جاذبه های گردشگری العین؛ زیباترین شهر کویری امارات، عکس

به گزارش مجله پیامکی، العین، شهری زیبا با قدمت هفت هزار سال است که حدود یک ساعت و نیم از ابوظبی فاصله دارد. با اینکه العین در میان بیابان واقع شده است؛ اما دارای منظره ها زیبا و سرسبزی است. از جمله تماشای های العین می توان به کوه حفیت، قلعه جاهی، واحه العین و پارک باستان شناسی هیلی اشاره نمود. حتماً در سفر یه امارات از جاذبه های زیبای این شهر تماشا کنید.

جاذبه های گردشگری العین؛ زیباترین شهر کویری امارات، عکس

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

العین، زمانی یکی از شهرهای مهم و حیاتی در راستا کاروان امارات متحده عربی به عمان بوده است. این شهر در مرز امارات و عمان و بعلاوه در نزدیکی شهرهای عظیمی مانند ابوظبی و دبی واقع شده است. العین حداقل از 3000 سال پیش از میلاد محل زندگی و آبادی بوده است. موزه های العین از جمله موزه ملی العین و کاخ موزه العین، پیشینه تاریخی این شهر زیبا را به خوبی به نمایش می گذارند. تاریخچه غنی این شهر باعث شده است که العین تنها منطقه شهری امارات متحده عربی باشد که در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر مقصدی فوق العاده عالی برای گردشگران علاقه مند به فرهنگ محلی است. باغ وحش العین، قلعه مویجعی، پارک ماجراجویی وادی، شهربازی هیلی فان سیتی، بازار شتر، مرکز هنری قطاره و باغ های عمومی از دیگر جاهای دیدنی العین هستند. در ادامه با جاذبه های گردشگری العین که می توانید در تور امارات از آن ها بازدیدکنید، بیشتر آشنا خواهید شد.

جبل حفیت

جبل حفیت (Jebel Hafeet) یا کوه حفیت با ارتفاع 1240 متر، دومین قله مرتفع در امارات متحده عربی و بلندترین در ابوظبی است. این کوه دارای چشم اندازی خیره نماینده و مناظری دیدنی از صحراهای اطراف و شهر العین است. این کوه یکی از برترین مکان ها برای عکاسی از طبیعت العین است.

موزه ملی العین

موزه ملی العین (Al Ain National Museum) در قلعه سلطان بن زاید واقع شده است. این موزه در زنده نگه داشتن میراث، فرهنگ و تاریخ امارات متحده عربی نقش مهمی ایفا می نماید. یکی از بخش های جالب این موزه، بخش مردم شناسی آن است. در این بخش زندگی روزمره مردم منطقه با بازنمایی مجالس سنتی و نمایشگاه هایی از لباس های سنتی و جواهرات بدوی به تصویر کشیده شده است. در بخش باستان شناسی موزه، نمایشگاه هایی از آثار کشف شده محلی باقیمانده از عصر برنز و عصر آهن از جمله آویزها و مجموعه مهمی از سکه به چشم می خورد. مجذوب نماینده ترین بخش موزه ملی العین، نمایشگاه هایی از آثار پارک باستان شناسی هیلی از جمله مقبره ای عظیم و بازسازی شده است.

کاخ موزه العین

کاخ موزه العین (Al Ain Palace Museum) در اقامتگاه سابق سلطان شیخ زاید، اولین حاکم امارت ابوظبی و خانواده اش واقع شده است. فضای داخلی این کاخ به زیبایی بازسازی شده است و به خوبی محیط زندگی شیخ را به نمایش می گذارد. اطلاعات نوشته شده درون اتاق های این کاخ عربی است و اگر این زبان را ندانید متوجه آن نمی شوید. با این حال، طراحی داخلی کاخ موزه العین، بسیار زیبا است و سبک زندگی در این کاخ را به تصویر می کشد.

باغ وحش العین

باغ وحش العین یک مرکز تحقیقاتی برای جانورشناسان هم است

باغ وحش العین (Al Ain Zoo) در سال 1969 افتتاح شد و یکی از عظیم ترین باغ وحش های امارات متحده عربی است. پستانداران بومی مانند تیزشاخ عربی و بعلاوه غزال آفریقایی، زرافه و گاو کوهی در این باغ وحش به چشم می خورد. گربه سانان عظیمی مانند شیر، ببر، یوزپلنگ، پلنگ سیاه و جگوار هم در این باغ وحش زندگی می نمایند. این باغ وحش، یک محوطه برای میمون ها، لانه پرندگان و بخشی برای خزندگان دارد. باغ وحش العین به خاطر داشتن امکانات تحقیقاتی مرتبط با برنامه تولیدمثل گونه های حیوانی در معرض خطر معروفیت دارد. بیش از 30 درصد گونه هایی که در این باغ وحش دیده می گردد، در لیست گونه های در معرض خطر انقراض قرار دارند. محوطه 217 هکتاری سافاری العین یکی دیگر از کوشش های این باغ وحش برای حفظ گونه های خاص آفریقایی و منطقه خلیج فارس است. بازدیدنمایندگان از باغ وحش العین می توانند فعالیت های منحصربه فردی را تجربه نمایند؛ این تجربیات عبارت اند از نوازش حیوانات، غذا دادن به زرافه ها، شترسواری و باغ بچه ها که برای تشویق بچه ها به یادگیری تنوع زیستی است. مرکز آموزشی صحرای شیخ زاید هم درون این باغ وحش واقع شده است که نمایشگاه هایی از محیط زیست و اکوسیستم خلیج فارس را برگزار می نماید.

قلعه جاهلی

قلعه جاهلی (Al-Jahili Fort)، در محیطی آرام و در میان باغ واقع شده است و قدمت آن به 1891 برمی گردد. این قلعه زمانی یکی از مهم ترین منطقه ها دفاعی شهر محسوب می شده است. امروزه، قلعه جاهلی یکی از جاذبه های اصلی العین است. یک نمایشگاه عکس درون این قلعه وجود دارد؛ در عکس های این نمایشگاه، زندگی و کار مهاجمان بریتانیایی، سیاحان بیابان و نویسنده ویلفرد تزیجر با تمرکز ویژه ای بر سفرهای او به منطقه بیابانی ربع الخالی در دهه 1949 به تصویر درآمده است. بازدیدنمایندگان می توانند از برج و باروی این قلعه صعود نمایند. در مرکز اطلاعات قلعه جاهلی در یک ویدیو تمام مراحل بازسازی آن شرح داده شده است.

پارک ماجراجویی وادی

پارک ماجراجویی وادی (Wadi Adventure Park)، پارکی با فعالیت های آبی هیجان انگیز است. این پارک آبی، عظیم ترین موج مصنوعی دنیا با ارتفاع 3/3 متر را دارد. این پارک برای گردشگرانی که در پی ماجراجویی هستند، یکی از برترین مکان ها در امارات متحده عربی است. گردشگران در پارک ماجراجویی وادی می توانند قایق سواری، کایاک سواری یا راندن قایق بادبانی را یاد بگیرند. بخش های مجذوب نماینده این پارک شامل پارک هوایی دارای زیپ لاین، چوب موازنه و تاب غول پیکر، بعلاوه دیواره سنگ نوردی و یک استخر خانوادگی است.

کاخ مویجعی

کاخ مویجعی (Qasr al Muwaiji) به تازگی شکوه و جلال گذشته خود را به دست آورده است. بازدید از این کاخ، فرصتی عالی برای شناخت معماری دفاعی امارات متحده عربی است. کاخ مویجعی در اوایل قرن بیستم ساخته شد. این کاخ بین سال های 1946 تا 1966 محل اقامت شیخ زاید بن سلطان و خانواده اش بوده است. کاخ مویجعی دارای معماری بیرونی فوق العاده ای است و درون آن موزه کوچکی وجود دارد. این موزه مختص تاریخچه کاخ و کسانی است که در آن زندگی می کردند.

واحه العین

واحه العین (Al Ain Oasis)، مجموعه ای گسترده از مزارع درخت خرما است که با پیاده روهای متعددی به یکدیگر متصل هستند. این مکان، محیطی آرام و دل نشین برای استراحت و قدم زدن است. در این واحه، درختان نخل هزارساله وجود دارد. این درختان نخل با سیستم آبیاری سنتی فلج، آبیاری می شوند که در حدود 3 هزار سال پیش در امارات متحده عربی مرسوم بوده است.

پارک باستان شناسی هیلی

پارک باستان شناسی هیلی (Hili Archaeological Park)، یکی از آثار ثبت شده در میراث فرهنگی یونسکو است. باستان شناسان آثار مهم فراوانی را در این پارک کشف کردند. قدمت آثار کشف شده از این پارک به عصر برنز و عصر آهن برمی گردد. شاید بازدیدنمایندگان معمولی برای درک این منطقه باستان شناسی دچار مشکل شوند، اما علاقه مندان به باستان شناسی از تاریخچه این مکان لذت خواهند برد. پارک باستان شناسی هیلی در منطقه محافظت شده ای واقع شده است و با واحه درختان نخل احاطه شده است. بسیاری از یافته های این منطقه در موزه ملی العین نگهداری می گردد.

هیلی فان سیتی

هیلی فان سیتی (Hili Fun City) یکی از عظیم ترین و محبوب ترین پارک های موضوعی در امارات متحده عربی است. این پارک بیش از 40 وسیله بازی از جمله رولر کوستر و اسکای فلایر دارد. هر سال جشنواره ای با موضوع فرهنگ و تاریخ امارات در این پارک برگزار می گردد که گردشگران بسیاری را به خود فرامی خواند. هیلی فان سیتی مانند بسیاری از پارک های معروف این کشور دارای امکانات عالی و مناسب برای خانواده ها است. در مجاورت این پارک، آیس رینک العین (Al Ain Ice Rink) واقع شده است. بازی های مختلفی برای بچه ها و اسکیت روی یخ برای تمام سنین در این مرکز ارائه می گردد.

بازار شتر

بازار شتر یکی از مهم ترین جاذبه های فرهنگی العین است

بازار شتر (Camel Market) یا سوق شتر (Camel Souk)، فرصتی مناسب برای گردشگران است تا فرهنگ بومی و سنتی منطقه را تجربه نمایند. اگر بتوانید بوی بد این بازار را تحمل کنید، بازدید از آن می تواند تجربه ای منحصربه فرد و مجذوب نماینده برای شما باشد. اینجا آخرین بازار شتر به جای مانده در امارات متحده عربی است و مردم از سراسر منطقه برای خریدوفروش شتر به این بازار می آیند. در بازار شتر می توانید معاملات تجاری عرب های امارات را از نزدیک ببینید. در این بازار علاوه بر شتر، بز و گوسفند هم به چشم می خورد.

قلعه قطاره

قلعه قطاره (Al Qattara Fort)، یکی از چندین قلعه موجود در العین است که در سال 2011 افتتاح شد. می توان العین را به خاطر قلعه های فراوانی که دارد، شهر قلعه ها نامید. این قلعه به صورت مدرن بازسازی شده است و به اسم مرکز هنری القطاره (Al Qattara Arts Centre) شناخته می گردد. قلعه قطاره، مرکزی است که در آن هنر و فرهنگ سراسر امارات متحده عربی مورد مطالعه، تحقیق و توسعه قرار می گیرد. گردشگران می توانند نمایشگاه ها و کتابخانه این قلعه را ببینند یا در کارگاه های آموزشی آن شرکت نمایند.

باغ های عمومی العین

باغ های عمومی العین (Al Ain Public Gardens) در تمام شهر به چشم می خورند. العین مشهور به شهر بوستان، پارک ها و باغ های سرسبز بسیاری دارد که با آب وهوای خشک و بیابانی آن در تضاد است. این پارک ها به زیبایی محوطه سازی شده و با فواره های فوق العاده و نورپردازی های چشم نوازی تزئین شده اند و بعلاوه دارای امکانات بازی برای بچه ها هستند. باغ عمومی مرکزی (Central Public Garden) در مرکز شهر یکی از برترین مکان ها برای قدم زدن و گردش در کنار خانواده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1674

به "جاذبه های گردشگری العین؛ زیباترین شهر کویری امارات، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری العین؛ زیباترین شهر کویری امارات، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید