زاکانی: فروش برند 600 میلیاردی شهروند به قیمت 3 میلیارد! ، برنامه شهرداری برای خرید مستقیم محصول از کشاورز به نصف قیمت

به گزارش مجله پیامکی، شهردار تهران از بازگرداندن برند شهروند به مجموعه شهرداری تهران اطلاع داد و گفت: در دوره گذشته این برند به قیمت 3 میلیارد تومان فروخته شده بود، این در حالی است که ارزش این برند 600 میلیارد تومان بوده است.

زاکانی: فروش برند 600 میلیاردی شهروند به قیمت 3 میلیارد! ، برنامه شهرداری برای خرید مستقیم محصول از کشاورز به نصف قیمت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زاکانی در برنامه فرمول یک، شبکه اول صدا و سیما با اشاره به کوشش شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی اشاره نمود و گفت: از دوره گذشته مدیریت شهری 70 مرکز جهت واکسیناسیون شهروندان به وسیله شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود که در این دوره نیز70 مرکز دیگر به این ظرفیت اضافه شد.

وی اضافه کرد: بعلاوه 22 ایستگاه مترو، 22 دستگاه اتوبوس، 10 خودرو ون و 14 مرکز ثابت دیگر به وسیله شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی تجهیز و از پرسنل شهرداری تهران و شرکت شهر سالم جهت انجام این کار استفاده شد.

راه اندازی سامانه 137 برای واکسیناسیون افراد ناتوان

شهردار مرکز ادامه داد: هدف گذاری مدیریت شهری برای انجام واکسیناسیون شهروندان، روی اقشاری بود که توان حضور در مراکز ثابت را نداشتند به همین منظور سامانه 137 شهرداری تهران را فعال کردیم تا شهروندان با تماس با این مرکز می توانستند از خدمات واکسیناسیون شهرداری تهران در محلی که زندگی می نمایند، استفاده نمایند.

وی در ادامه گفت: واکسینه کردن آسیب دیدگان اجتماعی در مراکز تحت پوشش شهرداری تهران مانند گرمخانه ها و سامانسرا ها نیز به صورت گسترده انجام شد. اکنون خوشبختانه ضریب واکسینه شدن شهروندان تهرانی نسبت بالاست.

اتوبوس های نو، برای معلولان مناسب سازی شده است

زاکانی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به این سوال که برنامه شهرداری تهران در مناسب سازی شهر برای حضور معلولان و جانبازان چیست، بیان نمود: زمانی که مدیریت شهر تهران را برعهده گرفتیم، 2225 اتوبوس به ما تحویل داده شد، اما در مدت 6 ماه و 17 روزی که به عنوان شهردار تهران مشغول خدمت هستم، توانستیم مخازن 500 اتوبوس گازسوز را تعویض کنیم تا به چرخه خدمات رسانی باز گردند و در این مدت 175 اتوبوس نو نیز خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه نموده شد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده در نظر داریم تا برای سال آینده 2350 اتوبوس نو خریداری به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کنیم. باید به این مساله اشاره کنم که اتوبوس های نوی که خریداری می گردد، دارای امکاناتی است که شرایط استفاده اقشار معلول و جانباز را از این ناوگان امکان پذیر می نماید.

600 کیلومتر از معابر شهری را برای معلولان مناسب سازی می کنیم

زاکانی درباره مناسب سازی معابر شهری نیز شرح داد: شهر تهران دارای 12 هزار کیلومتر معبر و پیاده راه است که در گام نخست سال آینده 600 کیلومتر از معابر شهری مناسب سازی می گردد. در انجام مناسب سازی معابر شهری نیز هوشمندانه عمل می کنیم به این صورت که محدوده هایی که جانبازان و شهروندان معلول زندگی می نمایند را تعیین می کنیم تا معابر پیرامون محل زندگی این افراد مناسب سازی گردد.

وی اضافه کرد: بعلاوه در نظر داریم تا گام به گام 2300 بوستان و پارک شهر تهران را مناسب سازی کنیم تا افراد ناتوان، معلول و جانباز بتوانند از این امکان عمومی استفاده بهتری را داشته باشند.

فروش برند 600 میلیاردی به قیمت 3 میلیارد!

شهردار تهران در پاسخ به سوال فروش برند شهروند در دوره گذشته مدیریت شهری تاکید نمود: در اواخر دوره گذشته مدیریت شهری برند شهروند 3 میلیارد تومان فروخته شد. زمانی که به شهرداری آمدم و متوجه این مساله شدم، برای خریدار پیغام فرستادم که برند شهروند را به شهرداری تهران بازگرداند. این قرارداد فسخ شد و برند مجموعه فروشگاه های زنجیره ای شهروند که اکنون 600 میلیارد تومان ارزش دارد، به مجموعه مدیریت شهری بازگردانده شد.

3 هدف عمده شهرداری برای معیشت شهروندان

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم، شهرداری تهران نمی تواند به مسائل و موضوعاتی که در جامعه می گذرد، بی تفاوت باشد، گفت: یکی از موضوعات مهم در تهران، شرایط معیشت مردم است. طبق برنامه ریزی های اجرا شده در این دوره مدیریت شهری 3 هدف را پیگیری می کنیم.

زاکانی اضافه کرد: هدف نخست ساماندهی مراکز و قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار شهر تهران است. در حال حاضر محصولاتی که در این مراکز در شهر تهران عرضه می گردد به نسبت بازار 40 درصد مقرون به صرفه تر است. به عبارتی مراکز میوه و تره بار تهران را در راستای معیشت مردم مناسب سازی کردیم.

وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای افزایش میادین تره بار در مرکز گفت: طبق برنامه ریزی های اجرا شده دراین مدت 32 مرکز به مراکز میوه و تره بار شهر تهران اضافه شد و در 2 سال آینده نیز 200 مرکز دیگر اضافه نموده می گردد تا تعداد مراکز و میادین میوه و تره بار شهر تهران به 500 عدد برسد.

شهردار تهران بیان نمود: برنامه دیگری که در نظر داریم، خرید محصولات از کشاورزان است. این در حالی است که اکنون میوه و تره بار از دلالان خریدار می گردد در حالی که اگر محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورز خریداری گردد، نصف قیمت است و سود آن نیز به این بخش می رسد.

زاکانی یادآور شد: بعلاوه در نظر داریم تا شهروند محله را راه اندازی کنیم. شهر تهران دارای 352 محله است که برنامه ریزی نموده ایم هر محله شهر یک فروشگاه شهروند داشته باشد و در نظر داریم تا در این فروشگاه ها در زمینه عرضه لوازم خانه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

ساخت 180 هزار واحد مسکن در سال آینده

وی گام سوم شهرداری تهران در حوزه معیشت مرکز نشینان را ساخت مسکن دانست و تاکید نمود: در پی این هستیم تا سال آینده 180 هزار واحد مسکن در شهر تهران ساخته گردد. این اقدام باعث می گردد تا ضمن جبران عقب ماندگی مرکز در حوزه فراوری مسکن، بی سامانی حوزه اجاره نشینی را نیز ساماندهی کند.

شهردار تهران با بیان اینکه در دوره گذشته به موضوع تامین مسکن مورد احتیاج شهر تهران توجه نشده بود، گفت: در دوره گذشته شهرداری تهران در این حوزه نقش منفعلی داشت. این در حالی است که 12 هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر تهران وجود دارد و در کنار فعال بودن سه گسل قدیمی می تواند بحران آفرین باشد. در نظر داریم تا 4560 هکتار بافت فرسوده را نوسازی کنیم تا به زیبایی، پایداری و استحکام محله هایی که در محدوده بافت فرسوده و یا ناپیدار شهری قرار دارند؛ اضافه نموده گردد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم تا برای مردم سرپناه ایجاد کنیم و حتی قدرالسهم شهرداری را وارد بخش اجاره نشینی می کنیم تا به مردم خدمت کنیم.

زاکانی در خاتمه گفت: در حال حاضر کسی که حقوق بگیر است بایددو، سوم از حقوق خود را بابت اجاره بهاء پرداخت کند و 70 سال طول می کشد تا یک خانواده در تهران صاحب خانه گردد. اما با نهضت جهش ساخت مسکن سعی می کنیم تا مسائل شهروندان را در این زمینه کمتر کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2025

به "زاکانی: فروش برند 600 میلیاردی شهروند به قیمت 3 میلیارد! ، برنامه شهرداری برای خرید مستقیم محصول از کشاورز به نصف قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی: فروش برند 600 میلیاردی شهروند به قیمت 3 میلیارد! ، برنامه شهرداری برای خرید مستقیم محصول از کشاورز به نصف قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید