بحران سوخت در عربستان سعودی بعد از حملات پهپادی به آرامکو

به گزارش مجله پیامکی، حمله پهپادی ارتش یمن به تأسیسات شرکت ملی نفت عربستان سعودی منجر به کمبود بنزین در این کشور شده و هجوم شهروندان سعودی به صندلی های سوخت را در پی داشته است.

بحران سوخت در عربستان سعودی بعد از حملات پهپادی به آرامکو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه القدس العربی با انتشار ویدیوئی از عربستان سعودی نوشت که حملات پهپادی اخیر ارتش یمن به تأسیسات و پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی، بر زندگی روزمره شهروندان سعودی تأثیر گذاشته و آن ها در برابر صندلی های سوخت و پمپ بنزین ها صف کشیده اند.

در این ویدئو که در فضای مجازی منتشر شده، ده ها خودرو در برابر پمپ بنزینی در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی صف کشیده اند تا باک هایشان با بنزین پر گردد.

بر اساس گزارش این روزنامه، بعد از حمله پهپادی این هفته به شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) و قطع سوخت در بعضی از ایستگاه های پمپ بنزین در این کشور، این ایستگاه ها شاهد ازدحام خودروها و شهروندان سعودی بوده است.

فیلم؛ صف خودروها برای بنزین

شنبه این هفته (23 شهریور) یگان پهپادی ارتش یمن با 10 فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در شهرهای بقیق و خریص حمله نموده که براثر آن، این تأسیسات آتش گرفت و بر اساس برآوردها و گزارش های منتشر شده، نزدیک به نیمی از فراوری نفت سعودی کاهش یافت.

ارتش یمن این حمله را عملیات بازدارنده 2 و آن را پاسخ به تجاوزهای نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن دانست. یمنی ها هشدار داده اند اگر این تجاوزگری ها متوقف نگردد، حملات تلافی جویانه آن ها به این ائتلاف ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 381

به "بحران سوخت در عربستان سعودی بعد از حملات پهپادی به آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران سوخت در عربستان سعودی بعد از حملات پهپادی به آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید