علت گرانی بعضی از صیفی جات چیست؟

به گزارش مجله پیامکی، تهران (پانا) - قیمت بعضی از صیفی جات در بازار بالا رفته است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی دلیل آن را گرانی در مبدا و جایگزینی محصولات منطقه ها گرمسیری با سردسیری بیان نمود.

علت گرانی بعضی از صیفی جات چیست؟

به گزارش ایسنا، مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت بعضی از صیفی جات مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه، کاهو در روزها و هفته های اخیر افزایش یافته است؛ به طوری که هر کیلو گوجه فرنگی با قیمت 13 تا 14هزار تومان، فلفل دلمه با قیمت هر کیلو 30 تا 35 هزار تومان و کاهو نیز با قیمت هر کیلو 15 تا 20 هزار تومان در مغازه های سطح شهر به مصرف نمایندگان عرضه می گردد.

در این راستا و در پاسخ به این سوال که چرا قیمت این محصولات بالا رفته است، اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت: مغازه داران به هر قیمتی که میوه و صیفی را از مبدا یعنی میدان مرکزی میوه و تره بار خریداری نمایند با اعمال سود قانونی به دست مصرف نمایندگان می رسانند. بنابراین اگر تغییر قیمتی رخ داده است دلیل آن را باید در مبدا جست وجو کرد.

وی ادامه داد: به اعضای صنف فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اعلام کردیم که حتما هنگام خرید محصولات مورد احتیاج خود فاکتور دریافت نمایند. زیرا فاکتور خرید، ملاک است. بنابراین اگر فروشنده ای فاکتور نداشته باشد و بازرسان مراجعه نمایند قطعا آنها جریمه خواهند شد.

کارگر اضافه کرد: البته این نکته نیز حائز اهمیت است که محصولات منطقه ها سردسیر جمع شده و تا محصولات منطقه ها گرمسیر به دست بیاید مدتی زمان می برد تا به انبوه برسد. طبیعتا در این فاصله شاهد نوسان قیمت در این محصولات خواهیم بود.

به گفته وی صیفی جات در زمستان نیز بیشتر از جنوب کشور تامین می گردد و تا هفته های آینده قیمت ها کاهش می یابد. این افزایش قیمت ها مقطعی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران در خاتمه گفت: البته خشکسالی و کم آبی نیز در این نوسانات بی تاثیر نیست.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1856

به "علت گرانی بعضی از صیفی جات چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت گرانی بعضی از صیفی جات چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید