج مریم مقدس شناخته می شود. در ورودی اصلی کلیسا نیز تندیس دو تن از دلیران پادشاه شارلمانی به نام های اولیور و رولاند را مشاهده می کنید.

کلیسای سنت آناستازیا

این کلیسا در قرن سیزدهم ساخته شده است که با سبک معماری گوتیک، در بین کلیساهای شهر ورونا ایتالیا، تماشایی است. تمام نقاشی های دیواری این کلیسا، دیدنی است و ارزش بارها دیدن را دارد. در این کلیسا، صحنه هایی از زندگی سنت پیتر روی سنگ حکاکی شده است که تماشای آن، بسیار جالب توجه است.

باغ جوستی

بی شک یکی از بهترین جاذبه های ورونا، باغ و کاخ جوستی است. این کاخ که متعلق به قرن 16 هم میلادی است با فضایی سرسبز و باغجه های گل کاری شده، فضایی شگفت انگیز و تاریخی را رقم زده است. در بین باغ های ایتالیا، بی تردید، این باغ، فراتر از حد تصور دیدنی است.

منبع: سفرمی
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 944

به "شهر ورونا ایتالیا، شهر عشق رومئو و ژولیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر ورونا ایتالیا، شهر عشق رومئو و ژولیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید