دم کردن قهوه ؛ یا چطور بدون قهوه ساز، یک قهوه خوب درست کنیم

به گزارش مجله پیامکی، اگر از هواداران قهوه هستید، مطمئنا یک دستگاه قهوه ساز دارید. اما دستگاه قهوه ساز را همواره نمی توانید با خودتان هر جایی ببرید. مثلا در مواقع سفر پس بهتر است با روش های مختلف دم کردن قهوه آشنا باشید! حتی ممکن است یک روز قهوه سازتان از کار بیفتد و خراب گردد. در این صورت چه کار می کنید؟ از خوردن قهوه صرف نظر می کنید؟ قطعا نه. در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور بدون داشتن قهوه ساز یک قهوه خوب دم کنید.

دم کردن قهوه ؛ یا چطور بدون قهوه ساز، یک قهوه خوب درست کنیم

دم کردن قهوه - روش های دم کردن قهوه برای انواع مختلف نوشیدنی

قهوه فوری

می توانید از آب سرد بهره ببرید. چون قهوه فوری را با آب سرد هم می گردد درست کرد. اما بهتر است از آب گرم بهره ببرید. کافی است مقداری قهوه داخل آب بریزید و چند دقیقه صبر کنید (بر حسب سلیقه تان مقدار قهوه را انتخاب کنید. مقدار قهوه ای که داخل آب می ریزید، حتما نباید همان مقدار پیشنهادی روی بسته بندی باشد).

روش جنگلی

واضح است زمانی که می خواهید از این روش بهره ببرید، وسایل اندازه گیری زیادی با خود همراه ندارید. در این جور مواقع به ازای هر فنجان قهوه ای که می خواهید درست کنید، یک قاشق سوپ خوری قهوه داخل کتری بریزید. آب را اضافه کنید. کتری را روی آتش قرار دهید تا به دمای جوش برسد. برای 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا قهوه بجوشد. قهوه را از روی حرارت بردارید. احتمال زیاد با خود فیلتر همراه ندارید، بنابراین صبر کنید تا قهوه داخل کتری ته نشین گردد. سپس به آرامی داخل فنجان ها بریزید.

سه حقیقت که باید درباره کالری نوشیدنی قهوه بدانید

روش قهوه کیسه ای

روش قهوه کیسه ای، بسیار روش ساده و خوبی است. فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید.

کیسه های کوچکی آماده کنید. به اندازه یک قاشق غذاخوری قهوه داخل هر کیسه بریزید. کیسه ها را به یاری نخ سفت ببندید (درست مثل چای کیسه ای).

کیسه را داخل فنجان آب داغ قرار دهید. از آن جایی که آب روی حرارت نیست، قهوه به آرامی دم می کشد.

کیسه را به دقت بردارید و اطمینان حاصل کنید که داخل لیوان باز نکنید و آن را از بین ببرید، از قهوه لذت ببرید.

روش فرنچ پرس

ابتدا مقداری آب سرد را جداگانه درون کتری تا نزدیک نقطه جوش 93 درجه گرم کنید. فرنچ پرس را خشک کنید سپس به ازای هر 120 میلی لیتر، یک قاشق غذاخوری قهوه داخل فرنچ پرس بریزید. یعنی برای هر فنجان تقریبا دو قاشق مرباخوری یا 6 7 گرم پودر قهوه، اما این یک واحد است. می توانید بر حسب سلیقه تان مقدار را کم و زیاد کنید. اگر قهوه تان را غلیظ، رقیق یا تلخ تر میل کنید در مقدار واحد، تغییراتی ایجاد کنید.

آب درون کتری را باید طی دو مرحله به صورت دورانی به پودر قهوه اضافه کنید. در مرحله اول مقدار کمی آب اضافه کنید. به طوری که پودر قهوه خیس بخورد یا به اصطلاح کف کند. این کار را طوری انجام دهید که آب به همه جای پودر قهوه برسد.

بعد از 30 ثانیه مرحله دوم را آغاز کنید؛ به همان صورت دورانی، بقیه آب را اضافه کنید. بعد از گذشت یک دقیقه، از طریق یک قاشق، قهوه را هم بزنید. سه دقیقه دیگر صبر کنید. اهرم فرنچ پرس را به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا پودر قهوه ها به سمت پایین راهنمایی شوند. اگر نتیجه مطلوب نبود می توانید پرس را بیرون بیاورید و دوباره تکرار کنید. توجه داشته باشید که قهوه قبل از پرس کردن از سطح آب به سمت پایین حرکت می نماید و این نشانه ای برای دم کشیدن قهوه است.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 119

به "دم کردن قهوه ؛ یا چطور بدون قهوه ساز، یک قهوه خوب درست کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دم کردن قهوه ؛ یا چطور بدون قهوه ساز، یک قهوه خوب درست کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید