راهنمای خرید بلیط هواپیمای تهران مشهد

به گزارش مجله پیامکی، مشهد یکی از جاذبه های گردشگری ایران است. سالانه تعداد زیادی مسافر و زائر، مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند. مشهد به دلیل موقعیت خاص سیاسی و معنوی اش و همچنین به دلیل تاریخ و طبیعت و جاذبه های فرهنگی و ییلاقات تفریحی اطرافش یکی از پرمسافرترین شهرهای ایران است. همین موضوع باعث شده که شرکت های بسیاری اقدام به ارائه خدمات مسافرتی مشهد نمایند. ازجمله شرکت های هواپیمایی بسیاری که امکان سفر به مشهد را در تمام ایام سال برای مسافران فراهم می نمایند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به قصد مشهد را دارید در این مطلب با ما همراه باشید تا انواع پروازهای تهران به مشهد را با هم مرور کنیم.

راهنمای خرید بلیط هواپیمای تهران مشهد

قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیما همیشه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین این عوامل بالأخص در پروازهای داخلی می توانیم به نوع ایرلاین، تاریخ پرواز، طول پرواز، کلاس پرواز، بیمه مسافرتی و نوع فروش بلیط اشاره کنیم. در پرواز مشخصی مانند پرواز تهران به مشهد که طول پرواز برای تمام ایرلاین ها و هواپیما به طور تقریبی یکسان است عواملی مانند نام ایرلاین، تاریخ پرواز و نوع فروش بلیط یعنی چارتری یا سیستمی بودن آن نقشی مشخص نماینده در قیمت نهایی بلیط شما دارد. خلوت ترین زمان برای مسافرت به مشهد زمستان و خرداد است. هرچند ممکن است در زمستان هوای مشهد کمی سرد باشد ولی اگر به دنبال ارزان ترین بلیط هواپیمای مشهد هستید می توانید آن را در زمستان پیدا کنید. اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هم به دلیل فصل امتحانات دانش آموزان از دیگر زمان های نسبتاً خلوت برای سفر به مشهد است. (بلیط تهران مشهد)

پرواز سیستمی و پرواز چارتری

اگر تا به امروز قصد خرید بلیط هواپیما را داشته اید به طور حتم این دو اصطلاح به گوشتان خورده است. پرواز چارتری به پروازی گفته می گردد که تمام بلیط های آن یا بخشی از بلیط ها از سوی شرکت هواپیمایی به آژانس های مسافرتی اجاره داده شده است. از آنجا که آژانس های مسافرتی بلیط ها را به صورت یکجا اجاره می نمایند برای آنکه تمام جایگاه های خریداری شده را بفروشند به طورمعمول در زمان نزدیک به پرواز قیمت ها را پایین تر می آورند تا جایگاه خالی در پرواز باقی نماند. به طور کلی قیمت بلیط چارتری به تعداد جایگاه های باقی مانده و زمان باقی مانده تا پرواز ربط دارد و با تغییر این دو عامل قیمت بلیط هم روزبه روز عوض می گردد. به حدی که بلیط لحظه آخری، نزدیک ترین بلیط به پرواز و ارزان ترین است. اما بلیط های سیستمی توسط شرکت های هواپیمایی فروخته می شوند و سقف قیمت آن ها نیز توسط سازمان هواپیمایی کشوری مشخص می گردد. (بلیط مشهد تهران)

این بلیط ها با نزدیک تر شدن به ساعت پرواز ارزان تر نمی شوند ولی در عوض اگر از مدت ها قبل بلیط خود را رزرو کنید می توانید با قیمتی ارزان تر آن را تهیه کنید. با مقایسه کلی بین این دو نوع بلیط می توانیم این طور نتیجه گیری کنیم که اگر زمان سفر خود را از ماه ها قبل می دانید و می توانید برای آن برنامه ریزی کنید شاید رزرو و تهیه بلیط سیستمی برایتان ارزان تر و مطمئن تر باشد ولی اگر برنامه سفرتان به طور دقیق معلوم نیست و می خواهید بلیط سفر خود را در روزهای نزدیک به سفرتان تهیه کنید بلیط چارتری ارزان تر از بلیط سیستمی است. اما بلیط چارتری یک ایراد عظیم دارد و آن هم این است که قابل حساب کردن نیست و ممکن است درست در زمان مشخصی که مدنظر شماست بلیط چارتری موجود نباشد و شما مجبور شوید یک تا دو روز سفر خود را جابه جا کنید. اما خبر خوشی که در خصوص شهر مشهد وجود دارد این است که به دلیل پرمخاطب بودن این شهر و تعداد بالای مسافران همیشگی، آژانس ها مسافرتی زیادی اقدام به فروش بلیط های چارتری می نمایند. این نکته را نیز باید بدانید که در بلیط چارتری امکان کنسل کردن بلیط پس از خرید وجود ندارد و قیمت بلیط کودک و عظیمسال هم فرقی با هم ندارد، زیرا شرکت مسافرتی مذکور جایگاه را از قبل خریده و برایش فرقی نمی نماید مسافر آن جایگاه کودک باشد یا عظیمسال.

مطالب مرتبط

فرودگاه مشهد

راه آهن مشهد

فرودگاه شهید هاشمی نژاد شهر مشهد

پروازهای تهران به مشهد

شرکت های هواپیمایی بسیاری در راستا تهران به مشهد و بالعکس خدمات هوایی ارائه می دهند. ازجمله می توانیم به شرکت های هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر، پویا ایر، زاگرس، آتا، آسمان، ماهان، ایرتور، ساها، سپهران، کاسپین، کارون، معراج و وارش اشاره کنیم.

حداقل و حداکثر قیمت بلیط هواپیمای تهران مشهد

همان طور که پیش از این شرح دادیم قیمت بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت ثابتی ندارد بلکه قیمت آن در یک بازه زمانی تغییر می نماید. به همین دلیل ما تنها نمونه ای از قیمت چند شرکت هواپیمایی را برای آشنایی بیشتر شما در اینجا می آوریم اما قیمت ها در زمان های مختلف تغییر خواهند کرد. این قیمت ها مختص روزهای نخست اسفند سال 1398 است.

شرکتایرتور…………………………………………………………………………….از 2,200,000 تا 3,100,000 ریال

شرکت تابان……………………………………………………………………………..از 2,248,000 تا 2,598,000 ریال

شرکتزاگرس………………………………………………………………………….از 2,005,000 تا 2,858,000 ریال

شرکت کاسپین…………………………………………………………………………از 2,398,000 تا 2,998,000 ریال

شرکتمعراج…………………………………………………………………………….از 3,048,000 تا 3,165,000 ریال

شرکتآسمان…………………………………………………………………………..از 3,494,000 تا 7,013,000 ریال

شرکتماهان……………………………………………………………………………از 3,547,000 تا 7,813,000 ریال

شرکت ایرانایر………………………………………………………………………..از 4,002,000 تا 11,210,000 ریال

شما می توانید برای خرید انواع بلیط هواپیما اعم از چارتری یا سیستمی از سایت خبرنگاران اقدام کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 836

به "راهنمای خرید بلیط هواپیمای تهران مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید بلیط هواپیمای تهران مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید