با ساختن این دانه های خوشمزه پرندگان را به حیاط خانه خود دعوت کنید

به گزارش مجله پیامکی، تجمع پرندگان در حیاط خانه و تماشای دانه برچیدن آن ها می تواند برای دوستداران حیوانات صحنه ای لذت بخش باشد با تهیه دانه های توپ مانند مخصوص پرندگان به راحتی می توانید آن ها را به حیاط منزل خود جذب کنید.برای تهیه این دانه ها می توانید از آرد ذرت یا گندم، کره بادام زمینی و چربی غذا یا گوشت استفاده کنید و آن ها را به خوبی مخلوط نموده و به شکل گلوله های کوچک درآورید.اگر دوست دارید پرندگان خاصی برای خوردن دانه در حیاط شما جمع شوند،شما از طریق تغییر ترکیب و محتوای دانه های توپی دست ساز خود به راحتی به این هدف دست خواهید یافت و هنگامی که در حال صرف قهوه صبحانه خود هستید،می توانید از پنجره به بیرون نگاه کنید و از دانه برچیدن پرندگان موردعلاقه تان لذت ببرید.

با ساختن این دانه های خوشمزه پرندگان را به حیاط خانه خود دعوت کنید

موادی که برای ساختن این دانه ها لازم دارید:

چربی گوشت

کره بادام زمینی

آجیل و ارزن

آرد ذرت

جو دوسر

کاردک

پیمانه (به اندازه یک فنجان)

کاسه مقاوم به حرارت

ماکروفر

بشقاب

نخ

قیچی

مرحله اول: مخلوط کردن چربی و کره بادام زمینی

نصف پیمانه چربی و یک پیمانه کره بادام زمینی را در یک کاسه مقاوم به حرارت بریزید.کاسه را به مدت بیست ثانیه در ماکروفر بگذارید و سپس بررسی کنید که آیا مواد به خوبی ذوب و با یکدیگر مخلوط شده اند. اگر چربی هنوز حالت جامد دارد مدت بیست ثانیه دیگر کاسه را درون ماکروفر بگذارید تا به خوبی ذوب شود تا در سرانجام کار مخلوطی یکنواخت داشته باشید.

مرحله دوم: اضافه کردن سایر مواد

اکنون یک پیمانه جو دوسر، یک پیمانه آرد، نصف پیمانه ارزن را به مخلوط چربی و کره بادام زمینی اضافه کنید.مواد را هم بزنید تا کاملاً باهم مخلوط شوند.

مرحله سوم: خنک کردن مخلوط

مخلوط را در یخچال بگذارید. بعد از یک ساعت بررسی کنید که مخلوط به اندازه ای سفت شده است که بتوان آن را به فرم دلخواه درآورد. در صورت لزوم آن را بیشتر سردکنید.

مرحله چهارم: دانه ها را رول کنید

مخلوط را از یخچال خارج کنید و گلوله های کوچک درست کنید. دانه های ارزن را در یک بشقاب بریزید. گلوله ها را در دانه های ارزن بچرخانید تا سطح خارجی گلوله ها کاملا با ارزن پوشانده شود .

مرحله پنجم: گلوله ها را سردکنید

گلوله ها را در یخچال بگذارید تا چربی و کره بادام زمینی کاملاً ببندد و سفت شود و دانه های ارزن روی آن تثبیت شود. معمولاً دو ساعت زمان کافی است.

مرحله ششم: بستن نخ

یک نخ دور دانه ای که درست کرده اید ببندید و گره بزنید و یک رشته نخ اضافی باقی بگذارید تا بتوانید دانه ها را به شاخه های درخت آویزان کنید.

مرحله هفتم: آویزان کردن گلوله ها

دانه های دست ساز خود را به درختان آویزان کنید و به پرندگان اجازه دهید که از خوردن آن ها لذت ببرند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 2079

به "با ساختن این دانه های خوشمزه پرندگان را به حیاط خانه خود دعوت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ساختن این دانه های خوشمزه پرندگان را به حیاط خانه خود دعوت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید