ایران هتل آنلاین: 6 اپلیکیشن ترجمه فوق العاده برای استفاده در سفر های خارجی

به گزارش مجله پیامکی، ندانستن زبان مقصد در سفر معمولا نگرانی هایی برای مسافران ایجاد می نماید. در ادامه، ایران هتل 6 اپلیکیشن به شما معرفی می نماید تا مترجم شما در سفرهای خارجی باشد.

ایران هتل آنلاین: 6 اپلیکیشن ترجمه فوق العاده برای استفاده در سفر های خارجی

تعجبی ندارد که مسافرانی که به سفر های بین المللی زیادی می فرایند و با تردید رزرو هتل انجام می دهند، معمولاً به خاطر ندانستن زبان مردم مقصد سفرشان، نگرانی هایی دارند. مانند جهانگرد هایی که به ایران سفر نموده و یکی از هتل های تهران مانند هتل استقلال تهران را برای اقامت انتخاب می نمایند معمولا با مشکل عدم توانایی درک زبان فارسی روبرو می شوند. با اینکه افراد زیادی، به خصوص کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت می نمایند، زبان انگلیسی را تا حدودی یاد دارند، باز هم ممکن است موقعیت هایی برای شما پیش بیاید که خواندن یک منوی رستوران یا داشتن مکالمه کوتاهی با یکی از ساکنین محلی، از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

بدون شک همچنان برترین راه برای برخورد نکردن با چنین مشکل هایی، یادگیری زبان مورد نیازتان است، اما چندین برنامه کاربردی برای گوشی های هوشمند شما هم وجود دارد که در مواقع حساس می توانند به کمک شما بیایند.

حال بیایید با شش مورد از برترین برنامه های ترجمه زبان از نگاه ایران هتل آنلاین آشنا شویم تا بتوانیم در آینده، هوشمندانه سفر کنیم.

1. اپلیکیشن Google Translate

این ابزار ترجمه مخصوص جستجوگر های گوگل، سال ها است که از محبوب ترین های نوع خود به شمار میرود، اما این اپلیکیشن های Google Translate است که به گردشگران بیشترین کمک را می نماید. هر دو نسخه اندروید و iOS این برنامه در زمانی که شما آفلاین هستید، به خوبی جوابگوی بیشتر نیاز ها هستند؛ اما شما می توانید با وصل شدن به اینترنت، از ترجمه هایی حتی دقیق تر و بعلاوه انتخاب هایی بیشتر برخوردار شوید.

این برنامه از بیش از 100 زبان پشتیبانی می نماید که 50 تا از آن ها به صورت پکیج های 25 مگابایتی هم موجود هستند که در زمانی که دیتای موبایل ندارید می توانند به داد شما برسند!

شما می توانید کلمات یا عبارات را در این برنامه تایپ کنید، دوربین خود را روی منو ها و تابلو ها قرار دهید، با برنامه صحبت کنید یا با انگشتانتان روی صفحه بنویسید.

این اپلیکیشن هم جواب شما را روی صفحه نمایش نشان می دهد یا اگر که بخواهید به صورت بلند می خواند.

یکی دیگر از امتیازات استفاده از این برنامه، دستیابی به یک حالت ویژه گفت وگو است که در سطح های پایه ای می تواند در زمان گفت وگو با کسی که زبان شما را نمی داند به کارتان بیاید. متأسفانه تمامی این روش ها برای همه زبان های پشتیبانی شده این برنامه وجود ندارند و برخی از آن ها فقط به صورت آنلاین در دسترس هستند.

از دیگر جنبه های کاربردی می توان به امکان ترجمه پیغامک و بعلاوه وجود یک کتابچه اصطلاحات کاربردی اشاره نمود.

از آن جایی که این برنامه کاملاً رایگان است، اگر شما در هر موقعی نیازی به یک ابزار ترجمه داشته باشید، نصب نکردن این برنامه روی گوشی هیچ علت موجهی ندارد.

یک نکته مهم: اگر که سیستم عامل گوشی شما اندروید است و امکان اتصال به اینترنت را دارید، می توانید از برنامه دستیار گوگل برای ترجمه سریع یک عبارت بهره ببرید.

گفتن عبارتی مانند: اوکی گوگل، جمله (ایستگاه قطار کجاست) را به زبان ژاپنی ترجمه کن. جواب شما را در چند ثانیه می دهد. نکته مثبت دیگر این است که دیگر لازم نیست که خود را با هیچ برنامه دیگری درگیر کنید.

این برنامه برای سیستم عامل های اندروید و iOS موجود است.

2. اپلیکیشن iTranslate

همان طور که از نام این برنامه پیدا است، کاربرد اصلی آن ترجمه مکالمه هایی است که چند زبانه هستند. بعد از اینکه هرکدام از طرفین گفت و گو از لیست 40 زبان حاضر در این برنامه انتخاب خود را انجام دادند، فقط کافی است مکالمه را آغاز نمایند. در این لحظه است که برنامه با دقت بالا و سرعتی شگفت انگیز آغاز به ترجمه جملات نموده و بعد با صدای بلند در زبان طرف مقابل جواب را اعلام می نماید.

شما بعلاوه می توانید کلمات و عبارت های مختلفی را با استفاده از صدایتان جست وجو کنید و جملات پرکاربرد را در بخش دیگری از برنامه ذخیره کنید. بدون شک زمانی که هنوز با تلفظ این جملات و نحوه ادای آن ها آشنا نشده اید، این ویژگی برنامه، به شما کمک خواهد نمود.

برخلاف دیگر برنامه های مشابه، iTranslate را باید بخرید، اما اگر در پی برترین برنامه ترجمه مکالمه موجود در بازار هستید، انتخاب بهتری از این اپلیکیشن پیدا نخواهید کرد.

این برنامه تنها در سیستم عامل iOS قابل دسترس است.

3. اپلیکیشن Translator Speak and Translate Pro

در بازاری که پر از برنامه های رایگان است، فروش پولی اپلیکیشن کاری خطرناک به نظر می رسد، اما اپ Translator Speak and Translate Pro آن قدر با دیگر رقیبان خود تفاوت دارد که برای کسانی که به امکانات حاضر در آن نیاز دارند، پرداخت هزینه ناچیز آن هرگز به چشم نمی آید.

همان طور که می توان از نام این برنامه برداشت کرد، تمرکز آن روی ترجمه مکالمه های واقعی روزمره است که شامل 100 زبان زنده جهان می گردد. آیا می خواهید برای رسیدن به هتل با یک راننده تاکسی صحبت کنید یا بدون ایجاد هیچ سوء تفاهمی درباره آلرژی خود نسبت به بادام زمینی به گارسون رستوران توضیحاتی دهید؟ پس حتماً این اپ را تهیه کنید!

زبان ها به وسیله این برنامه به صورت اتوماتیک تشخیص داده می شوند. این مسئله گفت وگو به صورت گروهی را بسیار آسان تر می سازد. از دیگر ویژگی های آن می توان به این نکته اشاره نمود که هیچ دکمه ای را هم برای استفاده از آن لازم نیست که فشار دهید. برای استفاده ضروری است که به اینترنت متصل باشید، اما می توانید عبارات موردعلاقه خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید.

نسخه محدود رایگانی از این اپلیکیشن هم موجود است، اما نسخه حرفه ای آن 3.99 دلار قیمت دارد.

این برنامه به صورت انحصاری برای سسیتم عامل های اندروید موجود است.

4. اپلیکیشن Microsoft Translator

این برنامه از سیستم سرویس های زبانی Bing متعلق به شرکت Microsoft استفاده می نماید و برترین بخش های دیگر اپ هایی که در این لیست با آن ها آشنا شده ایم را در خود جای داده است تا ابزاری فوق العاده برای ترجمه را برای طیف گسترده ای از گوشی های همراه فراهم کند.

با داشتن امکاناتی از قبیل ترجمه هم زمان با حرکت دوربین، پشتیبانی از بیش از 50 زبان و پکیج های ترجمه گفت و گو به متن آفلاین، Translator به اپلیکیشنی قدرتمند و پرکاربرد تبدیل شده است که برای کاربران سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز فون به صورت کاملاً رایگان در دسترس است.

یک نکته مهمی که باید در خاطر داشته باشید این است که استفاده از قابلیت های آفلاین این برنامه فقط در گوشی هایی با سیستم عامل ویندوز فون قابل دسترسی است، اما نباید بگذارید این مسئله شما را از نصب این برنامه روی گوشیتان پشیمان کند. چراکه قابلیت های بسکمک را در اختیار شما می گذارد که از مترجم گوگل هم بیشتر است و کاملاً هم رایگان ارائه می گردد.

بعد از انتشار یک به روزرسانی در اواسط سال 2018، با تهیه این مترجم مجازی هیچ چیز دیگری برای از دست دادن نخواهید داشت، چراکه از آن موقع به بعد این اپلیکیشن به برترین انتخاب شما برای ترجمه آفلاین تبدیل شده است.

از آن جایی که این ابزار ترجمه از همان سیستم هوش مصنوعی استفاده می نماید که در زمان قطع شدن ارتباط با اینترنت به کاربران اطلاع می دهد، برنامه مترجم آفلاین بسیار مناسبی برای کاربران اندروید و iOS به وجود آمده است. این برنامه هوش مصنوعی تازه، هم اکنون از بیش از 12 زبان پشتیبانی می نماید و در ادامه شرکت Microsoft میخواهد زبان های بیشتری هم به این لیست اضافه کند.

این برنامه روی سیستم عامل های ویندوز فون، iOS و اندروید قابل نصب است.

5- اپلیکیشن waygo

زبان چینی و ژاپنی و کره ای یکی از سخت ترین زبان های جهان هستند. ازاین رو وجود نرم افزاری مانند waygo، مادامی که ترجمه بصری گوگل، این زبان ها را به خوبی شناسایی و ترجمه نمی نماید، برای تمام مسافرینی که به این کشور ها سفر می نمایند بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید در نور مناسب، دوربین موبایل خود را در مقابل منو یا متن مورد نظرتان قرار دهید تا این اپلیکیشن به راحتی کار ترجمه این متون را به انگلیسی برای شما انجام دهد. قرار است زبان های غربی نیز به این اپلیکیشن افزوده گردد.

6- اپلیکیشن موبایل SMS Translator

برای مکالمه متنی با یک فرد خارجی این اپلیکیشن شما را کمک می نماید تا بتوانید پیغام های ارسال و پیغام های دریافتی تان را به راحتی و سرعت به انگلیسی ترجمه کنید.

منبع: کجارو / iranhotelonline.com
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 1971

به "ایران هتل آنلاین: 6 اپلیکیشن ترجمه فوق العاده برای استفاده در سفر های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران هتل آنلاین: 6 اپلیکیشن ترجمه فوق العاده برای استفاده در سفر های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید