شروع دومین جشنواره قورمه و کباب در مهریز یزد

به گزارش مجله پیامکی، دومین جشنواره قورمه و کباب مهریز عصر روز چهارشنبه 13 آذر 98 در این شهرستان شروع به کار کرد و به مدت سه روز در اقامتگاه بوم گردی سرای جهانگرد برپا خواهد بود.

شروع دومین جشنواره قورمه و کباب در مهریز یزد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، رضا زارع زاده، فرماندار شهرستان مهریز در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره ها بهانه ای برای دور هم جمع شدن مردم به دور از دل مشغولی های زندگی روزمره است.

او اضافه کرد: شهرستان مهریز ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد و در حوزه های مختلف این صنعت، حرفی برای گفتن دارد.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه جشنواره قورمه به یک جشنواره خوب در کشور تبدیل شده است، توضیح داد: تورهای گردشگری زیادی در سطح استان و کشور از این جشنواره استقبال کردند.

او جشنواره انار و زعفران را از دیگر جشنواره خوب استان مطرح کرد و اضافه کرد: هم زمان با جشنواره قورمه جشنواره زردک نیز در خرانق برگزار گردید.

تخصیص 60درصد اعتبارات بازآفرینی شهری استان یزد به مهریز

محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این مراسم گفت: 60درصد اعتبارات بازآفرینی شهری امسال استان به شهرستان مهریز اختصاص داده شده است.

او گفت: سال گذشته بیشترین اعتبارات بازآفرینی شهری استان به شهرستان مهریز اختصاص داده شد.

صادقیان اضافه کرد: معرفی، توانمند سازی روستاها و شهر، رضایت و نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری دومین جشنواره قورمه و کباب مهریز است.

تاکنون حدود 600 اثر تاریخی در مهریز شناسایی و 106 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و سه اثر باغ پهلوان پو، قنات حسن آباد مشیر و دهنو نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است.

دومین جشنواره قورمه و کباب مهریز به عنوان تنها جشنواره قورمه کشور از 13 آذر به مدت سه روز در اقامتگاه بوم گردی سرای جهانگرد شهرستان مهریز برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: smslovely.ir شناسه مطلب: 583

به "شروع دومین جشنواره قورمه و کباب در مهریز یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دومین جشنواره قورمه و کباب در مهریز یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید