زندانیان گوانتانامو واکسینه می شوند

به گزارش مجله پیامکی، بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی روزنامه نیویورک تایمز از یکی از مقام های دولت بایدن، فرماندهی جنوبی آمریکا که مسئول پایگاه نظامی خلیج گوانتانامو و زندان نظامی در این منطقه است، پیشنهاد داده زندانیان در این بازداشتگاه واکسینه شوند.

زندانیان گوانتانامو واکسینه می شوند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام مسئول در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد، مساله مهم حفاظت از افرادی است که در زندان گوانتانامو هستند و این مساله برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. ما یک الزام حقوقی بر اساس قوانین بین المللی داریم تا برای این بازداشتی ها واکسیناسیون لازم و ضروری را انجام دهیم.

در یادداشت دسامبر گذشته میلادی اعلام شده بوده که زندانیان در گوانتانامو در معرض خطر زیادی قرار دارند و در این یادداشت به کنوانسیون ژنو و خط مشی های وزارت دفاع آمریکا به عنوان دلایلی برای پیشنهاد واکسن این زندانیان مطرح شده است.

از زمان ابتلای دو تن از اعضای ارتش آمریکا در گوآنتانامو به ویروس کرونا در نخستین ماه شیوع این پاندمی، تا به امروز هیچ موردی از ابتلای زندانیان گوانتانامو به ویروس مذکور گزارش نشده است. همچنین اقدامات محدود نماینده شامل دو هفته قرنطینه اجباری برای ملاقات نمایندگان این زندان از جمله وکلا و مقام های صلیب سرخ اعمال شد.

اگرچه تمامی جلسات دادگاهی و ملاقات وکلا به صورت کلی متوقف شد اما وکلا می توانستند با شرایط خاص که البته مشکلاتی برای آنها به وجود آورد، با موکلانشان ملاقات نمایند.

گرگوری مک الوین، یکی از سخنگوهای زندان گوانتانامو از فرماندهی جنوبی آمریکا خاطرنشان کرد، خط مشی های وزارت دفاع آمریکا به ما ابلاغ شده است. مقام های زندان مسئول حفظ سلامت و امنیت تمامی نگهبانان و بازداشتی ها هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1565

به "زندانیان گوانتانامو واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندانیان گوانتانامو واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید