خبرنگاران جاده های مازندران بر روی خودروهای پلاک تهران و البرز بسته شد

به گزارش مجله پیامکی، ساری - خبرنگاران - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، ورود خودروهای با پلاک تهران و البرز به استان از ساعت 12 امروز دوشنبه ممنوع شده است .

خبرنگاران جاده های مازندران بر روی خودروهای پلاک تهران و البرز بسته شد

حسین حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد : طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، نیروی انتظامی موظف است که از ورود خودروهای با پلاک تهران و البرز به مازندران از جاده های اصلی و حتی فرعی جلوگیری کند و متخلفان نیز براساس این مصوبه جریمه خواهند شد.

قائم مقام ستاد مقابله با کرونای مازندران گفت : این محدودیت کرونایی برای ورود خودروهای غیر بومی در جاده های استان مازندران از ساعت 12 امروز دوشنبه دوازدهم آبان ماه اجرایی شده و تا روز جمعه 16 همین ماه ادامه دارد.

حسن نژاد همچنین گفت که با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، خروج خودروهای پلاک مازندران به سمت تهران هم ممنوع شده است و متخلفان توسط ماموران انتظامی جریمه خواهند شد.

وی دلیل عدم ایجاد محدودیت سفر برای مازندران را در مصوبه اولیه ستاد ملی کرونا که شامل مراکز 25 استان شده بود ، شرایط کرونایی این استان ذکر کرد و توضیح داد : استان مازندران به دلیل رعایت خوب پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در شرایط قرمز که شامل محدودیت شود، قرار نداشت . معاون استاندار مازندران با قدردانی از مردم استان به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی ، گفت : ما باید از مردم مازندران به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی که باعث شده تا استان ما در زمره استان های با شرایط قرمز قرار نگیرد، قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد : عدم قرارگیری مازندران در شرایط قرمز کرونایی و اعمال نشدن محدودیت سفر مانند 25 استان دیگر در واقع نقطه مثبت در کارنامه مردم ما محسوب می شود که برای حفظ سلامتشان پروتکل های بهداشتی را بدرستی رعایت می کنند.

حسن نژاد ابراز امیدواری کرد تا سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استان با محدودیت سفری که اکنون ستاد ملی کرونا اعمال کرد ، به نقطه مطلوبتر از شرایط فعلی برسد و همچنان این استان خارج از شرایط قرمز کرونایی باقی بماند.

پیش از این ستاد ملی مقابله با کرونا در چهل و دومین نشست خود با توجه به تعطیلی روز سه شنبه و پایان هفته جاری مصوب کرده بود که از ساعت 12 امروز دوشنبه خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی از 25 مرکز استان و به این مراکز ممنوع شود.

این ستاد مراکز استان های دارای ممنوعیت را تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان اعلام کرده بود.

بر اساس این مصوبه اعمال ممنوعیت ها در استان های تهران و البرز از پایانی حوزه استحفاظی آنها آغاز می شود و به صورت یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع است.

زمان پایان این ممنوعیت نیز ساعت 24 روز جمعه 16 آبان ماه تعیین و پلیس راهنمایی و رانندگی موظف شده است نسبت به اعمال جریمه 500 هزار تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی اقدام کند.

براساس آمار رسمی هم اکنون افزون بر 840 بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان های مازندران بستری هستند و حدود 200 نفر از این تعداد به خاطر بدحالی در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

پس از برقراری محدویت سفر در موج اول کرونا، این نخستین باری است که ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد را در 25 استان کرونایی که دارای شرایط بحرانی هستند ، اعمال می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1250

به "خبرنگاران جاده های مازندران بر روی خودروهای پلاک تهران و البرز بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جاده های مازندران بر روی خودروهای پلاک تهران و البرز بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید