رونمایی از لباس سنتی مردم دزفول

به گزارش مجله پیامکی، لباس محلی مردم دزفول در مراسمی با حضور جمعی از فعالان گردشگری و شهروندان در خانه تاریخی تیزنو، رونمایی شد.

رونمایی از لباس سنتی مردم دزفول

لباس سنتی زنانه و مردانه مردم دزفول، بر اساس مستندات 90 ساله، طراحی و دوخته شده است. این لباس ها که پس از دو سال تحقیق و پژوهش دوخته شده ، شبیه ترین لباس به لباس گذشتگان مردم دزفول است. آذرکیش، مدیر انجمن میراث فرهنگی دزپارس درباره این لباس عنوان نموده است:

برای ثبت ملی لباس سنتی مردم دزفول، نیازمند استفاده بیشتر از این لباس در اماکن تفریحی و جهانگردی هستیم. خوزستان دارای تنوع قومی است و لباس هر قوم، نشان از فرهنگ و اصالت آن دارد. به همین علت، معرفی لباس مردم دزفول نیز در راستای نشان دادن اصالت و فرهنگ این شهر لازم است.

علی توحیدی، معادن فرهنگی شهرداری دزفول نیز در این باره گفته است:

لباس سنتی مردم دزفول در حال حاضر در جشن های عروسی استفاده می گردد که باید بیش از پیش از آن استفاده گردد. مکاتباتی با اداره میراث فرهنگی دزفول و خوزستان اجرا شده، اما ثبت ملی لباس سنتی مردم دزفول نیازمند اقدامات و زیرساخت های دیگری نیز هست. بدین منظور، برنامه ریزی شده تا بعضی رستوران ها یا موزه ها از این لباس به منظور معرفی و احیای هر چه بیشتر آن استفاده نمایند.

او بعلاوه اضافه کرد:

با افزایش استفاده از لباس سنتی مردم دزفول در اماکن عمومی نظیر رستوران ها، هتل ها و سفره خانه های سنتی، علاوه بر فراهم شدن زمینه ثبت ملی آن، در جذب جهانگرد نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

عکس: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1988

به "رونمایی از لباس سنتی مردم دزفول" امتیاز دهید

1 کاربر به "رونمایی از لباس سنتی مردم دزفول" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از لباس سنتی مردم دزفول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید