افزایش 8 درصدی تلفات تصادفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد طی 4 ماه سال جاری

به گزارش مجله پیامکی، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 8 درصدی تلفات تصادفات جاده ای این استان طی 4 ماهه سال جاری خبرداد.

افزایش 8 درصدی تلفات تصادفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد طی 4 ماه سال جاری

سرهنگ بهنام ویسی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران- اضافه نمود: تلفات تصادفات جاده ای استان در چهار ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 8 درصدی یافت همچنین طی این مدت مصدومان تصادفات استان کاهش حدود 2 درصدی داشت .

وی اظهارکرد: 70 درصد تصادفات منجر به فوت این استان ناشی از واژگونی و خروج از جاده است که به علت خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئن بود.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: بخش عمده تصادفات استان در محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است .

سرهنگ ویسی پور با اشاره به کشته شدن بخش قابل توجه عابر پیاده در سطح استان توضیح داد: 11درصد تلفات تصادفات جاده ای استان در 4 ماهه سال جاری را عابران پیاده تشکیل می دهند که بیشتر تلفات در مناطق بلهزار و مهریان در شهرستان بویراحمد، دارشاهی در شهرستان دنا و کلایهدر شهرستان کهگیلویه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث جاده ای استان در کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های بویراحمد و دنا بوده است، ادامه داد: با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان ها بیشترین حوادث جاده ای استان را به خود اختصاص دادند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح نمود: کم عرض بودن جاده های روستای استان، کافی نبودن علائم هشدار دهنده و خطای انسانی در زمینه وقوع حوادث جاده ای استان موثر هستند.

سرهنگ ویسی پور تاکید نمود: دو راهی سپیدار و تونل گل زردی در محور یاسوج- بابامیدان، پل تنگ سریز، پل تلگاه، دو راهی کریک در محور یاسوج - اصفهان، شلالدان در محور گچساران- بابامیدان و پیچ آب حیات در محور یاسوج- چرام و کمربندی یاسوج بیشترین حوادث منجر به فوت استان را داشتند.

وی بیان نمود: برطرف نقاط حادثه خیز، آشکار سازی نقاط حادثه خیز، تسریع در اتمام پروژه های در دست اجرا، تجهز محورهای مواصلاتی استان به تجهیزات کنترلی الکترونیکی و آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیکی می تواند در کاهش تصادفات و تلفات استان تاثیرگذار باشند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز آدینه، 25 مرداد ماه در پی واژگونی یک دستگاه خودرو پراید با 7سرنشین در محور قدیم یاسوج -شیراز 2 کشته و 5 مصدوم در جای گذاشت که از مردم انتظار داریم قوانین و مقررات هدایت و رانندگی را رعایت نمایند تا شاهد همچین حوادثی نباشیم.

سرهنگ ویسی پور اضافه نمود: خودروهای دارای سرنشین مازاد بر ظرفیت در صورت که تصادف و حادثه برای آنها رخ دهد، منجر به افزایش تلفات می گردد، قدرت مانور رانندگان را کاهش می دهد و سر نشین مازاد مشمول پرداخت خسارت از سوی بیمه نمی گردد.

وی اظهارکرد: بخش قابل توجه ای از تلفات تصادفات جاده ای استان به علت پرتاب شدن از داخل خودرو و برخورد سر با بدنه خودرو و یا اجسام بیرون ناشی از نبستن کمربند ایمنی بوده است. همچنین راکبین موتور سیکلت نیز جهت کاهش تلفات جاده ای از کلاه ایمنی استاده نمایند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمود: در اکثر سرعت مجاز در جاده های دو طرفه استان 95کیلومتر در روز و 85کیلومتر در شب است وافزایش سرعت از حد مجاز منجر به افزایش تلفات و شدت تصادفات می گردد.

ویسی پور توضیح داد: 92 درصد تصادفات منجربه فوت استان کهگیلویه و بویراحمد به علت خطای استانی است.

وی با اشاره به افزایش تصادفات و تلفات در شهریور ماه بیان نمود: با توجه به اینکه شهریور ماه سرانجام تعطیلات تابستانی است، شروع ثبت نام مدارس و دانشگاه هاست و سفرها افزایش می یابند که حجم ترافیک نیز بیشتر می گردد تصادفات و تلفات در این ماه افزایش می یابد که انتظار داریم قوانین هدایت و رانندگی را رعایت نمایند. همچنین عدم آشنایی رانندگان کم تجربه در محورهای برون شهری و خستگی و خواب آلودگی نیز در تصادفات شهریور ماه موثر هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 270

به "افزایش 8 درصدی تلفات تصادفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد طی 4 ماه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 8 درصدی تلفات تصادفات جاده ای کهگیلویه و بویراحمد طی 4 ماه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید