سرمایه گذاری 180 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذران در بخش گردشگری

به گزارش مجله پیامکی، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: سرمایه گذاری 180 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذران در بخش گردشگری کشور نشان از امید سرمایه گذاران به این بخش و رونق گردشگری کشور دارد .

سرمایه گذاری 180 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذران در بخش گردشگری

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان در جریان بازدید از ارگ تاریخی میشیجان خمین بیان نمود: ارگ میشیجان به خوبی توسط سرمایه گذار مرمت شده و بنایی که تقریبا بخش هایی از آن بین رفته است به خوبی ترمیم و بازسازی شده است .

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در جهت جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی کوشش دارد،اضافه نمود: در دولت دوازدهم از مشارکت مردم در مرمت بناهای تاریخی استفاده و عمده بناهای تاریخی جهت بهره برداری به مردم واگذار می گردد. این اقدام فضایی جهت فراوری کسب و کار و اشتغال ایجاد می نماید و در واقع یک بازی برد برد برای سازمان و سرمایه گذاران است .

مونسان اظهار کرد: منابع سازمان محدود است و بودجه سازمان به تنهایی کفاف این میزان حفاظت و مرمت را نمی نماید و با امکان ایجاد شده در بودجه های سنواتی و اجازه قانونگذار می توان بناهای زیر سطح یک را واگذار کرد که این امر محقق شده است و در بعضی موارد سرمایه گذارانی مالکیت بناها را نیز دریافت نموده اند که سازمان از این امر حمایت می نماید و در بناهایی که سازمان مالک بناست حق بهره برداری واگذار شده است. ارگ میشیجان نمونه ای پیروز از واگذاری هاست که در کنار مرمت کامل، موزه در آن ایجاد شده است و در فاز دوم نیز درصدد ایجاد اقامتگاه هستند که قطعا به رونق گردشگری خمین یاری می نماید .

وی در مورد حفظ و مرمت سنگ نگاره های تیمره شهرستان خمین بیان نمود: خمین سنگ نگاره های بسیار با ارزشی دارد که درخواست شد برای حفاظت بهتر آنها پایگاهی در منطقه ایجاد گردد که دستور آن به معاونت سازمان داده شده است و به زودی پایگاهی برای حفاظت و مرمت ایجاد می گردد .

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد حجم صادرات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی کشور اظهار کرد: در سال گذشته 281 میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرت انجام شد، البته حجم زیادی از صادرات صنایع دستی توسط گردشگران خارجی و به صورت چمدانی انجام می گیرد که در این راستا پیش بینی می گردد حدود 300 میلیون دلار صادرات صورت گرفته باشد. در مجموع، صادرات سال گذشته حدود 600 میلیون دلار بوده است و هدف این است در فاز اول، حجم صادرات به یک میلیارد دلار برسد و سپس این حجم با توجه به ظرفیت ها به دو میلیارد دلار برسد .

وی در مورد حضور گردشگران خارجی در ایران گفت: در شرایط کنونی، تحریم ها، ایران هراسی ها و حضور نظامی قدرت های خارجی در خلیج فارس علامت های بدی برای توسعه گرشگری است، اما به هرحال با تدابیر درنظر گرفته شده سال 97 ، هفت میلیون و 800 هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند که این رقم در سال 96 برابر با 4 میلیون و 700 هزار نفر بود و رشد 52 درصدی حاصل شد و در سه ماهه نخست امسال نیز رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است .

مونسان اضافه نمود: بر روی کشورهای منطقه و هدف جدید گردشگری کار شد و لغو ویزا برای بعضی از کشور ها و عدم درج مهر در پاسپورت و ویزا انجام شد .

وی با اشاره به در حال ساخت بودن حدود 500 هتل در نقاط مختلف کشور، بیان نمود: این اقدام آینده خوبی را برای کشور نوید می دهد و کمترین اثرات تحریم ها را متحمل شده ایم. سرمایه گذاری 180 هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری کشور نشان از امید سرمایه گذاران به این بخش و رونق گردشگری کشور دارد .

مونسان در مورد ثبت صنایع دستی در دنیا اظهار کرد: خوشبختانه پیروز شدیم در ثبت شهرهای دنیای در حوزه صنایع دستی رتبه اول را در اختیار داشته باشیم وسال گذشته دو شهر و یک روستا به ثبت رسیدند و این روند در امسال دنبال می گردد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 275

به "سرمایه گذاری 180 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذران در بخش گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 180 هزار میلیارد تومانی سرمایه گذران در بخش گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید