روستای انبوه به عنوان نخستین روستای پایلوت بومگردی و تاریخی در گیلان معرفی و ثبت خواهد شد

به گزارش مجله پیامکی، میراث آریا/ براساس گزارشات بدست رسیده، روستای انبوه به عنوان نخستین روستای پایلوت بومگردی و تاریخی در گیلان معرفی و ثبت خواهد شد.

روستای انبوه به عنوان نخستین روستای پایلوت بومگردی و تاریخی در گیلان معرفی و ثبت خواهد شد

ولی جهانی در حاشیه بازدید از بافت تاریخی روستای انبوه ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری و تاریخی شهرستان رودبار گفت: روستای انبوه به عنوان نخستین روستای پایلوت بومگردی و تاریخی در استان گیلان معرفی و ثبت خواهد شد و بعلاوه دبیرخانه جشنواره انارچینی نیز تشکیل می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به کوشش های اداره کل استان برای ثبت روستای تاریخی انبوه در لیست آثار ملی بیان کرد: مستندسازی و مطالعات پژوهشی در منطقه ها بالا محله و پایین محله این روستا با وجود حفظ بافت تاریخی در منطقه ها کوهستانی در حال اجرا و پیگیری است.

او با اشاره به هنر جاجیم بافی مردم این روستا اظهار کرد: یکی از اولویت های این اداره کل ثبت هنر جاجیم بافی روستای انبوه در لیست هنرهای سنتی و صنایع دستی است.

جهانی گفت: بعلاوه طی بازدیدی که از روستای جیرنده انجام شد، مقرر شد بزودی با اخذ مجوز از پژوهشکده باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی طرح حدس به منظور مشخص عرصه، حریم و کاوش از این روستای تاریخی انجام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2086

به "روستای انبوه به عنوان نخستین روستای پایلوت بومگردی و تاریخی در گیلان معرفی و ثبت خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای انبوه به عنوان نخستین روستای پایلوت بومگردی و تاریخی در گیلان معرفی و ثبت خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید