دو دانشجوی چینی 900 هزار دلار از اپل کلاهبرداری کردند

به گزارش مجله پیامکی، دو دانشجوی چینی با ارائه آیفون های تقلبی به شرکت اپل و سوءاستفاده از قوانین گارانتی این شرکت حدود 900 هزار دلار از این شرکت کلاهبرداری نموده اند.

دو دانشجوی چینی 900 هزار دلار از اپل کلاهبرداری کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، دو دانشجوی کالج در ایالت اورگان آمریکا به وسیله آیفون های تقلبی، حدود 900 هزار دلار از اپل کلاهبرداری نموده اند.

طی این کلاهبرداری کوان جیانگ و یانگ یونگ ژو آیفون های تقلبی را با یاری فردی از چین وارد آمریکا نموده اند.

این دو دانشجو با سو استفاده از طرح گارانتی اپل، آیفون های تقلبی را برای تعمیر به شرکت ارائه می کردند و در بسیاری از موارد یک آیفون اصلی به عنوان جایگزین نمونه خراب دریافت می کردند.این دو دانشجو هزاران بار تحت پوشش برنامه گارانتی اپل نمونه های تقلبی آیفون را به این شرکت ارائه کردند.

جیانگ که در زمان انجام کلاهبرداری دانشجوی دانشگاه ایالتی اورگان بوده است، بیش از 2 هزار بار از برنامه گارانتی اپل استفاده نموده است.البته سوابق اپل نشان می دهد جیانگ بیش از 3 هزار بار از گارانتی این شرکت سو استفاده نموده است. در هر بار جیانگ ادعا می کرد دستگاه های آیفون روشن نمی شده اند.

با تور چین همراه باشید

به گفته شرکت اپل ارائه آیفونی که روشن نمی گردد، یک کلاهبرداری حرفه ای در خدمات گارانتی است. زیرا به سرعت نمی توان دستگاه را آنالیز کرد و در بیشتر مواقع شرکت مجبور است یک آیفون جدید و جایگزین برای مشتری ارسال کند.هرچند اپل توانسته تعیین کند بسیاری از آیفون های ارسالی جیانگ تقلبی هستند با این وجود شرکت، 1493 آیفون ارسالی این دانشجو را واقعی ارزیابی نموده و جایگزین هایی برای او فراهم نموده است.

طبق اعلام اپل اگر قیمت هر آیفون 600 دلار تخمین زده گردد، ارسال موبایل های جایگزین حدود 895 هزار و 800 دلار خسارت به بار آورده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 133

به "دو دانشجوی چینی 900 هزار دلار از اپل کلاهبرداری کردند" امتیاز دهید

2 کاربر به "دو دانشجوی چینی 900 هزار دلار از اپل کلاهبرداری کردند" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو دانشجوی چینی 900 هزار دلار از اپل کلاهبرداری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید